KAUPPATIETEEN OPISKELUSTA! voiko joku auttaa?

Vierailija

Moi!

Meillä mies 27v ois kiinnostunut vielä hakemaan lukemaan kauppaa työn ohella. Nykyisinkö siis yhteishaku yliopistoon? Mitä eroa on esim Vaasan kauppatieteellisellä ja Helsingin kauppakorkeakoululla? Rovaniemelläkin joku opiskelee kauppaa, mut onko siellä kauppatieteen tiedekuntaakaan?

Kauanko niihin pääsykokeisiin pitäisi lukea? Onko opiskelu vaativaa? Kiitos vastaajille!!

Kommentit (4)

Vierailija

Kauppakorkealla/taloudellishallinnollisella tiedekunnalla ei käytännössä ole eroa, molemmista valmistutaan kauppatieteen maisteriksi.

Pääsykokeista sen verran, että meillä tosi moni oli lukenut kauheasti ja n. 70 % käynyt valmennuskurssin (joista tuntuu siis olevan hyötyä). Itse luin pari viikkoa ja pääsin sisään, mutta olen hionut opiskelutekniikkaani (ollut aikuisopiskelija aiemmin) joten sisäistäminen on minulle helppoa. Keskimäärin kai porukka oli lukenut aktiivisesti kokeisiin n. 2-3kk (?)

Opiskelu on melko vaikeaa, ainakin meillä opintoja menee päällekkäin ja siksi joutuu suuren osan tekemään " kirjatentteinä" /haalimaan kurssimateriaaleja ja muistiinpanoja. Toisaalta sitten kauppatiede ei sido yliopistolle jatkuvasti, koska pakollisia harkkoja ei ole kauhean paljon, eli hommaa voi tehdä osittain itseopiskeluna.

Vierailija

Joo mies aikoo lukea noin kuukauden ollessaan lomalla, mutta muuten sitten vapaa-ajalla... Ei aio mennä valmennuskurssille. Oliko monta kirjaa pääsykokeissa? Uskon kanssa, että sisäänpääsy on kovasti tyypistä kiinni..

Kiitos!

ap

Vierailija

Olen jo valmistunutkin vuosikaudet sitten, mutta ymmärtääkseni meiniki ei ole kauheasti muuttunut.

Kouluissa on tietenkin tasoeroja, Helsingin kauppakorkeakoulu on Suomen arvostetuin ja kansainvälisestikin tunnustusta saanut business-koulu. On siis jonkin verran eroa, oletko valmistunut Helsingistä vai Rovaniemeltä. Ja isoissa kouluissa on sitten enemmän mahdollisuuksia ja kurssitarjontaa.

Silloin kun minä hain Helsinkiin opiskelemaan, luin kirjat jopa 8 kertaa. Pääsykokeissa kun saatetaan kysellä ihan uskomatonta nippelitietoa, ja halusin varman päälle päästä sisään ekalla yrittämällä. Ja pääsinkin. Riippuu tietty omasta opiskelutyylistä, miten asiat omaksuu parhaiten. Mies luki kirjat pari kertaa, mutta käytti yhteen lukukertaan enemmän aikaa ja pääsi myös sisään.

Kyseisiin kouluihin on nykyään tietääkseni oma yhteishakunsa, eli on aika kätevää, jos et pääsekään ensiksi haluamaasi kouluun, sinulla on kuitenkin mahkut päästä johonkin toiseen, jossa ei kenties ole yhtä korkea pistemääräraja.

Opiskelu ei ollut minusta kovin vaativaa. Jotkut kurssit olivat tietenkin hiukan vaativampia kuin muut. JOihinkin tentteihin luettiin viikkotolkulla, joistakin pääsi läpi ehkä käymällä luennoilla tai vähän selailemalla jonkun toisen muistiinpanoja... ehkä tähän vaikutti myös se, että koin kauppiksen omaksi jutukseni ja nautin opiskelusta täysin siemauksin.

Päivääkään en ole katunut, että valitsin kauppatieteellisen alan. Se antaa mahdollisuudet monenlaisiin tehtäviin ja on työmarkkinoilla hyvin arvostettua. Itse olen hyvin tyytyväinen urakehitykseeni (nyt äitiyslomalla). Tsemppiä miehellesi hakuun ja mahdollisesti opiskeluun!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat