Olen ihan "ummessa" ja turvonnut olo vaan pahenee! Mikä avuksi?

Vierailija

Syön mielestäni paljon kasviksia ja kuitupitoisia elintarvikkeita, mutta silti vatsa vaan pönöttää ja turpoaa, painoa kertyy. Liikun aina kuin mahdollista, käytännössä tosin vaan ehkä kaksi kertaa viikossa lenkkeilyn tms merkeissä.

Syön illalla vähän, ehkä lounaan jälkeen enää leivän tai kaksi ja kevytjogurtin, ja silti illalla / iltayöllä vatsa turpoaa ja ilmaa kertyy. On tukala ja turvonnut olo, ihan kuin olisin syönyt vähän aikaisemmin ähkyksi itseni.

Selittyykö tämä ärtyvällä paksusuolella??? Keliakiaa tai laktoosi-intol:a mietin myös, laktoosivaivaa olen ollut huomaavinani.

Kommentit (6)

Vierailija

jotenka ei todellakaan mitään pelkkää pihviä ole tämä karppaus=)

Mun päivän ruokavalio voisi olla esim seuraavaa:

Aamulla voissa paistettua kananmunaa ja vähän salaattia + majoneesia. Kahvi kuohukermalla.

Iltapäivällä voissa/runsaassa öljyssä paistettuja kasviksia hyvin maustettuna.

Illalla mantelijauhoilla leivottua "sämpylää", väliin ehtaa voita ja juustoa sekä rehuja.

Välipalaksi yleensä kermakahvi ja esim pala 70% suklaata :)

Käy kurkkimassa karppaus.info-sivustoa.

Vierailija

vältä hiilareita, eipä turvota enää.

nimim. samoista vaivoista + sokereiden heittelystä kärsinyt, nykyään 8kg hoikempi karppaaja

Vierailija

Miksi käytät voita? Kasviöljy ajaa ihan saman asian, ja on hemmetin paljon terveellisempää.

Karppauksessa ei liene kyse pelkästä voin käytöstä, vaan rasvojen ja proteiinin määrän kasvattamisesta hiilareiden kustannuksella...

Mutta joo kiitos vinkeistä, olen kyllä hiilareita koettanut vähentääkin. Se vaan on vaikeeta, kun tykkään leivästä ja pullasta.

ap

Vierailija

Sulkevat pois just laktoosi-intoleranssin ja keliakian. Tärkeää.

Pidä myös ruokapäiväkirjaa, syöt ehkä jotain joka sinulle ei sovi etkä osaa yhdistää sitä.

Mua auttanut pellavansiemenet, tosin vaikutuksen huomaa vasta parin viikon jälkeen (säännöllinen käyttö).

Vierailija

Tai paremminkin: kokeile karppausta ja jätä pois perunat, viljat, riisit, pastat sun muut vastaavat. Minulla ainakin auttoi pöhötykseen ja ilmavaivoihin. Pellavansiemenet sen sijaan saivat koko systeemin sekaisin ja jo ekalla käytöllä vesiripulin aikaan :P

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat