Gallup kuntalisää saavat kunnat/kaupungit

Vierailija

laitetaan kaikki kunnat ja kaupungit pinoon missä saadaan tätä kuntalisää ja sen suuruus.

Oulussa aikoinaan sai en tiedä nykyistä suuruutta

Kommentit (15)

Vierailija

1. Kauniainen: Tarpeeksi köyhälle 252,28e/kk

" Lasten kotihoidon tuen kunnallista lisää maksetaan perheille, jotka ovat oikeutettuja lakisääteiseen kotihoidon tukeen. Lisän suuruus määräytyy tulosidonnaisesti siten, että perhe on oikeutettu täysimääräiseen kunnalliseen lisään, 252,28 euroa/kk mikäli perheen bruttotulot ovat enimmillään 3.737,47 euroa/kk . Tämän tulorajan jälkeen perheen tulot vähentävät täysimääräistä kunnallista lisää siten, että 18 % ylimenevästä tulosta vähennetään täysimääräisestä kunnallisesta lisästä. Kunnallista lisää ei makseta, kun perheen tulot ylittävät 5.045,64 euroa/kk"

2. Espoo: Espoo-lisän suuruus on 218,64 ¿ kuukaudessa, kaikille alle 3-vuotiaille, ehtona vain se, että saa Kelan tukea.

3. Helsinki: 218,64 tai 134,55 e/kk

Kelan kotihoidon tuen hoitorahaa saaville perheille Helsinki-lisää 218,64 euroa/kk kun perheessä on alle 2-vuotias lapsi ja 134,55 euroa/kk kun perheessä on 2-vuotta täyttänyt, mutta alle 3-vuotias lapsi.

4. Vantaa: 163 tai 110 e/kk

Lakisääteisen kotihoidon tuen lisäksi maksetaan Vantaa-lisää:

* 10 kk - alle 1 v 5 kk ikäiselle lapselle 163 euroa/kk

* 1 v 6 kk - 1 v 11k ikäiselle lapselle 110 euroa/kk.

Vierailija

Pakko oli ottaa kantaa...

Itse olen Kauniaisissa kotihoidontuella, ja minä saan tuota kuntalisää. Tämä siitä syystä, että perheemme tulot eivät ole tuota 3700:aa, kun ainoastaan mies tienaa. Samoin tiedän kyllä muitakin täällä, jotka saavat tuota kuntalisää, eikä ketään saajista asu siellä Juusinitiellä, missä Hoas:n asunnot sijaitsevat.

Yllätyksenä voi tulla, että kaikki Kauniaislaiset eivät ole rikkaita...

Vierailija

Lapualla summa oli muistaakseni n. 200 euroa, ehtona on että alle 3-vuotias ei ole kunnallisessa hoidossa. Seinäjoella saa kuntalisää vain jos on 3 alle kouluikäistä kotihoidossa.

Vierailija

kouluikäiset hoidetaan kotona. Maksuttomassa esiopetuksessa saa toki käydä. Lisää maksetaan nykyisin äitiys- ja vanhempainpäivärahakauden päätyttyä ja sitä saa siihen asti kun lapsi täyttää 2. Itse saan vielä vanhalla mallilla jolloin lisää sai vajaa 2-vuotiaasta 3-vuotiaaksi.

Vierailija

Esikoulua voi käydä,nuorimman menettämättä kuntalisää. Äippälomalla kuntalisää ei saa!!! Lisää saa vain yhdestä lapsesta!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat