Mies ei hoida laskujaan

Vierailija

Olen niin väsynyt aukomaan laskuja,perintätoimiston, ulosottomiehen jne Rahaa tulee palkkatyöstä säännöllisesti, mutta laskut jäävät hoitamatta. Ehkä eroaminen on ainoa ratkaisu? Onko muita saman kokeneita ja miten olette asiasta selvinneet?

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

meillä häviäisi joka ikinen euro tililtäni. No, nyt siihen tulee loppu. Vaikka tilanne onkin kinkkinen, koska olemme muuttaneet miehen ns. opiskelujen vuoksi niin, että minulla ei ole tässä kaupungissa mitään. Ja tosiaan asunto on vaso, josta ei niinvain muutetakaan. Eli mies on saanut minut loukkuun ja nyt kuvittelee voivansa tehdä, mitä lystää, eli lähtee lasten kanssa yhtäkkiä viikonloppureissuun jne AP

Vierailija

Mutta jos mies on muuten kunnollinen ja hyvä isä, niin älä eroa. Yritä saada diili, jossa sinä otat koko miehen palkan ja annat " taskurahaa" . Loppuja pidät jemmassa ja hoidat sieltä kaikki laskut myös miehesi nimellä tulevat. Tälläisiä perheitä on Suomessa paljon, joissa toinen joutuu kantamaan vastuun laskuista yksin, kun toinen ei välitä. Inhottava tilanne, mutta koittakaa sopia joku hyvä käytäntö.

Vierailija

tiedän, raskastahan se on toiselle osapuolelle. Siksi olenkin niin tyytymätön itseeni ja haluaisin olla erilainen. Masennuskausina lääkitys auttaa ainakin siihen masennukseen huomattavasti (jopa poistaa sen kokonaan), jolloin tietysti myös käytännön asiat hoituvat ainakin vähän paremmin. Itselläni ollut Cipralex-lääkitys vuosia, tällä hetkellä pärjään ilman. Suosittelen lämpimästi!

Vierailija

viimeksi kun niitä käytti , muuttui ihan omituiseksi, käytti lopulta huumeita ja masennuslääkkeitä ja oltiin jokin aika erossa. En jaksa uudestaan sitä. Nytkin uhkailee, että vie lapset minulta. No, tuskin hänen historiallaan ihan helppoa. Ilmeisesti se masennus on taas päällä, mutta en tosiaan itse käydä sitä samaa läpi.

Vierailija

hänelläkin, mutta eipä sitä rahaa taida niinä päivinä tilillä olla, kun ottaa palkkaansa kottina. Ja minä olen se " vitun-lehmä" joka mäkättää " turhasta" . Aika epätoivoista. ap

Vierailija

Mies ei välitä laskujansa maksaa ja minä saan kysellä että joko on se ja se maksettu.. Jos avaan hänen laskukirjeensä hän suuttuu, ei suostu sanomaan paljonko tilillä on vielä rahaa tai keskustelemaan laskujen maksamisesta. Sitten kun tilanne oikeen kärjistyy minä maksan ne. Vittu että vituttaa toimia laskunmaksajana omasta tilistä. Ja joo, mies opiskelee, minä olen töissä, seurustellaan vasta ja saas nähdä tuleeko koskaan mitään enempää.. Ulosotossa ei nyt ole laskuja, mutta olen sanonut että jos yksikin lasku sinne vielä menee niin se on ero. Olen huolehtinut tarpeeksi jo. Jos on tollanen paskavätys niin se on voi voi. Menee vaan hyvä mies hukkaan. Mies lupasi maksaa mun maksamani laskut mulle takaisin. Olenkin tehnyt epävirallisen velkakirjan n. 2000 eurosta. Joka kuu saa maksaa minulle väh. 20 euroa että uskon vielä häneen. Kova kovaa vasten vaan. Jollei toimi niin lähden lätkimään ja menetän tuon summan. Summa ei sinänsä ole iso, mutta tarpeeksi siihen, että en enempää rahojani häneen hassaa.

Vierailija

mieheni oli aivan tajuton hunsvotti laskuasioiden kanssa. Muuten kelpo isä ja mahtava ystävä. Myös kaikki muu parisuhteeseen liittyvä toimii hyvin.

Meillä oli vastaavanlainen tilanne. Pistin kerran istumaan keittiön pöydän ääreen ja ilmoitin, että nyt laskuasiat ovat kokonaan miehen harteilla. Nyt hän hoitaa kaikki laskut. Annoin kokeilla pari kuukautta laskujen hoitoa ja otti kunnia-asiakseen näköjään.

Kannattaa kokeilla.

Vierailija

että saan hoitaa raha-asiat, mutta ei vielä ole käytännössä näkynyt. En oikeasti jaksa olla nalkuttava akka, joka joutuu kyyläämään toisen asioiden hoitoa. Tänään tuli tuo 450n lasku, jossa 130 perimiskuluja, ja minua raivostuttaa suunnattomasti.

Vierailija

jos erotilanne tulee? Olisi varmaan pitänyt olla palamatta yhteen, sen edellisen eron jälkeen, mutta olinpahan sinisilmäinen hölmö.

Vierailija

Mies kuitenkin on parantanut tapansa. Meillä tämä miehen tapa johti jo aikaan ennen minua,vanhempien avioeroon ymym hullua,mikä ei milläänlailla tietystikkään liittynyt minuun,mutta minä siitä kärsin.

Kuitenkin miestäni parempa aviomiestä+isää muuten en ole ikinä nähnyt,joten kamppailimme tämän liiton vuoksi. Nyt,neljän vuoden perästä meidän kriisimme alkamisesta,alamme olla hieman voiton puolella. Ulosottomiehen kanssa on asiat soviottu,rahaa virtaa sinne ja kyllä se välillä masentaa,mutta perheemme on koossa ja onnellinen.

Omistusasunnosta on voinut haaveet heittää,auto on vanha ja tulee aina olemaan,mutta onnellisia,sitä olemme nyt.

Minä hoidan KAIKKI perheen raha-asiat,miehelle en voi sitä vastuuta antaa,koska SIINÄ suhteessa on luottamus mennyt,eikä mies luota siinä itsekkään itseensä.

Minulla on ainoana tili meidän perheessä,kaikki perheemme rahat menee sinne ja kulkee vain minun käsieni kautta. Jos mies tarvitsee jotain,niin puhumme yhdessä ja annan rahaa harkintani mukaan.

Mies ei valita,koska näkee itsekkin kuinka hyvin ja paremmin tämä toimii näin.

Ulkopuolisille emme ole järjestelystä kertoneet,enkä halua nolata miestä kertomalla,jos tulee tilanne jossa on " soveliasta" miehen maksaa tmv,niin olemme järkänneet miehelle käteistä JNE...

Vierailija

Höösäät hänen puolestaan liikaa. Älä eroa, mutta älä enää avaa hänen kirjeitäkään. Anna niiden olla ja jos menee ulosottoon, niin antaa mennä vain.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat