Haukiputaalaisia paikalla - mitä puheita kylillä liikkuu ?

Vierailija

Tunnetko perheen?

Oliko outoa käytöstä ennen tätä surmatyötä ?

Kommentit (10)

Vierailija

Asuin ennen Haukiputaalla ja samaa mietin. Enkä oikein edes ole perinteinen juoruakka, mutta tässä asiassa kiinnostaa lähinnä, miksi kukaan ei huomannut äidin tuhoisaa mieltä....

Vierailija

lastenhoitoapua niin sieltä päästä oli vastattu että jos kerran haluaa synnytää tähän maahan lapsia niin ne täytyy myös itse hoitaa.

sillä tosn olikin useampi lapsi, mutta siltikin törkeesti sanottu.

Vierailija

Kuulkaas nyt. Täällä iki-ihanassa Suomessa ei saa aina apua vaikka sitä kuinka pyytää tai huutaa! Tunnen liikaa tapauksia, joissa apua ei ole annettu, ja lopputulos on ollut surullista luettavaa. Ennaltaehkäisevää apua ei ole enää nykyisin tarjolla juuri lainkaan. Kaikki liikenevä raha menee raskaisiin huostaanottoprosesseihin, erikoissairaanhoitoon jne. Päättäjät eivät jaksa katsoa elämää ja säästöjä vuosien päähän. Jokaista kiinnostaa vain tilikauden tulos, budjettiylitykset ja muut lyhyen ajan suunnitelmat.

Kertokaa mulle, miten apua voi saada ajoissa! Meidän kunnassa perheet jätetään selviämään yksin. Täällä ajatellaan, että niin kauan kuin on elämää on selviydyttävä yksin. Jos vanhempien tai lasten elämä päättyy, ei enää olekaan niin montaa autettavaa. Voih!

Kyllä mun mielestäni vastuuta voi vyöryttää neuvolaan ja ennen kaikkea päättäjille. Miksi kukaan ei auta?

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Kuulkaas nyt. Täällä iki-ihanassa Suomessa ei saa aina apua vaikka sitä kuinka pyytää tai huutaa! Tunnen liikaa tapauksia, joissa apua ei ole annettu, ja lopputulos on ollut surullista luettavaa. Ennaltaehkäisevää apua ei ole enää nykyisin tarjolla juuri lainkaan. Kaikki liikenevä raha menee raskaisiin huostaanottoprosesseihin, erikoissairaanhoitoon jne. Päättäjät eivät jaksa katsoa elämää ja säästöjä vuosien päähän. Jokaista kiinnostaa vain tilikauden tulos, budjettiylitykset ja muut lyhyen ajan suunnitelmat.

Kertokaa mulle, miten apua voi saada ajoissa! Meidän kunnassa perheet jätetään selviämään yksin. Täällä ajatellaan, että niin kauan kuin on elämää on selviydyttävä yksin. Jos vanhempien tai lasten elämä päättyy, ei enää olekaan niin montaa autettavaa. Voih!

Kyllä mun mielestäni vastuuta voi vyöryttää neuvolaan ja ennen kaikkea päättäjille. Miksi kukaan ei auta?

Vierailija

Siinäkin tapauksessa neuvolantäti pahoitteli, ettei ole apuja tarjota. Onneksi tuolla perheellä oli tukiverkkoja ja he saivat välillä apua vanhemmiltaan, mutta kaikilla ei sukulaisia ole lähettyvillä. Ajan kanssa perhe pääsi pahimmasta yli, ja nyt heillä menee oikein hyvin.

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija

Vauva on varmaan kitissyt ja huutanut koko päivän ja äiti on ratkennut näin kammottavaan tekoon.

Hirvittää ajatellakin sitä isää, joka on löytänyt vauvan elottomana.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat