*^*ELOISAT loppuviikosta (pe-su)*^*

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (59)

Vierailija

Vielä yks kysymys.. KU rossa kuvassa näytti, et se on semmonen, et sen saa vaan naksautettua sinne autoon paikalleen, eli ei tarvi köttää turvavöillä, niin tulkitsinko kuvan oikein?

Vierailija

Meillä jo vietetään viikonloppua kun miehellä tänään vapaapäivä:) Lähetään iltapäivällä ostamaan tolle reilu 2v.lle jatkettavaa sänkyä ni saa poika ton pinnasängyn - vauvan korisänky on aivan täynnä ku pojan sinne laittaa, eli ahtaaksi on käynyt.

poika herää edelleen monta kertaa yössä imemään rintaa, varsinkin aamuyöstä. Tuttia tarjoan ensiksi mutta sylkee heti pois:( Täytyy varmaan ottaa vielä yksi ruoka listalle kun nyt on syönyt aamulla puuron, lihasosetta päivällä, iltapäivällä hedelmää ja illalla puuroa ja velliä. (joka ruualla tietty myös rintaa)Eli voiskohan antaa 2 kertaa lihasosetta...? Joku kyselikin iltavellistä, eli meillä syödään se 200 ml velliä iltasin ja päälle maidot ja pohjille vähän puuroakin menee. Tais olla babybell joka kyseli jauhevellistä, niin tytöllä kokeilin sen vauva-aikana jotain veteen sekotettavaa, mutta ei kelvannut ku oli jo tottunut niihin tetroihin joten meni roskiin iso paketillinen:/

esikoisg; sain esikoispoikani 18 vuotiaana, täytin saman vuoden puolella 19. Kolmen viikon päästä täyttääkin poika 14v.:) TOinen lapseni syntyi reilut 11 vuotta ekan jälkeen, joten olin taas vähän kun ensikertaa asialla niin pitkän välin jälkeen. Kerttukasperi ja pubu; täällä kanssa yhdet nopeasti toimivat, nimittäin me olemme olleet mieheni kanssa naimisissa 1,5 vuotta ja tunteneet toisemme neljä vuotta, nyt meillä on kaksi yhteistä lasta;) turha aikailla kun se oikea löytyy!

Olikohan muuta...palaan myöhemmin jos muistuu mieleen.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

emppusimppu ja Elmeri 5 kk ja risat

Vierailija

Moikka!

Mä kannatan " allergisten eloisten" pinoa! Olisi tosiaan kiva vaihtaa kokemuksia. Meillä on nyt Almiron altistus menossa kuudetta päivää, ja täällä sitä ihmetellään, että onko oireita vaiko eikö ole oireita. Ja isommalle tytölle iski vatsatauti, mikä sitten osaltaan sekoittaa pakkaa.

T. Pate06 ja poika 220806

Vierailija

Jos sitä nyt koittais taas muutaman rivin saada aikaseks kun kerrankin olis sellainen hetki...

Hirveesti täällä on päivittäin juttua siitä mitä kukin syö ja kuin paljo... Meillä ei ole kiinteitä vielä kuvioissa, käydään tuo Almiron altistus ensin loppuun ja katellaan sit. Bataattia jo ostin ja ajattelin tehdä valmiiks pakkaseen kuutioita tai sit laitan niihn pikkusiin minigrip pusseihin.

LIHASOSEista, mä olen yleensä ostanu broilerin tai possun filettä. Jos kaupassa on lihatiski niin voi pyytää sellaisen parin sadan gramman palasen ulkofilettä ja poistamaan valmiiks kaikki kalvot ym. valkoset jutut. Olen sit vähän paloitellu ja lisänny keitinveteen kuivattua valkosipulia sekä persiljaa tms. yrttiä. Sit vaan sauvasekottimella hienoks (kannattaa jättää sitä keitinlientä sinne ettei tuu liian tujua) ja pakastekuutioihin. Sit kun on erilaisia kasviksia kans kuutioina niin voi muutella aterioita sen mukaan mitä kasvista laittaa. Niin ja niistä pakastekuutiorasioista olen siirtäny kuutiot pakastuspussiin/rasiaan sit kun ovat jäätyneet.

Toivolla tuo iho ei ole parantunut niin hyvin kun toivoin. Ihan niin rikki ei iho ole onneks menny eikä kroppa ole täynnä ihottumaa kuin aiemmin mut jatkuvasti on läiskää jossain. Ja se posken läntti palaa takas heti jos kortisonit jättää pois. Onneks ei tarvi pähkäillä sitä et mikä omassa ruokavaliossa nyt taas mättää... siitäkin kun on kokemusta kahdelta edelliseltä kerralta. Tsemppiä kovasti teille imetysdieetillä oleville!! Tiedän kuin rankkaa se on ja nostan kyllä hattua niin ylös kuin kättä piisaa kun jaksatte sitä salapoliisin työtä tehdä!

MEillä on selkeä rytmi tullu päiviin. Aamulla herätään 7 jälkeen ja ennen 8 Toivo syö. 9 maissa nukahtaa vaunuihin kun viedään eskarilaista ja nukkuun 1-1,5h. Sit syödään taas 11 mais ja 12 mais käydään taas unille. Unet on ½-1,5h. Illalla ottaa vielä pikkutorkut ja kasin mais käydään iltaunille. Yöllä herätään x kertaa jolloin tutti laitetaan suuhun. Yleensä otan sit jossain vaiheessa Toivon kainaloon jatkamaan uniaan. Mietin et tuleekohan siitä tapa joka jatkuu pidempäänkin, mut sit ajattelin et tulkoon vaikka kuin pitkään yöllä meidän väliin, se on meidän viimeinen vauva ;o)

VAKUUTUKSIA meillä on vaikka mitä... kasko, kiinteistö, koti, sairasvakuutukset ja tapaturmavakuutukset neljälle lapselle, henkivakuutukset et jos toiselle käy huonosti niin toinen saa jatkaa asumista tässä talossa lasten kanssa, jne... Kallista on mut appiukko on vakuutusyhtiön asiamies joten toivottavasti ovat kohtuuhintaisia ;) En muuten tiedä yhtään mitä noihin menee rahaa kun ukko maksaa kaikki meidän perheen laskut :O

HUHTILLE piti sanoa et jos sulla on omaa maitoa pakkasessa niin osta jotain vellijauhetta (esim. Nalle) ja keitä sitä pienempään määrään vettä kuin ohjeessa on ja sit ohennat velliks omalla maidolla. Nutricialla on kans jotain jauheita, ainakin riisijauhetta.

Onnea Erialle toimenpiteeseen! MEillä mies on luvannu mennä ko. toimenpiteeseen, vielä ei tosin ole edes lääkäriaikaa varattuna....

YÖKYLÄT: Ei ole vielä tämä nuorempi eloinen ollu yökylässä, muut lapset kyllä. Oikein pyytävät välillä päästä mummolle yöksi. Olisivat siellä enemmäkin jos vaan annettais. Nytkin esikoinen on siellä yökylässä, toisen yön peräkkäin. Ajateltiin kyllä et jos joku ilta vietäis Toivo tuolle mummolle yöks, saisivat rauhassa tutustua kun silloin helmikuun puolessa välissä mummo siis tulee meille katsomaan näitä lapsia kun me ollaan miehen kanssa yhden yön reissussa. Anoppi asuu tuossa kilsan päässä joten jos hätä tulee niin apukin on lähellä :)

Ei tule nyt mieleen muita galluipeita... Mies jo huutelee saunaan. Meillä muuten Toivo on aina sitterissä kylpyhuoneessa seuraamassa kun isommat sisarukset leikkivät ammeissaan ja me miehen kanssa saunotaan. Onneks on lasiovi saunassa =)

Peeveli ja Toivo 270806

Vierailija

Ei meinaa millään keretä koneelle,kun mies on koko ajan duunissa...Sen työnteko häiritsee mun nettikuvioita:)

Galluppeja on ollut pilvin pimein...

Vakuutukset: Meillä on kotivakuutus, keskinäinen henkivakuutus, kaikille sairaskuluvakuutus ja autovakuutus. Sairaskuluvakuutuksista on ollut jyllä lasten kohdalla paljon hyötyä, yksityiselle mennään jos lapset ovat sairaana ja tarvisevat lääkäriä.

Vellit ja soseet: Minä en tarjoa tällä hetkellä muuta kuin rintamaitoa,joten vellit jäänevät kokonaan meillä väliin. Soseet aloitan muutaman viikon kuluttua ja ajattelin tehdä osan itse ja ostaa osan valmiina. Meillä kolme vanhinta ovat saaneet vain kaupan soseita,mutta nelkulle kelpasi vain mamman tekemät...Saa nähdä miten Leevin kanssa käy.

Esikon sain 24 vuotiaana,aika tarkkaan 9kk häiden jälkeen:)

Yökylä: Meillä ei Leevi ole menossa yökylään pitkään aikaan. Nelkkukin (2v4kk) on ollut yökylässä vain yhden yön,silloin kun olin sairaalassa Leeviä hakemassa , kolmonen (4v) on ollut muutaman kerran. Kukaan ei huoli tällaista revohkaa kerralla ,enkä sitä odotakkaan.

Vaatekoko:Meillä on käytössä pääasiassa 74cm rievut, sillä Leevin persaus ja reidet ovat niiiiiin paksut,että 68 kinnaavat. Ostin muuten 74 lappuhaalarit ja eihän Leevi niihin mahtunut...:))

Siitä päästäänkin sopivasti neukkuterveisiin...Eilen oltiin neuvolassa. Leevi oli 65,5 cm ja painoi 8300g...Pieni ja paksu! Rokotuksesta ei noussut kuumetta,mutta poika oli kiukkuinen kuin ampiainen...siispä annoin suppoa ja yö sujui ihan ok.

Väsymys:Tasaisesti väsynyt,välillä väsymys syö rotan lailla,mutta pienillä, katkonaisilla yöunilla on opittu tulemaan toimeen tässä vuosien mittaan. Mies ei nouse koskaan öisin,kun ei kerran ole kotonakaan...Mitenkähän sitä oppii joskus nukkumaan ilman heräilyjä??

Nelkku heräilee siis edelleen 2-6 kertaa yössä ja Leevi syö kolme kertaa,välillä jopa neljä.Meillä on myös Leevin osalta yöt muuttuneet hieman levottomimmiksi...

Vauvakuumetta sitä riivattua tautia on täällä ilmassa aina...

Erialle vaan terveisiä,että minunkin piti niin tehdä tuo operaatio,mutta meikämamma perui päätöksensä, en pystynytkään. No sitten mies sanoi menevänsä ja minä meinasin saada sätkyn. Onneksi tuo ei ole käynyt...ei kuulemma halua enää lapsia,mutta eihän sitä koskaan tiedä, meillä kun ollaan myös varsin sikiäväistä sorttia.

Hanhikille terveisiä...Meillä on suolisto-oireinen maitoallergia kolmosella ja nelosella, saa nähdä miten Leevin kanssa käy,maidottomalla olen pääasiassa koko ajan.

Jamssa: Mitenkäs teidän yöt??

Pantoufle: Meillä nelkku (nyt siis 2v4kk) oppi kääntymään vasta hieman ennen 6kk, konttaamaan 8kk ja kävelemään 1v2kk. Liikkuu nyt todella taitavasti,mutta on veljiinsä verrattuna selvästi harkitsevaisempi ja arempi. Puhetta puputtaa valtavan laajalla sanavarastolla ja laulelee kaikenlaista heleällä äänellä.

Jahas, Leevi heräilee...pakko mennä...Palaan, jos ehdin...

Ope ja Leevi 2808

Vierailija

voi kele tota ilmaa,terassillekkin pääsee vaan ulkokautta... tiedossa siis lumitöitä :D

iida ei oo kyllä nukkunu kun 3x 30min unet tänään..nitisee ja natisee taas.. välillä tyytyväinenkin. hoooh tulee taas piiiiitkä ilta!

jaahas käsky käy..

Vierailija

Kirjoittelinpa juuri viestin, mutta Eetun sormet kävivät näppäimillä ja katosipa teksti johonkin.

OPELLE jaksuja tähän päivään ja muillekin. Tämä on hyvä paikka tuuletella noita tuntojaan.

Meillä Eetu heräili viime yönä muutaman kerran tuhisevaan oloon ja nyt onkin kauhea nuha pojalla.

ERIALLE tsemppiä toimenpiteeseen!

ikäg: olen vuosimallia -75, esikoisen sain 21-v.(ehdin täyttää 2vk ennen)

vakuutuksiin menee huimia summia myös tässä taloudessa, joskus tuntuu ovatkohan kaikki edes tarpeellisia...

säästög: mies lämmittelee taloa ja vettä ilmaispuilla ja myös talousjätteet, jotka sopivat poltettavaksi, päätyvät uuniin. Meillä on alhaalla ja ylhäällä varaava takka. Ruokaa ja vaatteita ihminen tarvitsee, joten niistä ei säästellä.

nyt täytyy mennä tarjoilemaan nuhanenälle aamupuuroa...

piristystä päivään kaikille!

myry kera puolivuotiaan Eetun

Vierailija

Päivä onkin jo pitkällä,huh...Meillä nääs,nääs,nääs nääs,alkoi tuo päivä jo 4.40 Leevin herätessä iki-ihana torttu pöksyissä. Kun sain pojan simahtamaan takaisin unille,niin nelkkuhan singahti pystyyn ja kun Leevi heräsi unkkusiltaan,niin kolmonen nousi samalla,jippii...Kaikki pikku-ukot ovat nyt vaatteissa ja aamiainen on syöty, pyykit koneessa,sängyt pedattu ja edelliset pyykit silitetty...hohhoijaa...olisin kyllä mieluummin sängyssä, nahkapalat silmillä laskemassa lampaita...Olo on kuin kierrätetyllä kodinkoneella ja voin kertoa, että ulkomuoto tukee käsitystä...

Jamssalle vaan terveisiä...Yöt ovat aika syvältä täälläkin..Leevi heräilee tunnin,puolentoista välein...nelkku kohkaa eestaas...huoh...

No tulipas vuodatettua. Pahoittelut vaan aamun ankeasta aloituksesta,mutta kun muualle ei oikein voi rutista...

Vaaga: Meillä Leevi saa myös sätkyn,jos otan lasit päästä.

Peeveli:Olipa mukava kuulla teidän kuulumisianne.

Leevi köllöttelee tuossa sohvalla ja imee kovaäänisesti varpaitaan. Miltähän minä mahtaisin näyttää,jos yrittäisin samaa:) Pitäisiköhän kokeilla saisiko nuo koivet nousemaan edes ylös...Mitäpä jos jäänkin siihen asentoon :) Eihän sitä näistä vanhoista luista tiedä...Lehdessä lukisi: Pelastuslaitokselle tuli soitto kotisohvalle jooga-asentoon jumittuneelta kotiäidiltä...Rouva-raukka makasi pers pystyssä, varpaat suussa mumisten onnistuin, onnistuin sittenkin:))))

Nyt poistun,sillä nelkku haisee kuin rankkitynnyri...

Opemamma ja Leevi,joka on tänään 5kk

Vierailija

pikaseen,meillä iida eilen itki kun oli nukkunu 1h jolloin yleensä annan tutin,mutt nyt piti heijaa sylkyssä että rauhottuu..mitä lie..loppu yön nukkui kuin tukki.

soseista mä soitin neukkuun ja se sanoi että 1prk/ateria saa antaa jo kun oon antanu ½ ja se suuttuu kun loppuu,maitoo menee kuulema " liikaa" ,riittää alle 7dl/pvä

ei nyt sen ihmosta,täällä kauhee myräkkä joten jää iidalla ulkounet tänään väliin :( jospa illalla pääsis jos ihan mahottomaksi menee.

Vierailija

Onpas kiva kun on taas viikonloppu tulossa, ei tartte heti aamusta sännätä minnekään.

Meillä oli eilen 5kk neuvola ja saatiin piikki - poitsu ei sanonut mitään, hieman suu venähti, mutta sitte hymyili neuvolatädille. Mitat oli komeat: paino 9065g ja pituus 70,5cm. Mä olen pitänyt meidän poikaa pullukkana, mutta kuulemma saisi painaa enemmänkin pituuteen nähden. Joten en nyt sitte enää säästele ruoassa vaan syötän niin kauan kun stoppi tulee, sanoi lääkäri.

Eli meillä menee ruokaa: aamuyöstä ja aamulla rintaa, 2dl aamupuuroa, lounaaksi lihasosepurkki+luumua, välipala hedelmäpurkki ja rinta/pullomaitoa, illallinen kasvissosepurkki+luumua, rintamaitoa ehkä tähän väliin, puuroa 1-2dl ja vielä iltavelli 2dl.

Mä en käsitä tätä päätä, piti kommentoida teidän juttuja, mutta nyt en muista mitään...Hyvät viikonloput kuitenkin kaikille!!

Papuna

Vierailija

taas on hetkeksi hampaisto kunnossa. Suu vaan vieläkin puutunut ;)

Eilen oli 5kk neuvola. Ei mitään ihmeellistä. Rokotteesta tosin tuli jalkaan iso punainen turvonnut läikkä :( Meinasin soittaa nyt neuvolaan, kun on soittoaika, ja mainita tuosta (on muuta asiaa myös). Viime yökin meni persiilleen, mutta on vaikea sanoa, oliko se sitä normaalia vai rokotuksesta johtuvaa. Luulen, että vaan sitä normaalia valvottamista.

Se terkkari halusi tavata meidät jo uudelleen kuukauden päästä. Oikeasti seuraava neuvola olisi vasta 8kk iässä, mutta tämän yöheräilyn takia kuulemma haluaisi tavata uudelleen pian. Kai se sääli mua kun valitin siellä puoli tuntia. Mutta saapahan kerran kuussa käydä valittamassa omaa kurjuutta, ja jonkun on ihan viran puolesta pakko sitä kuunnella. Heh. Ja sitten se sanoi, että vauvan voi antaa huutaa hyvin, että ei sitä tarvitse heti palvella... Että ei saa kuulemma totuttaa liian hyvään palveluun ;)

VELLEISTÄ: onhan niitä valmiita jauhevellejä (ja -puuroja) erilaisia. Ovat varmaan halvempia. Entä sitten jos keittäisi ihan suoraan maizenasta maissivelliä? Se on varmaan halvin vaihtoehto, mutta toki samalla työläin. Se on kyllä nopea, meilläkin nuo isommat tykkää maissipuurosta ja -vellistä. Sitähän ei tarvitse keittää, kiehauttaa vaan. Mutta toki on siinä oma valmistelunsa verrattuna tetran avaamiseen.

Nyt me varmaan mennään syömään.

Jamssa + tytsy 5kk

Vierailija

kohtuulline yö jne.. vietiin iida mummolaan kun mennään isomman kanssa disneyn ice showhun se on ollu jo muutaqman vuoden et pyhitetään esikoiselle tällänen ilo :)

uusi G: me ostettiin britaxin first class istuin joka menee 0-4.v asti sen saa käännettyä naama menosuuntaankin joten ei tartte ostella mitään välimuoto istuimia :) maksoi 249,-

ei sen kumosta nyt sumpittelee ja on the road...

Vierailija

toivottaa PennyLane tervetulleeksi mukaan joukkoon tummaan =)

lähden nyt surffaamaan Helsinki-Vantaan sivuille kurkkaamaan onko koneet pysyneet ilmassa. Odottelen ' laskeutumissoittoa' mieheltä.

tuuli ja Elsu

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat