Mitä ajattelet tästä perheestä?

Vierailija

Perheessä kolme lasta, 6v eskarilainen, 4v ja 3v. Äiti hoitaa lapset kotona + tekee töitä iltaisin/viikonloppuisin noin 16h/viikko. Perheen isä on 2-vuorotyössä (viikko iltaa, viikko aamua). Lapset on näillä näkymin tarkoitus hoitaa kotona vielä kuopuksenkin eskariin asti.

Kommentit (10)

Vierailija

Meillä kans sellainen tilanne, että mies tekee 30 tuntia/vko, eli on osittaisella hoitovapaalla, kun meillä on ekaluokkalainen.

Minä teen yötyötä 24-36 tuntia viikko, eli 2-3 yötä. Kaksi muuta lasta ovat 4 ja 5 vuotiaat, ovat kotihoidossa, mutta käyvät kerhoa.

Multa ei ole pahemmin kyselty, koska palaan "oikeasti " töihin, mutta kyllä muuten ihmetellään. Esim. sitä miten me tullaan toimeen taloudellisesti ja että miten isä pystyy hoitamaan lapsia.

Heh heh, ollan itse suunniteltu tämä järjestelmä ja ollaan todella tyytyväisiä, jatkuu näin varmaankin siihen saakka, kunnes kuopus on tokaluokkalainen ja miehen on palattava kokoaikatöihin. Onnea vaan valitsemallenne tielle, oma tyytyväisyys se tärkeää on, älä välitä muiden ihmettelyistä.

Vierailija

Paitsi että minä äiti teen töitä n. 24h/vko. joten lapset ovat yhtenä päivänä viikossa mummilla tms. hoidossa.

Musta on ihanaa kun saa olla sekä lasten kanssa kotona että tehdä myös kivaa oman alan työtä.

Ajattelen, että meidän perhe on onnekas, kun homma järjestyy näin.

Vierailija

Aivan loistava järjestely. Meillä lapset 7, 6 ja 2v. Teen töitä vain satunnaisesti kunnes kuopus menee kouluun.. saattaa olla että kauemminkin.

Vierailija

Äiti tekee iltavuoroja niinä viikkoina kun isä on aamuvuorossa 2 arki-iltaa. Isän iltavuoroviikoina äiti tekee 8h viikonloppuna ja yhden iltavuoron jos isovanhemmat pystyvät vahtimaan lapsia. Yhteistäkin aikaa siis jää isän iltavuoroviikoilla kaikki aamut + 1pvä viikonlopusta ja aamuvuoroviikoina 3 arki-iltaa + viikonloput.

Äidillä ei ole mahdollista tehdä 8-16 työtä, jos palaa kokonaan työhön on tehtävä 3 vuorotyötä.

Niin ja keskimmäinen lapsi käy kerhossa 2 päivänä viikossa, nuorin ei vielä pääse mutta syksyllä sitten.

Vierailija

Mies tekee samoin viikko iltaa, viikko aamua. Miehen iltavuoroviikolla minä käyn aamuvuorossa tekemässä noin viisi tuntia ja miehen aamuvuoroviikolla teen minä iltavuoroa. Tunteja kertyy noin 30 kahdessa viikossa. Tällä tavalla ei tarvitse viedä nuorimmaista hoitoon (vanhempi on koululainen).

Miehen kanssa nähdään kunnolla vain viikonloppuisin, välillä se rassaa kovastikin, kun haluaisi viettää aikaa yhdessä. Viikonloput on sitten yhteistä aikaa. Meillä on tämä järjestely niin kauan kuin jaksetaan.

Vierailija

että joillakin on mahdollisuus tehdä pelkkää osa-aikatyötä. Ihmettelevät varmaan että miten rahallisesti pystytte.

Itse olen kans suunnitellut että teen ehkäpä eläkeikään saakka vain osa-aikatöitä.

Vierailija

ja miksen isääkin.

Itsestäni ei tuohon olisi, mutta ne äidit, jotka tuota tekevät, tekevät tärkeää työtä ja kunnioitan heitä kovasti.

Vierailija

Itseltä kysellään lähes päivittäin koska aion mennä kunnolla töihin tai miksen jo palaa töihin. Kyselyitä oli jo pitkään, mutta yltyvät vaan koko ajan kun kuopuskin on jo sen maagisen 3v täyttänyt. Ärsyttää! Ihan kun olisin muiden mielestä maailman pahin lusmuilija kun hoidon lapseni ja teen vain osa-aikatyötä. Tiedän, ettei pitäisi toisten kommenteista ottaa kuuleviin korviinsa, mutta kun niitä satelee jatkuvasti...

ap.

Vierailija

Hoitomaksut ainakin säästyy ja lapset saavat olla kotona, joten hyvä siinä mielin. Ja ehkä nuoremmatkin voivat käydä jossain kerhoissa, jotta saavat myös ulkopuolisiin lapsiin kontakteja =ei tule juntteja :)

Vanhemmille tämä on rankkaa, sillä eivät näe paljon koskaan, joten perheen yhteinen tekeminen puuttuu. Ei mielestäni pahin mahdollinen tilanne, vaan ihan käypä vaihtoehto kun esim. haluaa säästää hoitomaksuissa.

Vaikka tuossa vaihteessa äiti voisi katsoa itselle työn joka on 8-16, niin jäisi sitä yhteistäkin aikaa. Vaikea sanoa mikä kenellekkin on parasta, jokainen perheessä tietää itse mikä kenellekin parhaiten sopii.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat