Tunteeko kukaan palstalainen lapsensurmaajaa tai läheisiä?

Vierailija

En hae sensaatiota vaan yritän saada jotain järkeä näiden lukuisten vauva- ja lapsimurhien ympärille. Järkeä ei tietenkään ole, mutta ahdistaa niin valtavasti nämä tapahtumat. Äidit sekoavat ja tappavat. Miksi perheenjäsenet eivät huomaa, miksi sossu tai neuvola ei reagoi, miten on mahdollista että päivähoitajat eivät näe mitään?

Kertokaa te, joilla on lähellä sattunut tällaista. Antakaa jotain selitystä. En saa rauhaa, kun painaa niin paljon. MIelestäni nämä voisivat osittain olla estettävissä jos äitien masennus otettaisiin todesta. Olenko oikeassa?

Kommentit (8)

Vierailija

Ei, en ole vajaa. Ihmetytti vain kakkosen tapa lähestyä tapahtunutta vain ja ainoastaan oman järkytyksensä kautta. Hän ei siis ymmärtänyt, miksi äiti toimi niin kuin toimi.

Ja kyllä, koetan varjella lastani pelottavilta asioilta, mutta kun sain tietää yhden läheisen itsemurhasta vuosi sitten, en voinut mitenkään estää, että lapsi olisi kuullut puheluni sen jälkeen.

Pointti on siinä, että ehkäpä asia on kasvanut kakkosen päässä vähän liian suureksi, kun hän ei ollut asian pointti.

Äläkä vääristele, en sanonut, että lapsi ei merkitse paskankaan vertaa. Joskus äidillä voi vain olla muut asiat mielessä _hetkellisesti_ ja se on inhmilistä. No, lopetan tämän asian tähän.

Vierailija

hän on tällaisten asioiden rinnalla ja miten tavattoman typerää hänen on pelätä mitään, kun toisille ihan oikeasti sattuu pahoja asioita! ÄÄLIÖ!

Vierailija

Että kun olin noin 7-vuotias, kuulin, kun äitini järkyttyneenä puhui isälleni töihin puhelimessa, että läheinen tuttavaperheemme (osittain sukulainen) äiti teki yöllä vastasyntyneelle vauvalleen tosi kauhean tempun, siis murhasi vauvan. En oikein uskalla edes asian yksityiskohtia mainita, koska se oli järkyttävä asia ja näin jälkeenpäin olen sitä mieltä, että äitini ei olisi saanut asiasta puhua minun ikäisen kuullen. Jo pelkästään minua se järkytti kauheasti, puhumattakaan perhettä, jota tuo asia koski. Eli siis muuta en muista kuin asian yksityiskohdat ja näin jälkeenpäin olen todella järkyttynyt siitä, miksi äitini ei osannut pitää tuollaisen luonnottomaan tapahtumaan liittyviä asioita vain aikuisten välillä. Vaikka tiesinkin, että meille ei ole mitään tapahtunut, se aiheutti kauheaa pelkoa ja muistan, etten uskaltanut edes nukkua vähään aikaan. Aina se kertomus, miten se asia oli tapahtunut, seurasi uniin jne.

Vierailija

välillä pelkäsi ja meni piiloon kaappeihin ja selitti että pahat henget vainoavat häntä, hän ei uskalla tulla pois. Välillä katosi päiväkausiksi metsään. VÄliajat oli ihan normaali. Näin jälkeenpäin luulen hänen ollen jotenkin bipolaarinen tai vastaavaa. Kukaan ei kumminkan tehnyt asialle mitään, koska väliaikoina oli ihan selväjärkinen.

Sitten erään kerran sekosi ja tappoi vauvan. Pahinta on, että hän oli jo sanonut että " semmoinen kausi" on taas tulossa ja ettei hän haluaisi tulla jätetyksi vauvan kanssa kahden koska pelkää tekevänsä jotain. Eikä kukaan reagoinut mitenkään, ennen kuin oli myöhäistä.

Kai se on niin vaikea uskoa, että läheisen mieli on murtumassa. Masennuksen kohdalla ON kyse hormonien jms lisäksi myös siitä, että ympräistö ei tue tarpeeksi. Se on meidän kaikkien syy, jtka kieltäydymme näkemästä pahoinvointia ympärillämme, eikä pelkästään näiden seonneiden ja sairaiden.

Vierailija

Äiti oli masentunut, sai siihen lääkkeitä ja kävi jossain päiväsairaalassa tms. Lopulta hän sairastui psykoosiin ja tappoi lapsen.

Nainen oli vähän tällainen syrjäytynyt ja onneton tapaus muutenkin. Hän ei saanut mitään tuomiota, mutta joutui pakkohoitoon. Loppujen lopuksi nainen tappoi itsensäkin :-(

Lapsella " ei ollut" isää ollenkaan. Isovanhemmat koittivat auttaa, mutta nekin oli jotain juoppoja...

Vierailija

Tosin siitä on jonkin verran aikaa. Äiti hukutti lapsensa kaivoon ja myöhemmin surmasi itsensä. Mies löysi, kun palasi töistä kotiin. Eivät olleet mikään ongelma-tai päihdeperhe, päinvastoin hyvin menestynyt.

Vierailija

Tuttavaperheessä tapahtui murha, äitisi oli hyvin järkyttynyt ja poissa tolaltaan ja päällimmäisenä sinulla on mielessä se, että SINULLE ei olisi saanut kertoa asiasta, kun tulee sieluun pipi.

Taisit kuule olla viimeinen asia äitisi mielessä siinä vaiheessa ja aivan oikein näin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat