Keskustelualueen etusivu ›› Keskustelualueen säännöt >>
1/6

Onko Helico-bakteeri tarttuva ja miten se tarttuu?

Yhdellä läheiselläni se juuri todettiin ja pohdin voisiko se olla minullakin? Huolestuttaa etenkin sen takia että olen raskaana. Minulla on pahoinvointia ja närästystä joten erottaisinko edes helicon oireita?

[quote author="Vierailija" time="01.09.2006 klo 19:10"]

Yhdellä läheiselläni se juuri todettiin ja pohdin voisiko se olla minullakin? Huolestuttaa etenkin sen takia että olen raskaana. Minulla on pahoinvointia ja närästystä joten erottaisinko edes helicon oireita?

[/quote]
0 0
Vastaa Lainaa Ilmoita asiaton sisältö
1/6

Anopillani on helicobakteeri

ja hänelle sanottiin että kaikilla on jonkin verran helicobakteeria mutta se alkaa vaivaamaan vasta kun elimistö on epätasapainossa.

[quote author="Vierailija" time="01.09.2006 klo 19:16"]

ja hänelle sanottiin että kaikilla on jonkin verran helicobakteeria mutta se alkaa vaivaamaan vasta kun elimistö on epätasapainossa.

[/quote]
0 0
1/6

Siis ei kai se ihmisestä toiseen tartu...

Voihan se sullakin olla, jos olet syönyt esim. huonosti kypsennettyä kanaa.

[quote author="Vierailija" time="01.09.2006 klo 19:21"]

Voihan se sullakin olla, jos olet syönyt esim. huonosti kypsennettyä kanaa.

[/quote]
0 0
1/6

mulla oli, liiallisen alkon käytön takia puhkesi verioksenteluna ym. epämiellyttävällä tavalla, mutta se ei ole tarttuvaa!

[quote author="Vierailija" time="01.09.2006 klo 19:23"]

[/quote]
0 0
1/6

Närästys ja pahoinvointi on normaalia raskaanaoleville....

Helikobakteerin voi saada esim. huonosti pestyistä kasviksista ja ulosteesta ja se ei tartu ihmisestä toiseen.

[quote author="Vierailija" time="01.09.2006 klo 19:26"]

Helikobakteerin voi saada esim. huonosti pestyistä kasviksista ja ulosteesta ja se ei tartu ihmisestä toiseen.

[/quote]
0 0
1/6

Jokaisella, siis jokaisella ihmisellä on helicobakteeri,

toisilla se vain ikäänkuin puhkeaa pahaksi, jolloin vatsassa olevat bakteerit lisääntyvät haitallisiksi määriksi.
Sitä ei varmuudella tiedetä voiko helico-bakteeri " tarttua" , mutta perinnöllisyys-seikka on aina olemassa. Hyvin usein puolisoilla on sama vaiva joten v-voi olla- että " tarttuvaa" tai sitten mahalaukun liiallinen ärsytys vahvoilla mausteilla, kahvilla, tupakalla, paistetuilla ruuilla, tai kova jatkuva stressikin ilmeisesti voi aiheuttaa puhkeamisen yhtä lailla.. Hyvin usealta se saadaan helposti häädettyä, varsinkin jos bakteerimäärä on pieni.

[quote author="Rexus (Deleted)" time="01.09.2006 klo 19:48"]

toisilla se vain ikäänkuin puhkeaa pahaksi, jolloin vatsassa olevat bakteerit lisääntyvät haitallisiksi määriksi.
Sitä ei varmuudella tiedetä voiko helico-bakteeri " tarttua" , mutta perinnöllisyys-seikka on aina olemassa. Hyvin usein puolisoilla on sama vaiva joten v-voi olla- että " tarttuvaa" tai sitten mahalaukun liiallinen ärsytys vahvoilla mausteilla, kahvilla, tupakalla, paistetuilla ruuilla, tai kova jatkuva stressikin ilmeisesti voi aiheuttaa puhkeamisen yhtä lailla.. Hyvin usealta se saadaan helposti häädettyä, varsinkin jos bakteerimäärä on pieni.

[/quote]
0 0
1/6

rexus

puhuu asiaa.

lisäisin vielä, että mun suvussa mummoni on " tartuttanut" bakteerin äitiini sekä tätiini, joilla helico nyt oireilee. mulla ei vielä ainakaan ole oireita.

[quote author="Vierailija" time="01.09.2006 klo 19:52"]

puhuu asiaa.

lisäisin vielä, että mun suvussa mummoni on " tartuttanut" bakteerin äitiini sekä tätiini, joilla helico nyt oireilee. mulla ei vielä ainakaan ole oireita.

[/quote]
0 0