Kotiäidit! Syöttekö te koskaan kunnon lounasta? Mä en...

Vierailija

Laitan lapsille ruokaa kyllä, mutta en ehdi itse syödä samalla kun pitää syöttää ja pyyhkiä suuta ja vahtia ja touhuta... Usein tulee vaan tehtyä leipää ku saa pienet nukkumaan.

Tai sit niinkun tänään kun muksulta jäi puolikas isoa perunaa niin nappasin sen ja lämmitin mikrolla 2 nakkia (haaleiksi) siihen viereen ja söin seisaaltani : / Muutenkin aika usein nassutan lasten tähteet - maksalaatikot ynnämuut napaani.

Sivut

Kommentit (41)

Vierailija

Katan kolmelle, otan vähän lautaselle ja syön sen siinä kahden muksun auttamisen lomassa. Kun lapset valmiita, syön vähän lisää. En viitsi koko satsia ottaa lautaselle jäähtymään. Eihän siinä mitään ruokarauhaa ole, mutta tuleepahan syötyä.

Vierailija

se antaa hyvän esimerkin lapsille ja itselle energiaa. Mä en yksikertaisesti jaksaisi syömättä kunnolla. Toki tämä tarkoittaa toisinaan samaa lihakeittoa kolme päivää putkeen, mutta kuitenkin.

Vierailija

Vaikka olisi pieniä syötettäviäkin lapsia, niin oma lautanen siihen vaan kanssa pöydälle. Oppii lapsetkin yhdessä ruokailun. Naurettavia nuo kommentit, ettei ehdi. Voi olla joku päivä poikkeustapaus, mutta ei taatusti joka päivä

Vierailija

Jokaisen lapsen tulisi oppia tämä kotona. Meillä jopa 2v tietää että äiti istuu syömässä ja nousee kun lautanen on tyhjä. Tietysti kerron ja opastan jos jotain asiaa tulee heidän jo noustua pöydästä, mutta hihaan on turha tulla roikkumaan ja kinuamaan leikkiin.

Jokaisella on oikeus rauhalliseen lounas ja päiällistaukoon! Jopa kotiäidillä!

Vierailija

Hoidan 4 lastaa ja huolehdin 5 omasta alle 13v lapsesta. Syön lasten kanssa,syötän/pyyhin suuta ja teen sitä sun tätä. 24h/vrk ei aina meinaa riittää mutta en ole uupunut/väsynyt. Ihmettelen kotiäitejä jotka 1-3 lapsen kanssa eivät pärjää/jaksa. Vaikka teen 10h/vrk työtä niin tunnen olevani myös kotiäiti :)

Vierailija

mulla kans udein tulee syötyä lasten jämät jos eivät kovasti ole sössänneet sitä ruokaa :) Tänään kyllä söin itsekkin, mutta en muista millon olisin edellisen kerran syönyt. Leipää syön kans sitten jos nälkä tulee teen kanssa iltapäivällä. Harvrmmin on edes nälkä vielä silloin kun lapset syö.

Vierailija

ihan samaan aikaan syön kuin lapsetkin. (4,2 ja vauva) tietysti joutuu hyppäämään jatkuvasti kun antaa lisää maitoa, pyyhkiin kaatunutta ruokaa jne...

Vierailija

Nyt oon allergiaepäilyjen vuoksi maidottomalla, munattomalla, vehnättömällä, ohrattomalla, rukiittomalla, kaurattomalla, soijattomalla.... ... dietillä. Mikään valmisruoka ei siis sovi mulle nyt, joten popsin hedelmiä, riisikakkuja yms. jos edellisen illan jämiä ei oo jääkaapissa.

Vierailija

syödään kaksi kertaa päivässä lämmin ateria..hyvin pystyy samalla syömään kun lapset syö..paperirulla viereen ja ei tarvii juosta samalla minnekään..

Vierailija

(autan vielä välillä ja valvon toki heidän syömistään) mutta äitikin saa syödä rauhassa oman ruokansa. Eli niin kauan kun istun pöydässä minua ei saa häiritä.

Syön kyllä tosin aika nopeasti

Vierailija

Ei kai silloin tarvitse mitään pyykkiä pestä kun lapset syövät ???

Tämä on jotain tehtyä kiirettä ettei muka jouda edes syömään.

Mulla on kaksi pientä lasta, 2 ja lähes 4-vuotiaat ja aina olen ruokani syönyt.

Mulla kanssa kun verensokeri laskee niin pinna kiristyy ennätysvauhtia joten sikälikin on tärkeää ravita itseäni.

Vierailija

Jos en juuri samalla hetkellä ehdi lasten kanssa syödä (1v tarvii vielä kaiken avun ja haluan syödä rauhassa), niin syön heti kun olen saanut heidän kylläisiksi.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat