liinoista;ostamassa mutta millainen...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

hei

eli aikeissa huomenna hakea kantoliina kun rintarepun omistan mutta en sitä kovinkaan ergonomisena pidä.

kangaliinaa olen kuullut kehuttavan joten nyt kysynkin teiltä kokeilleet,minkälainen liina sopisi 3kk pojalle joka viihtyy paljon kasvot MENOSUUNTAAN ja meillä on aikeissa käyttää liinaa myös jumpassa.

mielipiteitä varmasti on yhtämonta kuin käyttäjääkin mutta olisi kiva tietää kokemuksista ennen kuin kauppaan menen.liinoista olen kyllä paljon netistä lukenut ja todennut että niitä on tosi montaa erilaista.

mitähän noista saa yleensä pulittaa?jos joku vielä sattuu tietämään tampereelta paikan josta noita saa ostaa niin oisin todella kiitollinen!

Kommentit (2)

Vierailija

Kantoliinapiireissä Kangaa ei kovin kehuta. Siinä on suljetut päät, joten kiristäminen ja asettelu on vaikeaa.

Itse suosittelen 3kk ikäiselle ja kantajalle ensimmäiseksi, ns. harjoitteluliinaksi pitkää trikoista liinaa. Merkkejä esim.

- Kaislakehto (tukikohta Nokialla, saat opastuksenkin siellä jos menet paikanpäälle!)

- Kimperi

- Hug-a-Bub

- Pikku Ruu jne.

Trikoinen on helppo sitoa, ei vaadi niin paljon asettelemista. Mutta Kangahan siis oli rengasliina ja jos rengasliinaa mielit, niin suosittelen pehmeitä kudottuja BB-Slingiä ja Giraa. Käytettynä näitä liikkuu aika paljon ja hyvään hintaan mm. Babyidean kirppiksellä. Lukuunottaen tietysti myös muut liinatyypit ;)

Kasvot menosuuntaan liinalla voi kantaa ainoastaa Buddha-asennossa, jota suositellaan käytettäväksi yleensä n. 4kk iästä alkaen (kun vauva osaa kannatella päätään tukevasti). Ikinä ei siis jalat suorina roikkuen rintarepputyyliin, koska siinä vauvan selkä on yliojentunut, eli luonnottamassa asennossa.

Yleensä vauvat kuitenkin vastoin ennakkokäsityksiä viihtyvät paremminkin kasvot kantajaan päin, sillä näin hän voi kääntää välillä kasvonsa kantajan puoleen, pois liialliselta ärsyketulvalta. Kun kannat vauvaa näin, näkee hän aivan hyvin sivuille ja mahd. myös olkasi yli (ainakin hiukan isompana) ja voi välillä painaa pään sinua vasten :) Etenkin väkijoukossa liikuttaessa on hyvä antaa vauvalle mahdollisuus suojautua liialta näkemiseltä.

Monesti vauvat myös nukahtavat helposti liinaan (etenkin pikkuiset), jolloin on parempi käyttää kasvot kantajaan päin-sidontoja. Silloin voi vauvan pään sujauttaa toisen olkaimen/henkselin alle, turvallisesti ja tukevasti.

Vierailija

Itse silloin aikoinani kun höyrähdin liinoihin niin hankin tsi-liinan ekaksi.

Ihan siksi, kun jos sattuu, että vauva ei tykkääkkään olla liinassa tai itse en oisi siitä tykännyt.

Eli ostin pitkän trikoisenliinan ja olin tosi tyytyväinen siihen.

Sen jälkeen, kun vauvakin oppi olemaan liinassa ja kasvoi isommaksi (lue: painavammaksi) niin ostin kudotun liinan ja siitä vasta olenkin tykännyt!!

Jos sinulla on mahdollisuus kokeilla jossain erilaisia liinoja niin mene ihmeessä testailemaan niin " löydät" liinan joka sopii juuri sinulle.

P.S. olen nyt myymässä omiani pois, koska uusi vauva ei tykkää liinailusta, mikä on harmi :(

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat