Millä keinolla kolesteroli alas?

Vierailija

Sain terveydenhoitajalta kolesterolilukemani, ja olivat korkeat. Hyvä oli 1,78 ja huono 3,3. yhteiskolesteroli 6,4. terveydenhoitaja ei lähettänyt mitään lisätietoa.. Joten kysyn täältä. Millä ihmeellä tuon saa alas. Pitääkö kokonaisluvun olla alle 5?

Kommentit (11)

Vierailija

Tällä palstalla karppaaminen on kirosana, mutta tosiasia on, että mulla aleni ensimmäistä kertaa koko aikuisikäni aikana kolesteroli normaalilukemiin kun aloitin karppauksen. Mulla on ollut aina ns. terveellinen ruokavalio, hyvin paljon tuollainen kuin kirjoittaja nr. 7 kuvailee, mutta mulla on silti aina kolesteroli juuri tuota 6,5-luokkaa. Paino normaali, en tupakoi tai juo, harrastan liikuntaa päivittäin (mulla 2 isoa koiraa) mutta kolesterolilukemiini ei vaikuttanut mikään. Karsin ruokavaliostani leivän, pastan, riisin ja myslin ja korvasin nämä kasviksilla ja pähkinöillä. Kananmuniakin syön melkein joka päivä, sillä se, että kananmunat kohottaisivat kolesteroliarvoa on vanhaa, moneen kertaan paikkansapitämättömäksi todistettua tietoa. Kolesteroli on laskenut nelosen pintaan puolessa vuodessa.

Vierailija

Meillä ei ole mitään rasvaisia herkkuja. jauhelihakin on kalkkunaa, leivän päälle kalkkunaa, vähärasvaiset juustot. Siksi olinkin tosi yllättynyt noista lukemista. En tiedä vaikuttaisiko raskaus lukuihin?

Vierailija

ja kauan samoissa lukemissa ja sain jo lääkkeenkin siihen... en vain ole vielä uskaltanut sivuvaikutusten pelossa aloittaa. Mutta ainakin terveellinen ruokavalio.. vähän suolaa, kermaa, rasvaa... paljon kuituja, vihanneksia, hedelmiä, kalaa... näitä kai sitä ensiksi suositellaan. Lisäsi kaupoissa on paljon kolestrolia alentavia tuotteita kuten margariinia, jugurttia, juomia ym. joista voi olla apua.

Vierailija

Ja lisää kalaa. Suosi vihanneksia ja viljatuotteita. Vältä rasvaisia juustoja, jogurtteja ja jauhelihaa. Mieluummin vähärasvaista kalkkunaa tai broileria tai paistijauhelihaa. Itselläni sama ongelma ja näillä keinoin sain arvoksi alle 5. Lääkitystä en ole tarvinnut.

Vierailija

pudottanut 15 kg mutta ei muuta apua, kuin että hyvä kolestroliarvo oli kohonnut mutta huono arvo ei laskenut. Luultavasti tässäkin on jonkin verran perintötekijöilläkin oma osansa.



t.2

Vierailija

Maitotuotteista valitset vähärasvaiset. Kananmuna,katkaravut pois. Jauheliha paistina ja usein kanaa(ilman nahkaa). Täysjyvä viljaa. Paistamiseen oliivi tai rypsiöljy. Suklaa pois ja pähkinöitä tilalle. Valmisruuissa usein paljon kovaa rasvaa (ja suolaa). Myös keksit pois. RASVAISTA KALAA 2 KERTAA VIIKOSSA (LOHTA,KIRJOLOHTA)

Vierailija

triglyserin(?) ja sitten niiden hyvän ja huonon suhteella.



Samoin toinen mitä jostain luin oli että jos insuliinitaso on korkealla niin silloin maksa tuottaa paljon kolesterolia. Eli noiden lisäksi pitäis vielä tarkkailla, että hiilarit olis hyvän laatuisia. Ei siis vehnäleipää tai valkoista pastaa jne.

Vierailija

Tämä on hyvä kuunnella:

09.06.13

Osa 5/5 (5:16)

http://www.terveydentukipilarit.fi/radio-ohjelma/mediasali/

Nykylääketieteessä tutkitaan vain lääkkeitä, jotka voidaan patentoida ja jotka tuovat rahaa.

Suomi on täysin kehitysmaa, kun ennaltaehkäistään tai hoidetaan eri sairauksia ravinnolla ja korjaamalla ravintoainepuutokset. Niinpä lääkärikoulutuksessa onkin pitkään, siihen sisältyvässä yhden opintoviikon laajuisessa ravitsemustieteen osiossa käytetty Diabetesliiton ja Leipätiedotus ry:n kustantamaa virallista ravitsemusoppia, jolle ei ole vaihtoehtoa. Vastavirtaa kulkevia tutkijoita ja lääkäreitä on pidetty tärähtäneinä kummajaisina ja vastuuttomina kansankiihottajina.

Tuloksekkainta terveydenhuoltoa on ennaltaehkäisevä. On harmillista, että julkisuudessa levitetään mm. THL:n toimesta yksipuolista ja perätöntä tietoa ravinnosta ja ravintolisistä aiheuttaen sekaannusta ja turhaa huolta kuluttajien keskuudessa.

Koululääketieteellä on paikkansa, mutta niin kauan kun ravitsemuksen ja kokonaisvaltaisen hoidon merkitystä ihmisen hyvinvoinnille ei tunnusteta, ovat koululääketieteen lääkärit melko kyvyttömiä auttamaan ihmisiä lukuisissa eri sairauksissa ja siten tuleekin hoidetuksi vain oireita, eikä potilas parane.

”Olkoon ruoka lääkkeesi ja lääke ruokaasi” –Hippokrates

Esim. masennus-, kolesteroli- ja diabeteslääkkeiden myynti on miljardiluokan bisnestä. Pelottelutyylillä saadaan tietämättömät ihmiset ostamaan niitä ja pilaamaan jäljellä olevan terveytensä. Sairasta, härskiä, suorastaan rikollista toimintaa.

Ikääntyessään verisuonet tukkeutuvat kalkista. Ja tämä kalkkeutuminen alkaa jo nuorena, jos on väärät elintavat. Kalkkeutuminen nostaa myös verenpainetta.

Tähän ei auta supermargariinit eikä statiinit, koska ne eivät ehkäise tai vähennä verisuonten kalkkeutumista. Statiinien on todettu lisäävän verisuonten kalkkeutumista sekä altistavan II-tyypin diabetekselle.

Kalkkeutumisen ehkäisy on paras tapa pitää verisuonet kunnossa.

Valtimoiden seinään kertyvästä plakista (paakusta) noin 50 % on kalkkia ja vain 3 % kolesterolia. Infarkti johtuu useimmiten paakun repeämästä ja siitä irtoavien palasten tukkimista pienistä valtimoista sydämessä tai aivoissa.  Kolesteroli on sepelvaltimotautiin liittyvä riskitekijä, mutta vain pienelle ryhmälle, nuorehkoille miehille. Naisten ja vanhusten sydäntautiriskiä kolesteroli ei lisää. Erityisesti ikääntyneet naiset tarvitsevat suhteellisen korkeaa kolesterolitasoa elääkseen pitkään ja terveinä. Kolesterolista puhuttaessa tulisi aina muistaa, että kolesteroli ei ole rasva vaan vaha sekä paljon puhuttu tyydytetty rasva on aivan eri aine. Lisäksi tyydytetty rasva ei muutu kolesteroliksi, joten koko rasvakammoisuudella sekä kolesterolilla ei ole mitään tekemistä aivohalvausriskin kanssa. Kolesterolin vaarallisuuden naurettavuudesta kertoo sekin, että ilman kolesterolia ei olisi elämää. Elimistö tarvitsee kolesterolia ja siksi se itse valmistaa pääosan tarvitsemastaan kolesterolista, jota sitten lääkkeiden turvin pyritään keinolla millä hyvänsä alentamaan!

http://personal.inet.fi/koti/remeli/margariini.htm

Jos voi ja muut eläinrasvat ihan oikeasti olisi vaarallisia, niin ei Suomessa olis elämää lainkaan. Olisimme kuolleet sukupuuttoon jo aikaa sitten.

Näitä supermargariineja ja kevyttuotteita on syöty vasta n. 20 vuotta ja sitä ennen syötiin aitoa ruokaa.

Mitä on tapahtunut viimeisen 20 vuoden aikana?

Meillä on Suomessa lihavuusepidemia ja II-tyypin diabetesepidemia, joille ei näy loppua. Lisäksi kaikenlaiset suolistosairaudet sekä psyykkiset ongelmat ovat lisääntyneet, jotka on yhdistetty lukuisissa tutkimuksissakin väärään ravintoon.

Ihan peruskoulun ravinto-opilla nämä asiat tajuaa, jatkuvasta valtaa pitävän eliitin aivopesusta huolimatta.

Vierailija

Liikuntaa lisäämällä arvot paranee. Itsellä on aina ollut (perinnöllinen?) taipumus korkeaan kolesteroliin, vaikka olen hyviä rasvoja käyttävä kala-kasvissyöjä. Pohdimme ja seurasimme jokunen vuosi sitten arvoja työterveyshoitajan kanssa ja merkittävä arvojen muutos parempaan tuli kesän jälkeen, kun olin liikkunut enemmän. Eli... liikunta parantaa rasva-aineenvaihduntaa ja sitä kautta arvot pysyy "kurissa". Ruuassa, kun ei oikein ole ollut enää mistä karsia.

Vierailija

Unohtakaa jo korkea kolesteroli. Se ei ole ongelma. Ongelma on valtimoiden sisäpintaa vaurioittavat tekijät. Statiinit ei pelasta sydänkohtaukselta, koska statiini ei ehkäise tulehduksia tai verisuonivaurioita. Tärkeää tietoa on se, että korkea kolesteroli ehkäisee tulehduksia kun taas matala kolesteroli antaa tulehduksille tilaa. Eli on suorastaan tyhmää alentaa kolesteroliarvoa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat