Kokemuksia vuokra-asunnon remontoinnista?

Vierailija

Mikäli muuttaa vuokra-asuntoon, jonka kunto ei vastaa toiveita ja vuokranantaja (kaupunki) ei ole kiinnostunut remontoimaan, millaisia "diilejä" voisi vuokralainen ehdottaa?

Onko yleisin se, että vuokranantaja huomioi vuokrassa tehdyn remontin? Antaako vuokranantaja yleensä materiaalin ja asettaa ehdot remontille vai hankkiiko vuokralainen kaiken?

Millaisia kokemuksia löytyy?

Kommentit (2)

Vierailija

Yleisin diili taitaa olla se, että vuokranantaja kustantaa tarvikkeita, ainakin osan, ja vuokralainen sitten tekee työt itse. Ei tästäkään taida mitään yleispäteviä sääntöjä olla.

Vierailija

Helsingin kaupungin vuokra-asunnon remontoinnista. Edellisen asukkaan jäljiltä saimme keräillä seiniltä ämpärillisen taulukoukkuja, nauloja ja proppuja. Olivat nimittäin laittaneet seinät täyteen pienen pieniä tauluja ja koriste-esineitä joka huoneessa. Lisäksi yksi huone oli maalattu kirkkaan keltaiseksi. Kaupunki kustansi meille ihan perusvalkoiset maalit ja työ piti itse hoitaa. Jouduimme maalaamaan koko kämpän (4h+k) ja siitä keltaisesta huoneesta tehtiin vaaleansininen ja ostettiin sitten itse maalit sitä varten. Vuokrassa ei mitään tehtyjä remontteja huomioitu eikä kaupungilla ollut mitään intressejä lähettää ketään tekemään remonttia. Ainoat ehdot asunnon remontoimiseksi olivat, että tarvittaessa asunto pitää pystyä palauttamaan alkuperäiskuntoon eli seinät valkoiseksi... erikseen vielä mainittiin, että mustaa ja punaista ei tulisi ainakaan käyttää maalaamiseen :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat