¤¤MARRASMURUJEN PE-LA-SU¤¤

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Pistetäänpäs loppuviikolle oma pinonsa...

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

... piti vielä se sanoa, että TOSI ihanaa kuulla, että teijän poika voi jo paljon paremmin ja toivottavasti saatte hänet kotiin mahdollisimman pian! :) Kovasti oon seuraillu teijän tilannetta, kun oot tänne kirjotellu ja hengessä mukana on oltu :)

Piparminttu

Vierailija

Kiitos onnitteluista ja pahoitteluista ;) Ei se nyt niin kamalalta tunnukaan...

Tarjoaisisn muuten mielellään teillekin palasen synttärikakkua, oli NIIN herkullista! Jos kuitenkin laitan ohjeen, niin saatte itse tehdä ;)

Jäädytetty Daim-torttu:

Pohja: 2munaa, 2dl sokeria, 2tl leivinjauhetta, 150g mantelijauhetta

Täyte: 4dl kuohukermaa, 3 keltuaista, 1dl sokeria, 2 isoa Daimia(siis yht 4palaa)

Pohja: Vatkaa munat ja sokeri vaahdoksi. Sekoita leivinjauhe mantelijauheeseen. Lisää mantelijauhe muna-sokerivaahtoon. Kaada taikina voideltuun, mantelijauheella jauhotettuun irtopohjavuokaan. Paista 175 asteessa 20-25 min. Huom torttu tuntuu sisältää raa' alta.

Vaahdota kerma. Vatkaa keltuaiset ja sokeri. Yhdistä kermavaahto ja keltuaisvaahto. Hienonna Daim muruiksi ja sekoita täytteeseen. Kaada täyte jäähtyneen pohjan päälle. Laita vuoan päälle kelmu ja pakasta muutaman tunnin ajan. Ota torttu pakastimesta noin 10-20 min ennen tarjoilua. Voi pakastaa uudelleen JOS jää ;)

Sopii muuten keliaakikoillekin!

Sitten muuta... Meillä käytetään muumivaippoja päivisin, kun olivat lähikaupassa tarjouksessa ja on pojalle hyvin passannut. Öisin tykkään kuitenkin laittaa Pampersin. Ja onkohan nuo sitä MIdi kokoa molemmat. Neuvola meillä vasta 12.2., joten tarkkaa painoa ei tällä hetkellä tiedossa. Kuutisen kiloa varmaan...

Ja poika kylpee pari kertaa viikossa. Tykkää kovasti! Iltaisin pestään kasvot, kaula kädet ja usein vähän hiuksiakin, jos on puklua.

Meillä nukahdetaan vaihtelevasti tissille tai sitten muuten vaan viekkuun. Nukkuu välissä. Päivällä sitten nukahtaa usein jo, kun puen ulkovaatteita päälle.

Tiitiäiselle vielä erikoisterkut, kun saitte pojurisen kotiin! Ihanaa!

Bubbles ja pesue

Vierailija

Ajattelin pikaseen tulla piipahtaan...

G:t:

Siivous...Siivotaan kunnolla kerran viikossa,eli lattianpesua myöten.

Tänään juuri siivottiin kunnolla ja sitten tuota siivoilua,että kerätään tavarat ja imuroidaan niin tarpeen mukaan.

Täälä kun on kolme lasta sotkemassa sitä mukaa kun toiset siivoo...

Kylpeminen...Siitä meillä ei oikein tykätä,mutta suihkusta nautitaan,yleensä 2 kertaa viikossa.

Vaipat...kestoja päivisin ja yöllä kertakäyttö vaipat.

Ollaan käytetty öisin muumeja ja liberoa.

Nukkuminen... meillä menee välillä itsekseen nukkumaan joko omaan sänkyyn tai sitten laitan meidän väliin ja nukahtaa sitten siihen itsekseen kun antaa pari kertaa tuttia suuhun.

Omaan perheeseen ja oloon:

Mulle iski sitten silmätulehdus ja lääkäriltä hain eilen silmätippa reseptin ja että noi maistuu karseelle kun ne valuu nieluun...

Joel on ihan ok nyt,ei enään ole nuhainen mutta meinaa kai sillekkin toi silmätulehdus iskee,toivottavasti ei tule siihen tota.

Viime yön Joel nukkuin klo:21.50-05.40 asti.

Sitten aamulla söikin monta kertaa eli kolmen tunnin aikana kolme kertaa...

Muuten ei siis mitään ihmeellistä,meillä Joelin seuraava neuvolakin on vasta 1.2.

Nyt muihin hommiin....

Toivoovauvaa ja Muu perhe...

Vierailija

Me saatiin poika kotiin!!!

Voi vitsi,on tätä päivää taas odotettu niinku kuuta nousevaa! Poitsu söi äsken vatsansa täyteen lääkkeitten kera ja nyt nukkuu omassa sängyssään=)!

Nan-jauheella nyt sitte jatketaan,päivittäin lisäksi rypsiöljyä, auringonkukkaöljyä ja masulle mallasuutetta. Lisäksi tietty Devitoli ja kahta sorttia nesteenpoistolääkettä,aikas coktaileja=)!

Nyt vaan alotellaan taas alusta tätä totuttelua vauva-arkeen=)!

Ens viikolla pitäis tulla tietoo sieltä Helsingistä.

Mutta nyt täytyy mennä,hauskat viikonloput kaikille Muruille=)!

Tiitiäinen78 ja " nestori" reilu 10vkoa

Vierailija

Tyttö nukkuu ulkona ja esikoinen tuossa leikkii merirosvoleikkejä vieressä, mies pelissä. Että mamma saa vähän roikkua täällä ;)

Nukutus: meillä tyttö nukahtaa päivällä päiväunille yleensä joko vaunuihin sisälle tai ulos, ulos jos vien niin en hytkytä, nukahtaa itse sinne. Sisälle jos laitan vaunuihin niin hetken aikaa kevyesti hytkytän, jos ei näytä heti nukahtavan. Sänkyyn ei malta itse nukahtaa, tutti putoaa koko ajan ja kädet viuhtoo vallattomasti... Saattaa myös nukahtaa sisällä turvakaukaloon. Vissiin pitää olla pieni ja ahdas paikka, että tyttö itse nukahtaa! Tissille harvoin päivällä nukahtaa, mutta tissin jälkeen voi tuttia lutkuttaessaan nukahtaa syliin, siitä sitten kippaan sänkyyn tai vaunuihin. Yöunille nukahtaa joko viereen sängyssä tai sitten syliin sohvalla. Ja siitä omaan sänkyyn, yleensä havahtuu mutta nukahtaa pienellä tutituksella. Yöllä sitten tissiä saatuaan nukahtaa siihen. Havahtuu yleensä kun siirrän omaan sänkyyn (sivuvaunuun) ja joskus jätän viereen nukkumaan, riippuu vähän paljonko sängyssä on siinä vaiheessa väkeä, eli onko esikoinen myös seuranamme...

Tuosta siivouksesta vielä, minä tosiaan nautin kun on siistiä :) Ja kun meillä on nyt sitä kuuluisaa säilytystilaa ja tilaa muutenkin tarpeeksi, niin kodin siistinä pitäminen on helppoa. Vielä vuosi sitten oltiin samassa tilanteessa kuin esim. Kanelisokeri... Eli siivosin vain jos villakoirat alkoi räksyttää tooooooodella isolla volyymillä... Ja silloinkin vaan pahimmat pois keskilattialta ;) Kaikki paikat pursui tavaraa, kun asunto vaan oli liian pieni meille ja meidän tavaroille. Ehkä tosta ajasta jäi niin isot traumat, että nyt pitää paikkojen kiiltää koko ajan... Pyykkihuolto on sitten meillä se, joka mättää. Kyllä mä pesisin, kun joku viikkais kuivat pois telineiltä kaappiin ja laittas uutta kuivumaan... Vaan tänne vinttiin nää pyykkikasat jumittuu. Että paheensa kai meillä kaikilla.

Mutta nyt pitää käydä kurkkaamassa vauvaa, itkuhäläristä patterit loppu.

Marrastoive

Vierailija

Kiitos Piparminttu=)!

Seelanen tuli mieleeni,että olisko ideaa/voisko joku tietokone-nero tehdä meille sellasen vaavien kasvulistan??? Mä tosiaan koitin äsken,mutta mun taidot ei näytä riittävän...=)! Vai mitä mieltä ootte sellasesta???

Minä taas...=)

Vierailija

No heipä hei!

Ajattelin vastailla osaan galluppeja.

Eli meilläkin siivous on vähän niin ja näin vauvan tulon jälkeen, aikaisemmin olin tosi siisti. Välillä kai stressaan ihan liikaa tosta siisteydestä, kun siitä tulee ihan kauhukuvia uniin... Noh, wc noin kerran viikossa, lattiat ehkä kerran kuussa, matot vien ulos ehkä 2 kertaa vuodessa, lattiat imuroin kerran viikossa, silittelen ja pesen pyykkiä tarvittaesa. Meillä kyllä mies suorittaa ton imuroinnin, koska mä vihaan imuroimista!!

Nukkumisesta. Meillä tuo Jade nukahtaa omaan sänkyyn joka kerta, koska sinne ollaan se jo muutaman viikon jätetty. Iltaisin jää ihan helposti syötyään ja yölläkin, mutta yöllä siirrän vaunuihin nukkumaan käytävälle koska en muuten itse saa nukuttua kun ähisee ja kääntyilee ja kuuntelee isäänsä joka myös kääntyilee ja ähisee. päivällä nukahtaa vaunuihin ulos mennessämme ja muutenkin päivällä jos on väsynyt niin laitetaan vaan sänkyyn ja ovi kiinni, saattaa vähän aikaa huudella sieltä pientä valitusta, mutta se loppuu nopeasti. Seuraan tarkasti tietysti että ei alla hädässä huutamaan... Helpointa on ollut kun vaan katsoo milloin alkaa tulla haukotuksia ja sitten laitan sinne.. Kyllä musta meidän tytöllä on jo jonkilainen rytmi tässä päivässa, vaikkakaan ei hän sitä varmasti vielä tietoisesti ymmärrä.

Nyt onkin taas nähtävästi väsymy aika, eli lähdetäänpä kokeilemaan nukuttamista...

Hauskaa sunnuntaita kaikille!

T: Pootykat

Vierailija

Ollaan vasta päästy hädin tuskin jalkeille. Yö meni hieman huonosti kun keskimmäinen muksu oksensi eteisen matolle kolmen maissa ja minähän siihen sitten heräsin siivoamaan. Mikähän siinäkin on kun pitää oksentaa yöllä ja tietenkin vielä sotkea paikat...? Miehelle aamulla totesin, että on se jännä kun vauva ei valvota yöllä, mutta nuo isot senkin edestä ;-) Neiti nukkui 6½h heräämättä syömään ja sen jälkeen nukkui vielä 3½h ...eli ihan hyvin loppuviimein sain minäkin unta.

Myöhästyneet Onnittelut Bubblesille 30-vuotispäivän johdosta! Niin se aika kuluu, ennen kuin huomaatkaan olevasi jo puolivälissä neljääkymmentä... ;-) Muistan kuin eilisen päivän sen kun täytin 30v...pian täytän jo 34 ja tuntuu todella, että nämä vuodet rientävät aina vain nopeampaa vauhtia, mitä enemmän ikää tulee...

Onnea Tiitiäiselle pojan saamisesta kotiin! Varmasti on ihana tunne ja vähän outoakin taas...

Anyarallakos ne yöt olivat jo rauhoittuneet? Hyvä niin!

Tänään ei ole mitään ihmeellistä suunnitteilla. Kaupassa pitäisi käydä ja samalla etsiä keskimmäiselle isompaa luistelukypärää...

Siivouksesta: Ennen olin todella tarkka siivoaja ja siivosinkin joka viikko, imuroin, pesin lattiat ja vein matot ulos, pyyhin pölyt ja vaihdoin lakanat. Paikat olivat aina tiptop.

Nykyään hyvä jos jaksan imurin vetää esille kerran kahdessa viikossa, lakanat vaihdan kun jaksan = harvoin. En muista milloin viimeksi olisin pessyt lattioita...en kerta kaikkiaan jaksa kun kaikki tuntuu olevan minun harteillani. Mies ei tee elettäkään siivotakseen, enkä jaksa asiasta enää purnata. Eletään sitten p....n keskellä kun ei ketään muuta näytä haittaavan (paitsi tietenkin minua).

Muutenkin siivoaminen ei juurikaan houkuta kun lattiat pursuavat tavaroita, vaatteita (joille ei ole missään tilaa...) ja tuntuu, että kaikki kama oikein kasaantuu esim. pöytäpinnoille, lattioista puhumattakaan...nytkin eteisen lattia pursuaa kenkiä ja lasten luistimia...takkeja roikkuu jopa kaapin ovien hantaakeista...ärsyttää! Ongelmamme on liian vähäinen säilytystila ja toisaalta myös se, että meillä ei luovuta mistään vanhasta, hankitaan vaan uutta tilalle...jos nyt jatkan, pilaan tämän viikonlopun fiiliksen...

Hyvää viikonloppua kaikille!

Kanelisokeri

Vierailija

Meillä oli tänään, tai siis öh (*vilkaisee kelloa ja huomaa vuorokauden vaihtuneen*) eilen 3kk neuvola. Tai on nuo jo 3kk ja viikko päällekin. Pojilla oli mittoja: Miska 60,8cm/6890g ja Jouni 59,7cm/6360g. Hassusti nuo erot ovat pysyneet lähes samana syntymästä lähtien. Reippaasti on pojat kasvaneet. Rokotukset tuli reiteen huudon kera ja toinen satsi rota-rokotteesta suun kautta.

Pojat on nyt molemmat imemislakossa. Ikävää, kun ei minnekään voi lähteä ajatellen imettävänsä vauvan nälän sattuessa. Neuvolassakin yritin molempia, eikä tullut kuin huuto. Onneksi olin varannut korvikepurkin ja tuttipullon mukaan. Ja päivisin täytyy pumpata 3 tunnin välein, ettei maidot lopahda. Ei siinä muuta, mutta sen pumpun peseminen ärsyttää. Löysin sentään imetystukilistalta asiaa lakosta, ihan hyvää ja huojentavaa tietoa. Ehkä tämä tästä joskus... Onneksi sentään unisena imevät.

VAIPPA G: Meillä on päädytty käyttämään päivävaippana Pampersin Baby Dry:ta (nyt koko 3) ja yöllä Liberon huosuvaippaa (koko maxi, ihan hyvä jo 6-kiloisellekin). Huosuvaippa on ainoa, johon voi öisin luottaa, ettei vuoda kyljestä. Liberon (tai Muumin) teippivaipoista en tykkää, liian paksuja mun mielestä. Dailyt oli kivan ohuet, mutta kyljestä armoton falskaus.

Alia ja pojat 3kk

Vierailija

Pikaisesti vielä yks g joka jäänyt vastaamatta.

Eli meillä tyttö kylpee/suihkuttelee kerran viikossa. On kuivaihoinen, joten en näe tarpeelliseksi enempää pestä. Pyllyä sitten joka päivä ja kasvoja, kun meinaa maidot joko tissistä tai puklusta aina sotkea nassukan :)

Mutta nyt pe-illan viettoon, miehet tuolta alakerrasta jo huutelee...

Niin ja onnea Bubles!

Marrastoive

Vierailija

Me täällä Remin kanssa hereillä ollaan, muut vielä nukkuu!

Remillä oli perjantaina kuumetta/lämpöä ja isommatkin oli räkätaudissa. Nyt kaikki jo kunnossa = ).

Meillä myös sujuu arki ihan mukavasti. Poika nukkuu hyvin, niin päivällä kuin yölläkin. Öisin syö 2-3 kertaa, mutta nukahtaa rinnalle samantien. Perhepedissä edelleen nukutaan. Eilen illalla nukkui omassa sängyssään peräti kolme tuntia putkeen! Tyytyväinen hymymies on ja kääntyy jo vatsalleen. 7.2 3kk neuvola ja luulen, että on kasvanut huimasti...

Eipä tässä kummempia.

Bubblesille myöhästyneet onnittelut, samoin Tiitiäiselle!

Effica ja poppoo

Vierailija

" Eka" yö kotona takana ja sujui ihan suht mallikkaasti=)!

Poika nukahti n.21.30 syötyään ja heräs ekan kerran 02.30. Sittten taas " nopsaan" syötiin ja simahti kolmelta. Seuraavan kerran heräs 06.30 syömään,sitten pötköteltiin vielä mein sängyllä ja noustiin vasta 9.30=)! Taas syötiin ja sen jälkeen poitsu olikin hereillä pari tuntia ja äsken simahti kesken lelujen kattelun=)!

Eli periaatteessa sama rytmi on vieläkin tallella, ku mitä oli ennen tätä sairaalakeikkaa. Mä sanoinkin miehelle,että menispä kaikki yöt näin.

Mietein tossa yöllä syöttäessäni,että voiko noin pieni ymmärtää jo päivän ja yön eron? Poika meinaan syö yöllä tosi nopsaan ja simahtaa melkein pullolle,mutta päivällä syö kaikessa rauhassa ja yleensä on syömisen jälkeen aika pitkään hereillä. Tai jos sen vaan on yöllä niin kamala nälkä...

Kovasti tuntuu pikkumies liikuskelevan öisin sängyssään,oli ihan eri asennossa yöllä kun heräs syömään kun mihin illalla simahti. Joko teidän pikkuset kääntyilee? Ei varmaan mee meinaan kovin kauaa,kun ruvetaan kunnolla pyörimään=)!

Nyt kuuluu kutsu=)!

Tiitiäinen78

Vierailija

Meillä imuroidaan parhaimmillaan joka päivä, jos koirilla karvanlähtöaika. Muuten pari kertaa viikossa. Lattiat pestään yleensä kerta viikkoon. Pölyjen pyyhintä jää kyllä väliin... Vessa pestään ehkä kerta viikkoon. Lakanat vaihdetaan silloin tällöin... Yleissiisti ilme on kämpässä ja tavarat omilla paikoillaan. Lastenhuone sitten eri asia!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat