Kumpi parempi, Elina vai Emmi???

Vierailija

Molemmat meidän mielestä kivoja nimiä, mutta nyt pitäisi pystyä tekemään valinta! Isosisko on Milja.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Meillä ainakin raskausaikana suunnitellut pojan nimiehdotelmat meni ihan metsään, kun poika ei ollut yhtään niiden nimien näköinen eikä oloinen!

Mielestäni EMMI on topakka tyttö, jolla tapahtuu. Mutta samalla se vaikuttaa hyvin iloiselta nimeltä. Jos vauva on kova seurustelemaan ja esim. nälän tultua kovasti vaatii maitoa, niin silloin Emmi kuulostaisi sopivalta nimeltä.

ELINA puolestaan on tasaisempi, seesteisempi. Paljon pehmeämpi nimi, eikä siksi sovi millekään räväkälle persoonalle. Jos vauva tuntuu tasaiselta luonteelta ja on perustyytyväinen kaikkeen, niin silloin Elina on parempi vaihtoehto.

Minusta olisi kiva tuo Milja ja Emmi, kun molemmilla on se sama kantanimi. Sopivasti yhdistäisi siskoksia!

Vierailija

Ja kovasti tietenkin tykätään nimestä :) Kertaakaan ei ole tullut tuo empiminen mieleen...

Tosin tuleepa nimeksi kumpi vain, kauniin nimen tyttö saa. Myös meillä Elina olisi ollut varteenotettava nimi, jos vielä toisen tytön saamme, mutta lasten serkusta tuli Selina, joten se meni siihen ;) Selinakin on muuten todella kaunis nimi vaihtoehtona Elinalle!

Joko olette pohtineet mahdollista toista nimeä?

Vierailija

että meilläpäin Elinoiden lempinimi on yleensä Elli, Elisasta ja Eilasta vääntyy helpommin Ellu. Liekö vähän murrealueestakin kiinni??!

Vierailija

Emmistä tulee mulla mieleen reipas, iloinen tyttö, Elinasta taas hiljaisempi/ujompi lapsi. Itse olen myös kyllästynyt Elina nimeen, koska henk.koht, tunnen 5 Elinaa ja lisäksi muuten vaan törmännyt vuosien varrella tosi moniin. Suurin osa on Elluja lempinimeltään, mikä ei ole mun korvaan kiva lempinimi, yksi on Eppu.

Eli ääni siis Emmille, sopii minusta Miljan siskolle hyvin :)

Vierailija

Emmi on vaan yksinkertaisesti niin ihana ja kaunis nimi. Ei Elinakaan ruma ole, mutta Emmi on kyllä parempi. Ja tosiaan minustakin tuo sama "alkunimi" on kiva yhdistävä tekijä sisarusten nimissä :o)

Ja vielä tuli mieleeni sellainen, että Elinasta muotoutuu helposti ajan mittaan Ellu, kun taas Emmi on Emmi.

Vierailija

Onpa vaikea valita!

Elina on tosiaan nykyään raikas, kun on melko harvinainen pikkutytöillä.

Emmi on tosiaan reipas, Elina jotenkin pohdiskelevampi ja rauhallisempi nimi.

Emmissä minua häiritsee joskus käskymuoto, eli älä emmi" = älä mieti, älä epäröi.

Voisitteko antaa nimeksi Emmi Elina? :)

Vierailija

Serkkuni on Elina, enkä ainakaan suvun kesken muista koskaan käytetyn Ellu-muotoa. Toisaalta tiedän Ellan, jota kutsutaan lähes yksinomaan Elluksi. Eli kyllä se lempinimi voi yhtä hyvin tulla Emmistäkin.

Vierailija

Laskin että molemmilla nimillä on yhtä paljon kannattajia. Alamme kai kallistua Emmin puoleen, juuri sen napakkuuden vuoksi. Vähän mua kansa häiritsee se kieltomuoto nimessä "älä mmi", mut kai se ajan kanssa unohtuis??

Vierailija

Tykkään kummastakin! Jos täytyisi valita, omalle tytölle antaisin Elinan. Tunnen 2 Elinaa, joista kumpaakaan ei kutsuta Elluksi. Lisäksi tiedän yhden, jota tosiaan sanotaan Elluksi.

Lempinimi tulee, jos on tullakseen. Emmistä voi yhtä hyvin tulla Emppu tai Eppu.

Vierailija

Elina on kaunis, perinteinen nimi ja kuitenkin nykypäivänä melko harvinainen. Emmi taas kuuluu Ellan ja muiden kanssa nykyisin valtavan paljon käytettyyn lyhyiden e-alkuisten joukkoon. Lisäksi Milja ja Emmi ovat pohjimmiltaan sama nimi, kun tulevat molemmat Emiliasta.

Vierailija

Vaan Ilona on jo meillä käytetty lähisuvussa, kaksikin kertaa:) Toiseksi nimeksi ollaan mietitty Auroraa, se sopii sukunimeen. Tosin suvussa olisi aivan ihana nimi Marybel, mutta sen liittäminen suomalaiseen sukunimeen ei onnistu ihan luontevasti. Emmiin se kyllä vielä sopisi.

Oli kiva kuulla, että olette olleet Emmi-nimeen tyytyväisiä! Kiitos kaikille muillekin kommenteista!

Vierailija

Olen samaa mieltä Elinasta, kaunis nimi. Emmi on mielestäni vähän, hmmm, topakampi, miksi se miellyttää minua. Mies taas tykkää enemmän Elinasta. Miehen kanssa mietittiin, että Emmin ja Miljan sama "alkunimi" Emilia on oikeastaan aika kiva juttu. Molemmat tykätään Emmasta, mutta koska se on niin yleinen, niin hyvänä kakkosena tulee Emmi (jota on myös suvussa, ei liian lähellä kuitenkaan). Tulisko vielä lisää kommentteja?

Vierailija

Lähes kaikki Elinat on aina Elluja..:-/

Emmi söpömpi ja pirteämpi.. Elina vähän ponnettomampi.

Emmi Elina kuulostais kivalta! Tai Emmi Eliina.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat