Raskaus ja leikkaus

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Onko kukaan ollut leikkauksessa raskausaikana? Siis muutakuin sektiossa? Mulle tuli kutsu vatsan alueen leikkaukseen ja hippasen hirvittää kuinka kaikki sujuu... Tuntuu hurjalta mennä leikeltäväksi kun kuitenkin joutuvat lääkitsemään leikkauksen aikana ja tietty jotain kivunhoitoa sen jälkeen. Hui!

Titti 12+jotain

Kommentit (8)

Vierailija

...Iltahuutaja + muut kommenteistanne! Otin tosiaan yhteyttä hoitavaan sairaalaan ja nyt on tulossa vielä tarkemmat tutkimukset leikkauksen tarpeesta. Luultavasti joudutaan kuitenkin leikkaamaan kun etenevä raskaus vain pahentaa tilaa, mutta tohtorit päättävät ensiviikolla. Kiitos vielä!

Titti

Vierailija

leikattiin kun olin 6 kk raskaana ja kaikki meni hyvin. Lääkkeiden käytössä olin kyllä varovainen jätin esim. esilääkityksen ottamatta.

Vierailija

mutta kaverilta leikattiin umpisuoli raskaana ollessa. Ihan ok sujui eli on ilmeisesti ihan mahdollista myös raskausaikana :o) Sen syvempää kokemusta ei aiheesta ole. Itseänikin kyllä jänskättäisi, jos vastaavassa tilanteessa olisin, mutta eivät kai ne turhaan raskaana olevia leiko.

A.A.

Vierailija

rv28, tehtiin paikallispuudutuksessa ja kipulääkkeenä pelitti panadol. tehtiin siis samanlailla kuin olisi tehty ilman raskauttakin ja mainiosti meni. kannattaa jutella leikkaavan lääkärin kanssa kivunlievityksestä ja leikkauksen kulusta, kun asia mietityttää. tsemppiä ja pikaista paranemista!

e75 rv38

Vierailija

Leikataan vaan jos on pakko. Eli umpparit ja muut pakolliset tottakai hoidetaan, mutta elektiiviset toimenpiteet kannattaa siirtää synnytyksen ja mahdollisesti imetyksenkin jälkeiseen aikaan. En vielä ole törmännyt anestesialääkäriin, joka puuduttaa/nukuttaa raskaana olevan naisen, jos toimenpidettä ei ole pakko tehdä. Soitappa siis vielä ko. osastolle, ja informoi heitä tilanteestasi.

Vierailija

Multa vietiin umppari 34 viikolla ja kaikki meni ihan ok, vauva heräsi nukutuksesta ennen minua ja aloitti potkimisen suoraan haavaan ;) Hienosti kuitenkin se meni.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat