Miksi se arki yksilapsisessa perheessä on ankeampaa ja vaikeampaa kuin monilapsissa perheissä?

Vierailija

Kommentit (15)

Vierailija

lapsen kanssa (vaikkakin vain yhden) voi olla ankeaa. Meillä on kyllä päivät täynnä huumoria ja kivaa tekemistä. Poika on päiväkodissa ja minulla aina kova kiire töiden jälkeen hakemaan häntä. Elän suurimmaksi osaksi hänen ehdoillaan, eli en retuuttele häntä kauppaan väsyneenä jne. Silloin elämä on helppoa ja hauskaa, kun ottaa hänen rytminsä huomioon. Kyllä meilläkin toki on huonoja aamuja ja uhman hetkiä, jolloin on hillittävä itsensä, mutta suurin osa ajasta on löytämisen riemua ja elämisen iloa. Pienistäkin asioista saa suuren seikkailun kun käyttää mielikuvitusta.

Vierailija

Voi olla vaika verrata tällaisia juttuja. Jos on ankeaa, vaikuttaa siihen aika monet jutut, ei pelkästään lapsiluku. (Jos ollenkaan)

Vierailija

Kaikki huutavat täyttä kurkkua, repivät toisiaan, lyövät ja potkivat äitiä ja toisiaan sekä huutavat kaikkeen EI! Lopuksi juoksevat karkuun, tietysti kaikki eri suuntiin, ettei äiti/isä saisi kiinni ja paiskovat kukkaruukut juostessaan säpäleiksi lattialle.

Yksi äiti ei vain yksinkertaisesti ehdi kieltämään kaikkia lapsia, jakamaan rangaistuksia kaikille yhtaikaa ja valvoa niiden toteuttamista, kun pitäisi kotityötkin tehdä.

Yksilapsisessa perheessä on paljon rauhallisempaa.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Kaikki huutavat täyttä kurkkua, repivät toisiaan, lyövät ja potkivat äitiä ja toisiaan sekä huutavat kaikkeen EI! Lopuksi juoksevat karkuun, tietysti kaikki eri suuntiin, ettei äiti/isä saisi kiinni ja paiskovat kukkaruukut juostessaan säpäleiksi lattialle.

Yksi äiti ei vain yksinkertaisesti ehdi kieltämään kaikkia lapsia, jakamaan rangaistuksia kaikille yhtaikaa ja valvoa niiden toteuttamista, kun pitäisi kotityötkin tehdä.

Vierailija

Vuoden alusta erottiin miehen kanssa. Olen nyt todella tyytyväinen ja ajatuksissa että onneksi on vain yksi lapsi. Minun elämäni rakkaus, maailman tärkein. Ja olen niin onnellinen tällä hetkellä.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat