Keskustelualueen etusivu ›› Keskustelualueen säännöt >>
1/18

Voiko 6kk ikäinen vauva osata jo muutaman sanan?

Eli sanoo minusta Tiia (isosiskon nimi) ja äittä (Tiian kutsuu mua äipäksi). Esikoinen on kielellisesti todella lahjakas, puhi 1v-synttäreiden akoihin 2-3 sanaisia lauseita, eka sana tuli tosi 11kk mutta sitten kehittyi tosi nopeasti. Myös minä ja lasten isä olemme olleet varhaisia puhujia.

[quote author="Vierailija" time="18.01.2007 klo 23:29"]

Eli sanoo minusta Tiia (isosiskon nimi) ja äittä (Tiian kutsuu mua äipäksi). Esikoinen on kielellisesti todella lahjakas, puhi 1v-synttäreiden akoihin 2-3 sanaisia lauseita, eka sana tuli tosi 11kk mutta sitten kehittyi tosi nopeasti. Myös minä ja lasten isä olemme olleet varhaisia puhujia.

[/quote]
0 0
Vastaa Lainaa Ilmoita asiaton sisältö
1/18

Voi kai. 6 kk vanhani on " todistajien läsnäollessa" sanonut " äiti" parikin kertaa. :)

[quote author="Vierailija" time="18.01.2007 klo 23:33"]

[/quote]
0 0
1/18

Meilläkin kuopus toistelee

äthii-äthii, mutta en pidä sitä " puhumisena" vaan äänteiden harjoitteluna.
Esikoinen alkoi puhumaan 8 kk ikäisenä ja hänkin toisteli äänteitä varhain.

[quote author="Vierailija" time="18.01.2007 klo 23:33"]

äthii-äthii, mutta en pidä sitä " puhumisena" vaan äänteiden harjoitteluna.
Esikoinen alkoi puhumaan 8 kk ikäisenä ja hänkin toisteli äänteitä varhain.

[/quote]
0 0
1/18

Esikoinen on selvasti vauvan suurin idoli ja vauva kuulee hanen nimeaan varmaan 1000 kertaa paivassa. Selvasti tunnistaa nimen, innostuu pelkan nimen kuullessaan. On niin helppo

nimi sanoa, et luulen vauvan myös tarkoittavan, yleensä sanoo nimeä siskon touhutessa jotain hauskaa lähellä tai kun vauva yrittää saada issiskon humion.

[quote author="Vierailija" time="18.01.2007 klo 23:36"]

nimi sanoa, et luulen vauvan myös tarkoittavan, yleensä sanoo nimeä siskon touhutessa jotain hauskaa lähellä tai kun vauva yrittää saada issiskon humion.

[/quote]
0 0
1/18

Voi

meillä 5kk sai ekan nuken.. oppi sanomaan vauva... mutta unohti sen joskus 8kk ikäsenä ... ja tuli uudestaan sana varastoon myöhemmin...
neuvolasta sanottiin et on mahdollista... pakkohan se oli olla mahdllista kun kuulivat itsekkin!!

ja nyt toinen tyllerö 9kk hokee ääti.. iti, kakka =)

[quote author="Vierailija" time="18.01.2007 klo 23:36"]

meillä 5kk sai ekan nuken.. oppi sanomaan vauva... mutta unohti sen joskus 8kk ikäsenä ... ja tuli uudestaan sana varastoon myöhemmin...
neuvolasta sanottiin et on mahdollista... pakkohan se oli olla mahdllista kun kuulivat itsekkin!!

ja nyt toinen tyllerö 9kk hokee ääti.. iti, kakka =)

[/quote]
0 0
1/18

Ei voi. Meilläkin poika alkoi hokea äittä-äiti-äätii vähän yli puolivuotiaana.

No, se hoki sitä joka tilanteessa melkein puolitoistavuotiaaksi ennenkuin alkoi selvästi tarkoittaa sillä minua ja oppi seuraavan sanansa : )

(miks muuten kysyt ja sitten väität vastaan?)

[quote author="Vierailija" time="18.01.2007 klo 23:44"]

No, se hoki sitä joka tilanteessa melkein puolitoistavuotiaaksi ennenkuin alkoi selvästi tarkoittaa sillä minua ja oppi seuraavan sanansa : )

(miks muuten kysyt ja sitten väität vastaan?)

[/quote]
0 0
1/18

Minä tiedän monta, jotka ovat tuossa iässä sanoneet sanoja ja ihan osoittaen

Esim näyttää lamppua ja sanoo poppa tai äitiä ja sanoo äiti.

[quote author="Vierailija" time="18.01.2007 klo 23:44"]

Esim näyttää lamppua ja sanoo poppa tai äitiä ja sanoo äiti.

[/quote]
0 0
1/18

9

Jos teillä ei ole voinut, ei tarkoita etteikö muualla voisi. Minä tiedän aivan varmasti että puolivuotias voi sanoa sanoja tietäen niiden merkityksen. Ja minulle on ihan tavallista (omien lasten kanssa) että vuoden vanha puhuu jo monen sanan lauseita.

[quote author="Vierailija" time="18.01.2007 klo 23:46"]

Jos teillä ei ole voinut, ei tarkoita etteikö muualla voisi. Minä tiedän aivan varmasti että puolivuotias voi sanoa sanoja tietäen niiden merkityksen. Ja minulle on ihan tavallista (omien lasten kanssa) että vuoden vanha puhuu jo monen sanan lauseita.

[/quote]
0 0