***HeInÄhElIsTiMeT VIIKONLOPPUA***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Linkki ed.keskusteluun http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9398048&p=&mpage=5&tmode=1...

En kerkee kirjoittelemaan nyt, mutta oikein ihanaa vkonloppua keikille HEINIKSILLE!!!

t.sadetar, eppu 15+1 ja tytteli 03

Kommentit (14)

Vierailija

Kirjoitan nyt kerrankin pinoon kun on aikaa.

Neuvolassa kävin tänään ja kaikki oli kunnossa, painoa oli tullut jo huimat 6.5kg (lohdutukseksi muille joille heti alusta saakka kertynyt kiloja), mutta mitään valitusta en asian tiimoilta saanut, koska aiemmissakin raskauksissa kiloja kertynyt n.15kg ja hetkessä ovat myös hävinneet. Terkka totesi että kiloja saa tulla minkä tulee, eikä tarvitse niitä miettiä.

Vauva potki kovasti kun sydänääniä kuunneltiin ja nyt tunnen jo potkutkin hyvin, aiemmin tunsin vaan " muljahduksia" . Viikkoja siis tänään joko 16+4 tai sitten ultran mukaan tasan 17.

Nimi on valmiina sekä tytölle että pojalle, toiset nimet vielä vähän hakusessa. Etunimet varmaan pysyy niinä mitkä päätettiin jo melkein heti kun testi näytti plussaa.

Minua vähän kiinnostaisi myös tuo kestovaippailu. Kahdella vanhemmalla lapsella olen käyttänyt kertiksiä, enkä ole oikeastaan tosissani muuta vaihtoehtoa miettinytkään, mutta nyt olen lueskellut kiinnostuneena myös tuosta kestovaippailusta. Saa nähdä.

En nyt muista oliko muita juttuja mihin piti vastata...

Mukavaa viikonloppua kaikille heinäkuisille!

Vierailija

Nyt on sitten poskiontelontulehdus saanut häädön antibiootilla (tai siis kohta saa häädön) ja samalla reissulla pyörähdin äippävaatteita etsimässä..

Toivotonta hommaa! Täällä joku etsiskeli juhlavia äitiysvaatteita, itse olen samassa pakkoraossa ja kun ei löydy niin ei löydy.. Se on ihan totta, että juhlavat äitiysvaatteet on sellaisia muodottomia kaapuja.. Onneksi maha on vielä suht pieni, täytyy yrittää löytää ihan normaalipuolelta yläosa ja yhdistää suoriin housuihin.. En tosin löytänyt arkistakaan, joten tilaus taas lähti bebesille..

Siellä on muuten todella hyviä äitiysalushousuja (Noppies, matala malli), kannattaa katsastaa, jos ei tykkää niistä " korviin asti vedettävistä" .

Noi gallupit näyttää olevan tykättyjä, tässä olisi uusia:

MielitekoG: Onko mielitekoja? Itselläni on aiemmin ollut, mutta tässä odotuksessa ei . Ruoka ja kaikki hyvä kyllä maistuu aivan liian hyvin, mutta mieliteot puuttuu..

Mitä tykkäät mahastaG: Entäpä muiden kommenteista? Tästä on ollut puhettakin.. aiemmissa odotuksissa en ole sietänyt sitä, että kukaan tulee taputtelemaan tai kommentoi tai kyselee lihomisia yms. Tällä kertaa alussa ahdisti se epämääräinen paisuminen, mutta nyt, kun vatsalla on selkeä muoto, tykkään kyllä näkemästäni :0) Tätä odotusta ennen olin tyytyväinen mittoihini ja varmaankin se, että on sinut itsensä ja ulkonäkönsä kanssa auttaa tässäkin asiassa. Nyt ei haittaa vaikka joku kommentoisi mahaa..

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija

Eilen oli ensimmäinen neuvola ja kuultiin vauvojen sydänäänet. Olotila alkaa helpottaa vähitellen, unentarve ei. Tuntuu että voisi nukkua koko ajan. Hemoglobiini oli kyllä alhainen 117, eli rautaa tulee syödä heti kun siihen pahoinvoinnilta kykenee. Ensimmäisiä liikkeitä odottelen kovasti, helpottaisi kun tietäisi potkuista että kaikki on hyvin.

MotherOf4, rv14+5

Vierailija

Waimo 72 ihan samoilla viikoilla mennään. Jännä nähdä lopuksi milloin lapset syntyvät. Meikäläisellä aina menee yli, joten luulen että 6.8. käynnistetään tai leikataan tai jotain...

Mä olen tosi väsynyt. Eilenkin jouduin kiipeämään sänkyyn klo 20. 1v 7kk vanha pikku2 valvoi pitempään, vaikka on kipeä. Onneksi vihdoin kaiken muuton ja työkiireen jälkeen saa nukkua. Mulle ei ainakaan vielä tähän raskauteen mennessä ole sitä keskiraskauden reipastumista tullut. Ehkä vähän myöhemmin.

Kateellisena katselin Disney on Ice kuvia ja luin juttuja. Olisi ihana päästä johonkin tollaseen juttuun. Meiltä vaan matkaa 1000 km. onko kukaan vienyt poikaan/poikiansa showta katsomaan? Mitä pitivät? Meillä olisi hieno miekka, viitta& heppa-asukin jo valmiina :-)

Maanantaina neuvola. Mieskin otti vapaata, jotta pääsee sydänääniä kuuntelemaan. Potkuja kovasti odotellaan ja tunnistellaan... Ehkäpä jo ensi viikolla. Varmasti kuitenkin 2 viikon kuluttua. Sitten uskoo paremmin olevansa raskaana.

Vompatti sekä Möhköfantti rv 14 ja pojat 03&05

Vierailija

( . )

Eilen oli paha olo!! Siis näillä viikoilla ja piti melkeen yökkimään lähtä :(

Tänään saatiin miehen kans siivoilla huoneita rauhassa kun kaikki muksut meni pihalle leikkimään. Vielä pitäs saada ruoka laitettua,mutta ennen sitä käväsen päikkäreillä kuopuksen kanssa.

Masua ei nää vieläkään edes makuullaan, koittelemalla tuntee pikkusen kummun.Maanantai aamuna ois neuvolaan meno. Jännittää ihan hirveesti... viime käynnistä on pian kuukausi!

Ja nyt on pakko mennä unille että ehtii edes hetken levätä!

Waimo72 & mahhuli 14+3?

Vierailija

Sadettarelle kiitokset taas pinon avauksesta, oli se edellinen jo vahan venahtanyt.

Magdaleena: Ei noista kiloista kannata kauheeta stressia ottaa, kylla tahan raskausaikaan liittyy jo tarpeex kaikkee muutakin huolehtimista ja murehtimista =) Eri ihmisille tulee niin erilailla sita painoa. Mulle tulee lopussa aina aika rytinalla, turvotustakin tietty osin. Esikoisesta tuli 20,5kg ja kuopuksesta n. 16kg. Kivasti sun terkka sano noista kiloista! joskushan kuulee ihan kauhutarinoita, kuinka aina saa valitusta, vaikkei ees olis aihetta..

Oasis: Kurjaa, etta ootte miehen kanssa napit vastakkain. Naa hormonit on kylla niin ihania.. Ma oon paatynyt siihen tulokseen et mun kanssa ei kannata keskustella liian vakavista asioista eika mun pitas antaa paattaa mitaan isoja juttuja raskausaikana =) Mut homoneita tai ei, niin valehtelu on kamalaa!

Vompatti: Omaa kokemusta ei oo, kun on vaan noita prinsessoja.. mutta tottahan siella prinsessoille taytyy olla prinssitkin!! Kivan kuuloset varusteet tein pojalla =)

ON: Pieni potkii jo kovasti, tunnen jo seisaaltaankin ihan selvasti. Eilen illalla mieskin tunsi mahan paalta monta potkua ihan selvasti, eli aika vahva tuo pikkuinen jo on.

Siitta eilisesta ultrasta piti viela sanomani, etta painoarviox tuli 207g, wow!! Kylla kai tommosen potkut jo tuntuukin. Ihan pieni sinttihan tuo viela on, mutta kauhian akkia ne nyt jo kasvaa!

Eipa taalta kai muuta raportoitavaa, hauskaa viikonloppua kaikille!! =)

Neeri ja nuppuinen 17+5

Vierailija

Sinne msn sivuille voi koettaa kirjautua sit kun hyväksytty jäseneksi: messengerin tunnuksil tai jos hotmailin sähköposti.... Eli on luonut aiemmin msn tunnuksen itselleen ;)

Vierailija

Mä käyn vissiin kerran viikossa täällä ilmoittautumassa :) . Olotila on edelleen suht tasainen, mitä nyt itkua tirritän kun katon telkkarista jotakin mikä vetoaa tunteisiin... Masu kasvaa kivasti (kun kasvaiskin oikein nopsasti!) Kaksi kertaa olen tuntenut hennon potkun, että elämää on masussa! Kiva tunne!

Olin ihan unohtanut ton msn ryhmän, laitoin meiliä modelle, mut ei ole kuulunut mitään. Tuli mieleen, että millä tunnuksilla sinne voi yrittää kirjautua?

Nyt frendejä kattoon...

Vauvakka ja vaavi 16+5

Vierailija

Vaikken ole kovin ahkerasti kirjoitellutkaan.

Yritin päästä meidän yhteisöön msn:ään, mutten pääse.

HELP!! Mut on kyllä ihan jäseneksi hyväksytty, mutta en ole kovin montaa kertaa käynyt.

Nyt en PÄÄSE sinne enää. *itkua ja vollotusta*

Enkä mistään löytänyt sellaista kirjaudu sisään -systeemiäkään.

Hjelppinkivä!!

Tää tahtois kuitenkin vielä olla mukana. =)

Yritän aktivoitua myös tänne kirjoittelussa.

Ihanaa sunnuntaita kaikille heinäkuista kasvatteleville! <3

Jushka ja Naksu 17+3

Vierailija

Hui kun ulkona on kylmä. Sitä kun on tottunut plussakeliin tuntuu tuo pakkanen ihan mahdottoman kylmältä. Täytyy varmaan toppautua tosissaan, jos yrittää ulos:)

MOtherOf4: mä oon kanssa tosi väsynyt ollut ja nukkunut ahkeraan päiväunia. Mietinkin voisiko alhainen hemoglobiini vaikuttaa väsymykseen jotenkin.. Itsellä neuvola vasta kahden viikon päästä, joten varmaa tietoa mulla kyllä ei ole onko hemoglobiini kuinka alhaalla.

Oasis ja Vauvakka07: kummallisia nuo hormonit tosiaan, kun itse kuvittelen olevani hyvällä tuulella ja hetken päästä jo kihisen kun mies on mielestäni tehnyt jotain täysin älytöntä. Itkua ei kyllä vähään aikaan tullut mutta eiköhän sekin vaihe edessä ole jossain vaiheessa.

Titi: kiva, että olet mukana kirjoittelemassa:) tervetuloa vain. Ja sulla on hyvä himokin ei ole epäterveellistä kuitenkaan syödä viinimarjoja, meikäläinen himoitsee taas suklaata - yritän kyllä olla syömättä;)

Neeri: Vau ihanaa jos vaavi on jo noin räväkkä, että mieskin tuntee liikkeet. Kyllä se tuo odotukseen ihan toisenlaista tunnetta varsinkin miehelle.

Kolmenemo: mulla tuo juhlavaatteiden tarve on kuitenkin vasta toukokuun alussa niin mahaa on jo varmasti niin ettei normivaatteet käy. Mutta kiva jos sä onnistut vielä löytää sopivat:) Ajattelin itse vähän kysellä mitä maksaisi teettää juhlamekko, saisi ainakin oman näköisensä:)

Vompatti: eipä olla oltu tuollaisessa jääshowssa meidän poitsun kanssa, mutta ajattelin että johonkin lasten teatteriin tai konserttiin voisi tässä keväällä yrittää. Olisi niissäkin elämystä varmasti kun ei ennen ole ollut.

Magdaleena: Meillä on myös nimet ollut jo valmiina alusta asti:) Toinen tosin tulee perintönä edellisestä, siis tyttönimi, joka jäi käyttämättä esikoisen ollessa poika:) Nimi on kuitenkin mulle mieluinen ja jos tyttö nyt tulisi haluaisin sen käyttöön.

OMA: Perjantainen tallinnan reissu meni hyvin siinä mielessä että saatiin asiat hoidettua. Eli siskolle hääpuku ja hääjuhliin juomat ostettua. Ainut miinuspuoli oli laivamatka, joka meni myrskyssä. Onneksi meillä oli hytti, vaikka oltiinkin vain päivämatkalla. Mikähän kirous mussa on, kun aina kun lähden laivalle myrskyää.

kohta puoliväli odotuksessa edessä:) Voi kun nämä pari viikkoa kuluisi nopeasti ja päästäisiin neuvolaan ja ultraan. On niin pitkä aika taas siitä että on mitään pikkuisesta kuullut tai nähnyt. TOivottavasti kaikki on vielä hyvin. Hiivaoireilukin on helpottanut, mutta vieläkin on tuntemuksia varsinkin enemmän liikkumisen jälkeen. Ehkä vielä asia täytyy varmistaa, jos ei oireet häviä ensi viikolla.

t.jennu ja pikkuinen rv 17+2

Vierailija

nyt on sit käyty 3/4D ultrassa, siitä enemän voi lukea tuolta meidän palstalta paljastuksia ;)

Pilvissä lennettään..

Onnellinen äiti ja kotona: tyttö & poika ja masussa ?.... ;)

Vierailija

Meillä onkin viikonloppu kulunut ihan kaksistaan masuasukin kanssa kun mies on opiskelupaikkakunnalla valmistautumassa tenttiin. Ihan mukavaa olla välillä itsekseen, tosin ikävä on tietenkin melkoinen. Mutta huomenna taas töihin ja torstaina mies tuleekin jo kotiin :)

Magdaleen@: Ei varmastikaan tarvitse niitä kiloja mietiskellä, siinä terkka on ihan oikeassa. Minulla terkka merkitsi painonnousuksi viime kerralla 2 kiloa, mikä varmaan on lähellä totuutta. Ekalla neuvolakerralla kävi hassusti, kun th kysyi mikä oli lähtöpaino raskauden alussa. Se oli sama kuin silloin ekalla kerrallakin, mutta th merkitsi kuitenkin korttiin kaksi kiloa vähemmän. Eli oikea paininnousu on varmastikin lähellä tuota kahta eikä neljää, mitä kortti nyt näyttää. Mutta mitäpä tuosta :)

oasis: Fiona on tosi kaunis nimi :) Harmi että teillä on exän kanssa kiistaa, varsinkin kun nyt raskausaikana pitäisi ottaa rauhallisesti. mutta minkäs niille hormoneille voi! :)

KolmenEmon gallupit:

Minulla oli alkuraskaudessa enemmän mielitekoja, silloin tuli himo minttujäätelöön vaikken jäätelöä muutoin ikinä syö sekä tuoremehuihin, joita en koskaan muutoin juo. Aika hassua. Nyt maistuu vaan kunnon ruoka, karkinhimo on jäänyt pois. Tilalle onkin tullut ihan vanhanaikainen PULLA, jota en edes kahvin kanssa aiemmin himoinnut.

Mahagallupiin sen verran, että en käsitä miten ihmiset oikeasti voi tulla koskemaan ja taputtelemaan vatsaa! Ihan kuin raskaana oleva olisi yhteistä julkista riistaa. Yhtälailla se vatsanahka siinä kiertää niinkuin muillakin ihmisillä. Toivottavasti en tuota tule kokemaan vieraiden taholta, omat ihmiset saa koskea niin paljon kuin huvittaa! :)

Neeri: Huisan kokoinen vauveli teillä jo! Ja mahtavaa kun tunnet jo potkut. Niitä tässä kovasti itsekin odotellessa! :)

Titi-uu: Kiva kun kirjoittelet tännekin päin! Olenkin katsellut mahtavia masukuviasi, ne on niin ihania! Ikävä kuulla että sinulla on selkäkipuja jo näin aikaisessa vaiheessa, toivottavasti tukivyö auttaa.

Mother0f4: Onnea sydänäänten kuulumisesta! Ei sinullakaan varmaan potkuihin kauaa ole, kun et ensisynnyttäjä ole. Olet aika lailla samoissa päivissä kuin minä tällä hetkellä :)

jennu: Minullakin on todennäköisesti toukokuussa juhlat tiedossa ja jo nyt mietiskelen tuota pukeutumisasiaa. Itse ajattelin kyllä mennä ihan tavallisilla mammahousuilla ja hankkia siihen jonkun juhlavamman puseron. Kyllähän ihmiset ymmärtää ettei odottava äiti pystykään pukeutumaan samoin kuin muu juhlaväki. Tosin toki jokainen haluaa siisti ja nätti olo mahasta huolimatta :) Minullakin levottomuus aina kasvaa mitä kauemmin on viimeisestä neuvolasta ja ultrasta. Viikon verran sujuu oikein hyvin ja pää pilvissä, mutta sitten alkaa kalvaa epäilys. Voi kun liikkeet jo alkaisivat niin voisi itsekin tarkkailla sikiön hyvinvointia! Mukava kuulla että ikävä hiiva alkaa olla jo voitettu!

Omaa napaa: Pientä kuplintaa ja poreilua tuntuu päivittäin aina vähän eri kohdissa masua. Liikkeitä kovasti jo odotellessa, vaikka niihin saattaa mennä vielä viitisenkin viikkoa. Jotain pientä olen vauvalle ostellut jo, kylpyviitan ja bodyja. Tarjouksia olen seuraillut innokkaasti ja nytkin olisi aika hyvä pinnasänkytarjous tiedossa. Tuntuu vaan, ettei ihan vielä uskalla ostaa, vaikka mieli tekisikin. Tuleeko niitä tarjouksia sitten enää keväämmällä, paniikki! Töihin olen jo ilmoitellut todennäköisen lomalle jäämispäiväni, minä kun pidän kesälomat ennen äippäloman alkua. Se olisi näillä näkymin 14.5. Jihuu, enää 3,5 kuukautta töitä!

Mukavaa sunnuntain jatkoa ja masunkasvatusta

toivottaa DreamOne ja nappula rv 14+4

Vierailija

[color=red]Ensimmäistä kertaa tänne nyt ehdin kirjoittelemaan, vaikka olenkin mukaan ilmoittautunut jo aikoja sitten. Voisin vissiin vähän taustoja ja tämän hetkistäkin itsestäni kertoa...

Elikkäs maalla asustellaan ja 6,5 vuotta ollaan miehen kanssa seurusteltu. Kotona perheenlisäystä odottamassa meidän lisäksi saksanpaimenkoira ja kaksi kissaa. 6kk ehdittiin yrittää ennen tätä tärppiä ja siihen aikaan mahtui myös kaksi ihan alkuraskauden keskenmenoakin...

Nyt on tämä raskaus sujunut hyvin, rv6-10 oli vaan ihan järkky pahoinvointi joka kesti aamusta iltaan ja joka päivä piti oksentaa. Sit se olo rauhottui, eikä nyt ole muuta valittamista kuin selkäkivut, jotka mitä todennäköisimmin johtuu si-nivelestä. Kipu säteilee oikealta puolen alaselästä lonkkaan ja reiden takaosaan ja välillä on niin kipeä ettei voi kunnolla edes kävellä. Sain nyt toissa päivänä neuvolassa käydessäni si-nivelen tukivyön jota käytän koiran kanssa lenkkeillessä ja on siitä ollut apua koska ilman sitä en kyllä pystyisi lenkkeilemään sitä vähääkään.

Mulla on älytön himo puoliksi jäisiin punaisiin viinimarjoihin! Nam! Voisin syödä niitä kilotolkulla. Muita himoja ei ole ainakaan vielä tullut. Painoa mulle ei ole vielä tullut lisää, vaikka maha onkin kasvanut ennätysvauhtia heti alusta alkaen. Mammahousuja piti alkaa käyttämään jo rv8 alkaen. Viime neuvolakäynnillä vaa' assa käydessäni paino oli tippunut 1kg lähtöpainosta. Mutta eiköhän tuota ehdi vielä kertymään ihan tarpeeksi. Olen normaalipainoinen, mutta en missään missin mitoissa siltikään. Ainakaan mahan puolesta XD. Voi olla että raskauden myötä terveellisemmät ruokailutottumukset (ja siiderin lipityksen lopettaminen) ovat aiheuttaneet tuon painon laskun näin alussa. Mulle määrättiin neuvolassa jo nyt rautalääkitys kun hempparit oli vaan 114. Tosin ei ne ekallakaan neuvolakäynnillä olleet kuin 120. Muksun sydänäänet on kuuluneet heti ensimmäisestä neuvolakäynnistä (rv9+3) tosi hyvin ja niskapoimu-ultrassa veti meille kunnon shown (sai äidin itkemään onnesta), potkutteli ja suutaan aukoi :) Kyllä se on vaan niin mahtava fiilis nähdä oma " ötökkä" ensimmäistä kertaa " livenä" . Rakenneultra on sitten rv19+5. Erityistä seurantaa aiheuttaa mulle mun veriryhmä, kun se reesus negatiivinen niin ottavat nyt sit tiheemmin verikokeita. Onko muita reesus negatiivisia heinäkuisissa?

Mutta eipä tämän kummempia näin enesimmäisdellä kerralla. Yritän jatkossa kirjoitella aktiivisemmin. Täällä kun kaikki mennään kuitenkin suunnilleen samoissa niin on mukava jakaa kokemuksia. Minä rupean tässä odottelemaan kaveria kylään, hän on tulossa meille saunomaan kun rakas ukkoseni lähti juhlimaan kaverinsa lapsen varpajaisia! Hyvää viikonloppua kaikille!

T:Titi ja Vimpula rv14+5[/color]

Vierailija

Onpa mieletön lumisade ulkona. Kunpa ei olis kamala ruuhka iltapäivällä kun lähtee töistä kotiin.

Mulla oli eilen neuvola. Kaikki on, paitsi hb oli laskenut. viimeksi oli 141 ja nyt 123. Sanoi, ettei olis mitään vikaa, jossei olis laksenut noin rajusti. Eli eikun d-vitamiiniä popsimaan. Painoa on tullut tällä viikolal sellaiset 600g ihan pysyvästi. Aamupaino on koholla ja ollaan uusissa kilolukemissa. Se sitten siitä, ettei kiloja tuu alkuun...

Vaavi oli tosi vikkelä, mutta kuultiin sydänäänet. Kaikki tuntuu olevat ihan jees. Mulla alaselkä menee oudosti lukkoon makuuasennossa ja jos seison huonossa asennossa. Välillä on tosi kivuliasta. Lääkäri ei osannut antaa mitään neuvoa siihen.

Mä olen miettinyt lapselle jo nimeä. Mulla on ihan tyttö-fiilis edelleen. Mä taidan saada ihan itse valita nimen. ollaan exän kanssa väleissä, mutta vähän on ollut kismaa viime päivinä. Hormoonit saa tunteet sekaisin...En vaan jaksa exän valehtelua eikä hän näe valehtelussa mitään väärää. idiootti! Voipi olla, et tämäkin saa jonkun irkkunimen, tai ainakin englanninkielisen. pojalla on kuitenkin irkkunimi:) meillä on exän sukunimi. Kovasti sulattelen et jos tytöstä tulisi Fiona. Mutta kai se sit riippuu, minkä värinen ja näköinen vaavi on.

13+2... Tuntuu tosin et olen ollut jo 30 viikkoa raskaana....

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat