mahakivusta, osaisko joku auttaa?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

siis mulla oli toissapäivänä ihan hirvee mahakipukohtaus, alko tosta ylävatsalta ja levis sitten koko mahaan. vähän kuin ihan hirvee kakkahätä olis ollut, mutta vain pienen papanan sain väännettyä eikä se helpottanut:) mikään ei auttanut, lämmin suihku ihan vähän. makasin siis suihkun lattialla,niin kova kipu oli:( kesti noin puoli tuntia-tunnin oikein kovana, sitten vähän helpotti. mulla on ollut kaks tollasta " kohtausta" aikasemminkin, ennen raskautta. mitään vuotoa ei ollut. en soittanut lääkäriin tai mitään, kun ajattelin että tällänen on ollu ennenkin ja se menee ohi, mutta nyt luin noita neuvolasta saatuja vihkosia ja siellä oli että heti sairaalaan jos kovia mahakipuja... taidan olla vähän turhankin säikky nyt, mutta haluaisin tietää et onko kellään ollu vastaavaa? kai huomenna on neuvolaan tai lääkäriin soitettava, että saan mielenrauhan... pelkään vaan niin paljon keskenmenoa, tätä vauvaa on yritetty sen verran pitkään etten jotenkin voi uskoa että edes olen raskaana...

-saara, rv 13+6

Kommentit (6)

Vierailija

Kyseessä sappikohtaus. ?.

Minulla alkuraskaudessa tuli hirveitä vatsanväänteitä tietyistä ruuista. Esim. käristetyt rasvaiset ruuat, mausteet,sipuli ja paprika on kauheeta myrkyä mulle.

Minulla kipu oli ylävatsassa ja sit yleensä tuli kauhee vessahätä. Välillä saatoin istua ripulilla vaikka kuinka kauan ja väliin ei sit tullut mitään. Mulla sappioireita ollut vaan odotusaikana. Ei muulloin.

Yhdellä tuttavalla taas synnytys laukaisi kauheet sappikohtaukset. Hänet jouduttiin leikkaamaan melkein heti synnytyksen jälkeen, kun oli niin kauheita kipukohtauksia...

Vierailija

se oli munkin ajatus ensin mut sitten luin noita neuvolan vihkosia... ja aloin vainoharhaiseksi:D tota cuplatonia terkkakin sano et vois kokeilla. mut ainakin ennen raskautta noita kohtauksia oli tosi harvoin, ehkä 2 kertaa vuodessa, toivotaan ettei nyt tuu tiheemmin:)

mustakin Narndanin kivut kuulostaa supistuksilta, ainakin sen perusteella miten terkka mulle niitä kuvaili. siis toi aaltoileva kipu jne.

Vierailija

Narndanin kohtaus kuulostaa mun mielestä kivuliaalta supistukselta!

Mulla on ollut myös sellaisia " vatsakramppeja" ja ne olen todennut johtuvan laktoosista eli raskausaikana olen herkistynyt laktoosille enkä voi syödä mitään normaali maitotuotteita, toinen mistä saan ihan hirveitä vatsakipuja on normaali rautatabletit (melkein jokainen merkki). Niistä tulee ihan sietämättömät kivut vatsaan. En osaa sanoa mikä sinulle ap. aiheuttaa nämä kivut, mutta kannattaa ainakin vaikka merkata KAIKKI syömiset ja juomiset ylös paperille ja jos kohtaus tulee niin katsella sitten mistä ruoasta voisi johtua.

Toivotaan että selviää tuo kipu, eikä ole mitään vaarallista.

Vierailija

mutta sun kuvailuista tunnistin omat kivut. Ja juuri eilen sellanen kipukohtaus taas. Ja voi hemmetti, et meinas järki lähteä!!!!! Sit meen aina kuuman kylvyn jälkeen sänkyyn ja RUKOILEN, että kipu ei ylly uudestaan.

Mulla kipu tulee sellasena aaltona, särkee hiukan aikaa OIKEIN JÄRKYTTÄVÄSTI, sit taas helpottaa pikkasen ja eiku hetken päästä sama uudelleen.

Mulla ei näitä oo ollu ennen raskautta ja mietityttää mistä voi johtua. Joskus saan kakkattua " kaiken ulos" , mut joskus taas kikkare on loppusaldo.

Oon vaa sit yrittäny ottaa maitohappobakteeria ja hiilitablettia, ku ne on ainoot, jotka keksin et rauhottaa mahaa.

Mulla jo viikkoja 30, ja musta tuntuu että kipu pahentunut, mitä pidemmällä olen.

Jos jollain syitä kipuiluun, niin otan kans neuvoja miten niitä helv******** kipuja välttää!!!

-Kohtalotoveri :)

Vierailija

Hei!

Olen nyt viikoilla 7+5 ja vajaa kaksi viikkoa sitten mulla oli kanssa hyvin samanlainen kipukohtaus. Se alko kanssa aikas yhtäkkiä ja yritin kanssa käydä vessassa mut ilman tulosta. Sit kipu vaan ykty ja ei noinu es oikeen kävellä ja makasin kippurassa tunnin sängyssä. Lopulta oli pakko ottaa särkylääkettä ja sit se kipu onneks hellittiki. Itekin säikähdin ihan hirmuna. Kävin seuraavana päivänä päivystyksessä ja lääkäri katto alakerran ja sano et ihan ok paikat, ei vuotoa tai muuta. Epäili munasarjan kystan puhkeamista. Ultrassa kävin siitä viikko eteenpäin et sain mielenrauhan. Vaavilla kaikki ok ja ultraajaki epäili kivun aiheuttajaksi kystaa tai toinen hänen mielestään voi olla virtsatietulehdus joka voi aiheuttaa kovaa mahakipua, mut mulla se ei kyllä ollu sitäkään. Ja näitä selittämättömiäki mahakipuja on oottavilla kuulemma tosi paljon. Mistä sit kelläki johtuu??? Mut jaksamisia sulle. Toivotaan et tollasia kipuja ei tuu enää.

-syysmassukka-

Vierailija

Myös ilmavaivat voivat aiheuttaa kovia vatsakipuja. Hoitoon voi kokeilla apteekista löytyviä Cuplaton-kapseleita. Cuplaton sisältää simetikonia, joka sitoo kaasukuplia ja helpottaa siten oloa. Cuplaton sopii raskauden ja imetyksen aikana käytettäväksi, koska simetikoni ei läpäise istukkaa eikä erity äidinmaitoon. Myös vauvoilla käytetään Cuplaton-tippoja.

Kannattaa kokeilla, jos epäilee vaivojen syyksi ilmavaivoja!

-Nelli

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat