Keskustelualueen etusivu ›› Keskustelualueen säännöt >>
1/11

tietääkö kukaan vesirokon tarttuvuudesta...

eli mun äiti on tarhassa töissä ja siellä paljon nyt vesirokkoa.. mun äidillä se on jo ollut kuten myös mulla ja esikoispojalla.. mutta meillä kuopus nyt 4 viikkoo vanha niin uskaltaako mennä äidin luo kylään vai voiko se vesirokkotarttua vauvaan?

[quote author="Vierailija" time="27.11.2006 klo 22:29"]

eli mun äiti on tarhassa töissä ja siellä paljon nyt vesirokkoa.. mun äidillä se on jo ollut kuten myös mulla ja esikoispojalla.. mutta meillä kuopus nyt 4 viikkoo vanha niin uskaltaako mennä äidin luo kylään vai voiko se vesirokkotarttua vauvaan?

[/quote]
0 0
Vastaa Lainaa Ilmoita asiaton sisältö
1/11

Hmm.. Olipa vaikea kysymys. Kysy neuvolasta.

Periaatteessahan terveetkin kantavat viruksia mukanaan ja voi tarttua heidän kauttaan. Mutta kun äitisi on sairastanut vesirokon, niin onkohan eri asia.

Löytäisitkö tietoa myös KTL:n (Kansanterveyslaitos) nettisivuilta. Googleta myös sellainen sivusto kuin sairas lapsi

Mutta parasta varmaan kysyä neuvolasta.

[quote author="Vierailija" time="27.11.2006 klo 22:32"]

Periaatteessahan terveetkin kantavat viruksia mukanaan ja voi tarttua heidän kauttaan. Mutta kun äitisi on sairastanut vesirokon, niin onkohan eri asia.

Löytäisitkö tietoa myös KTL:n (Kansanterveyslaitos) nettisivuilta. Googleta myös sellainen sivusto kuin sairas lapsi

Mutta parasta varmaan kysyä neuvolasta.

[/quote]
0 0
1/11

ENsinnäkin vesirokko on erittäin tarttuvaa.

Toisekseen virukset elävät pinnoilla muutaman päivän. En tiedä miten tartuttamiskykyisenä vesirokko säilyy pinnoilla. Sitten vielä: vesirokko voi tulla joskus uudelleenkin, tosin harvoin. Minä en uskaltaisi ottaa riskiä noin pienen kanssa, jos ei ole pakko.

[quote author="Vierailija" time="27.11.2006 klo 22:34"]

Toisekseen virukset elävät pinnoilla muutaman päivän. En tiedä miten tartuttamiskykyisenä vesirokko säilyy pinnoilla. Sitten vielä: vesirokko voi tulla joskus uudelleenkin, tosin harvoin. Minä en uskaltaisi ottaa riskiä noin pienen kanssa, jos ei ole pakko.

[/quote]
0 0
1/11

joo googlen kautta

löytykin että se tarttuu itämisaikana ja taudin puhjettua... ja sekä ilmasta että kosketuksestä.. . mutta voikohan sellanen jolla se on jo ollut niin olla silti tartuttaja.. sitä tietoo en oikeen löytänyt

[quote author="Vierailija" time="27.11.2006 klo 22:35"]

löytykin että se tarttuu itämisaikana ja taudin puhjettua... ja sekä ilmasta että kosketuksestä.. . mutta voikohan sellanen jolla se on jo ollut niin olla silti tartuttaja.. sitä tietoo en oikeen löytänyt

[/quote]
0 0
1/11

ei voi tarttua, koska aitisi on sen jo sairastanut ei tartuta muita. Lisaksi koska olet sen itse sairastanut niin vauvasi saanut vastustuskyvyn noin kolme kuukauden ikaan asti.

Näin mulle on vastattu, kun kyselin samaa asiaa neuvolasta viime keväänä.

Vierailija:

[quote author="Vierailija" time="27.11.2006 klo 22:36"]

Näin mulle on vastattu, kun kyselin samaa asiaa neuvolasta viime keväänä.

Vierailija:

[quote]

[/quote]

[/quote]
0 0
1/11

joo ei onnex ookkaan mikään pakko sinne mutsilee mennä :)

on vaan kurjaa kun ei tiiä et koska sinne sit uskaltais mennä.. ap

[quote author="Vierailija" time="27.11.2006 klo 22:37"]

on vaan kurjaa kun ei tiiä et koska sinne sit uskaltais mennä.. ap

[/quote]
0 0
1/11

nyt vaanpelottaa/mietityttää sekin kun ollaan siellä kuiteski täs pari viikkoo sitte käyty

ja silloinhan siellä mutsin tarhan lapsilla on se tauti siis jo itänyt eli olisi jo ollut leviämiskykyinen...

[quote author="Vierailija" time="27.11.2006 klo 22:38"]

ja silloinhan siellä mutsin tarhan lapsilla on se tauti siis jo itänyt eli olisi jo ollut leviämiskykyinen...

[/quote]
0 0
1/11

no toivottavasti imetys suojais :)

että ei vielä tulis tytölle.... ja tosiaan kyl se varmaan on sit jo tarttunu jos on tarttuakseen...

[quote author="Vierailija" time="27.11.2006 klo 22:40"]

että ei vielä tulis tytölle.... ja tosiaan kyl se varmaan on sit jo tarttunu jos on tarttuakseen...

[/quote]
0 0
1/11

Olen kolmonen

ja anteeksi jos liikaa pelottelin. Taidan olla itse vähän ylivarovainen. Toisaalta, kun äitisi on ollut varmaan vuosia päiväkodissa töissä, niin hän lienee altistunut usein, joten kai olisi jo aiemmin saanut sen uusiksi, jos olisi saadakseen. Jotenkin vain suojaisin noin pientä, jos pystyisin. Äitisi mukana voi tulla sieltä muitakin pöpöjä, esim mahatautia. Toisaalta todella kurjaa, jos et häntä voisi tavata.

[quote author="Vierailija" time="27.11.2006 klo 22:41"]

ja anteeksi jos liikaa pelottelin. Taidan olla itse vähän ylivarovainen. Toisaalta, kun äitisi on ollut varmaan vuosia päiväkodissa töissä, niin hän lienee altistunut usein, joten kai olisi jo aiemmin saanut sen uusiksi, jos olisi saadakseen. Jotenkin vain suojaisin noin pientä, jos pystyisin. Äitisi mukana voi tulla sieltä muitakin pöpöjä, esim mahatautia. Toisaalta todella kurjaa, jos et häntä voisi tavata.

[/quote]
0 0
1/11

siis eihhän missään voisi liikkua, jos kaikki jo sairastaneetkin voisi tartuttaa ko. tautia.

Usko nyt jo sairastaneet eivät tartuta ja koska olet itse sairastanut ko. taudin on vauvallasi suoja noin kolmen kuukauden ikään asti.

[quote author="Vierailija" time="27.11.2006 klo 22:43"]

Usko nyt jo sairastaneet eivät tartuta ja koska olet itse sairastanut ko. taudin on vauvallasi suoja noin kolmen kuukauden ikään asti.

[/quote]
0 0
1/11

vesirokko ei tartu sen sairastaneen ihmisen kautta. Tämä on fakta.

Kerran kunnolla sairastettuna ei tartu uudestaan. Eikä tartuntaa saa muuten kuin olemalla tekemisissä vesirokkoisen kanssa tai sellaisen jolla tauti on itämässä. Ei siis tartu vesirokon sairastaneen ihmisen kautta enää. Don' t worry.

[quote author="Vierailija" time="27.11.2006 klo 22:45"]

Kerran kunnolla sairastettuna ei tartu uudestaan. Eikä tartuntaa saa muuten kuin olemalla tekemisissä vesirokkoisen kanssa tai sellaisen jolla tauti on itämässä. Ei siis tartu vesirokon sairastaneen ihmisen kautta enää. Don' t worry.

[/quote]
0 0