Nyt APUJA! Ekaa kertaa (ehkä) menossa LAVATANSSEIHIN!

Vierailija

Miten siellä toimitaan? Jos haluaa tanssia, mennäänkö siellä tosiaan jonnekin tietylle seinustalle seisomaan ja sieltä miehet käy pokkaamassa? Niinkuin ainakin elokuvissa näkee tapahtuvan..

Entä, saako kieltäytyä?

kertokaa, kaikki kokemukset!

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija
Viesti

ja kevyet vaatteet, joissa helppo liikkua. Katsot, että missä naiset seisoo ja menet vain riviin. Nykyäänhän on paljon myös naisten hakua, joten ota huomioon että kumpi haku on meneillään. Harvemmin mistään kahvion puolelta tullaan hakemaan.

Vierailija
Viesti

haettiin koko ajan tanssimaan, vaikka antoin pakkeja kaikille. Hakijat (n. 35-55v) miehet eivät suinkaan lannistuneet pakeista.

Vierailija
Viesti

Nimittäin ukkoani en kyllä saa kansantanssikursseille edes kirveellä uhaten joten kotirauhan nimissä on tosiaan parempi jättää se kotiin :D

Vierailija
Viesti

Mä haluaisin joskus ehdottomasti kokeilla :D Harmi vain, etten osaa tanssia pätkäkään ja se kukkamekko-osastokin on aika hiljaista ;)

Kansantansseja tahtoisin myös kokeilla :)

Vierailija
Viesti

eivät todellakaan juo, vaan tanssivat. Monet ovat autolla liikkeellä. Nyt loma-aikaan saattaa kyllä olla humalaisiakin, joille tanssi ei ole pääasia, mutta humalaisen tanssiinkutsusta saa kieltäytyä.

Vierailija
Viesti

se kaljapuolelta jakaa sinne asti kävellä. Eli pakkeja pelkän ulkonäön suhteen ei sovi jaella. SItten tansseissa on ikävä kyllä vähän sisäpiirimeininki, eli käytä alkuun kaikki tanssiinkutsut hyväksesi osoittaaksesi paremmillekin tanssijoille, että olet tosissasi tanssimassa.

Tanssialueen reunalla, istumassa, kahvilla, ulkosalla on ihan ok sanoa kauniisti ei kiitos, jos ei halua tanssimaan. voi sanoa tosin että kiitos myöhemmin, harvoin siitä tilille joutuu.

kukkamekko on kaunis ja hyvä, laita hyvät ja mukavat vaatteet jossa voit liikuttaa käsiäsi. tositanssijoilla on jotain tavallisia puuvillatoppejakin, koska kuuma tulee.

kivaa iltaa!

Vierailija
Viesti

Meidän seuran kurssilla ei oma pari ei ole välttämätön. Ja meillä tehdään aina niin, että paria vaihdetaan koko ajan, joskus parin minuutin välein, joskus pari kertaa illassa. Niin sitten saa kokemusta erilaisten tanssitaitoisten kanssa tanssimisesta. Ja tuo on mun mielestä vaan hyvä asia, että pari vaihtuu. Vaikkakin meidän jatkoryhmässä (eli siis meidän aikuisten esiintyvässä ryhmässä) on vakiparit joka kerta. T:16

Vierailija
Viesti

Morre:

Lainaus:

Mä haluaisin joskus ehdottomasti kokeilla :D Harmi vain, etten osaa tanssia pätkäkään ja se kukkamekko-osastokin on aika hiljaista ;)

Kansantansseja tahtoisin myös kokeilla :)

Kaikki me kansantanssijat ollaan jostain aloitettu. Meidän seura järjestää joka vuosi perustanssi kurssin, jossa opetellaan polkkaa, masurkkaa, jenkkaa ja keväällä, jos osallistujat niin haluavat myös pieniä kansantansseja. Itse olen tanssinut nyt 17 vuotta kansantansseja. T:16

Vierailija
Viesti

Tanssimaan oppii tanssimalla, se on hyvin totta. Mutta jos et koskaan ole tanssinut vaikkapa masurkkaa, sitä ei ehkä kannata alkaa nytkään harjoitella. Mutta jos olet esim käynyt kerran pari kurssilla, voit hyvin alkaa jo harjoitella tosi tilanteessakin.

Jos osaat foksin perusaskeen, ei muuta kun rinta rottingilla riviin!

Vierailija
Viesti

kyllä on kerrottu, ettei pakkeja " saa" jaella, ellei mies ole juopunut. Siis mitään nirppanokkameininkiä ei kannata harjoittaa, varsinkaan jos haluaa tanssia.

Sitä jää äkkiä seinäruusuksi : )

Iloista ja reippaan avointa mieltä mukaan, kyse ei ole mistään hitaitten tanssimisesta/mennääks teille vai meille-meiningistä.

Kivaa lavatanssi-iltaa...ties vaikka kärpänen purisi : )

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat