Voi jumalauta!

Vierailija

Olin koko aamupäivän poissa toisen lapsen kanssa. Mies oli esikoisen kanssa kotona. Kun tulin kotiin, Kaikki astiat likaisena tiskipöydällä, mitää ei ollu tehty. Olivat kuulemma tehneet ruokaa, mutta eipä sitä näkynyt. Mulle ei siis oltu jätetty mitään!!!Itse tulin 3 painavan ruokakassin kans kotiin. Ja pitäis muka ruveta tekemään ruokaa!!! Joopajoo. Ei tule kuuloonkaan. Syön itse leipää. Antaa vaan likasien astioiden odottaa siellä tiskipöydällä, ehkä ne peseytyy itse, ehkä ruoka valmistuu itsestään, ehkä likaiset vaatteet hyppäävät itse pesukoneeseen ja peseytyvät.

Minä en tästä lähtien tee yhtään mitään! lapsille teen ruokaa ja itselleni, mutta mies saa kyl odottaa et ruoka valmistuu itsekseen tai olkoon nälissään.

Minä en jaksa olla täällä se kodinhoitaja!

Sivut

Kommentit (62)

Vierailija

Kyllä mun mielestä on ihan oikeutettua, että jos minä olen päivät kotona, niin silloin minä myös siivoan ja tiskaan sekä teen ruokaa.

Ja kun mies tulee kotiin, on hänelle ruokaa valmiina.

Sitten hän on illan lasten kanssa.

Mun mielestä siinä on kyllä " osat" jaettuna ihan selkeesti?

Asia on eri, kun on molemmat töissä, mutta jos nainen kotona, niin silloin hän myös on vastuussa kodista.

Ei mikään ihme, että erotaan nykyään niin paljon, kun akat vaan makaa kotona ja nakuttaa miehille, jotka tekee niska limassa töitä, että imuroi, tiskaa, pese pyykit, kun ukko pääsee ovesta sisään.

Ja akat lähtee viettämään Omaa Aikaa.

Tuoko on naisten käsitys tasa-arvosta?

Vierailija

Olen aina iloinen, vaikka päivä onkin mennyt ihan perseelleen. Mutta ei näköjään miestä kiinnosta. Sitä ei näytä kiinnostavan mun jutut. Myhäilee vaan kun kerron jotain innoissani hänelle. Tuntuu että puhuisin yksikseni seinille, kuten yksin kotona ollessani.

Lapsilla on aiva puhtaat vaatteet päällä ja niin myös miehellä. Mutta kohta mies saa kyllä pesta omat pyykkinsä, tehdä omat ruokansa ja kaiken muunkin.

Minä olen täällä kotona ainoastaan lasten takia. Joten hoidan tästä lähtein vaan lasten asiat. Mua ei kiinnosta onko miehellä nälkä tai puhtaita vaatteita tai muuta. Ei vaan enää jatkossa kiinnosta mitkään miehen asiat.

ap

Vierailija

palkkatyötä jossakin vaiheessa ja siksi kotityöt kuuluvat molemmille! Ne pitää jakaa aina siksi, että mies ja nainen molemmat tottuvat tekemään niitä. Asia ei korjaannu sillä, että odotetaan/toivotaan miehen osallistuvan sitten kuin nainenkin menee töihin takaisin. Naisen/äidin työ on lapsen hoitaminen ja kotityöt ovat sekä naisen että miehen. Ajatelkaa edes tulevia sukupolvia. Tavat periytyvät!! Miehet kotitöihin! tai sitten he maksavat omastaosuudestaan ulkopuoliselle!

Vierailija

Oletteko te " mieheni käy töissä minä hoidan kodin ja lapset" ihan tosissanne? Teillä ilmeisesti on oikeasti yöt läpeensä nukkuvat lapset ja kotityöt ovat teille mieluisa harrastus, niinkö?

Ihanko totta isien ei tarvitse osallistua kodinhoitoon mitenkään - mitenkäs sitten kun itse menette töihin meinaatteko vai oletteko niitä jotka ikuisesti uhraavat itsensä lapsilleen - joita sitten lapset eivät voi isompana sietää kun äidillä ei ole elämässään muuta sisältöä kuin ne lapset. Meinaatteko, että miehet muuttuvat silloin nappia painamalla kodinhengettäriksi vai kuuluuko teille silloinkin kaikki kotityöt " koska mieheni tienaa minua enemmän" --voi luoja - naiset kyykkyyn. Mutta hyvähän se on kun itse kyykyttävät niin ei tarvi kenenkään valittaa - eikö niin.

Vierailija

Miksi naiset sitten tekisivät ne " luonnostaan" ?

Jokainen mies, joka vähänkään välittää kodistaan ja perheestään osaa kyllä tehdä kotitöitä samalla lailla kuin nainenkin. Silloin, kun nainen olettaa, ettei se mies kuitenkaan mitään tee/osaa tehdä kehottamatta, on miehen oikeasti helppo heittäytyä tietämättömäksi ja osaamattomaksi.

Pitäisi varmaan armon rouvienkin katsahtaa peiliin sieltä hellan ja tiskirätin ääreltä.

Vierailija

ja tehnyt ruokaakin sille.

Ei musta kannattais tosta tehdä noin elämää suurempaa asiaa. Voithan sanoa miehelle, ett ois ollu kiva jos oisit tiskannut, ehkä se sit ens kerralla...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat