KESÄNUPUT 8.-14.9.

Sivut

Kommentit (40)

Vierailija

Mutta eilen käytiin 3kk neuvolassa, paino hieman yli 7kg ja pituus 63cm.

Sampo kiemurtelee sylissä, en kirjoita enempää tällä kertaa.

-Pirkko ja vonkaleet

Raakailija
Seuraa 
Liittynyt24.10.2004

Joo olin siis viihteellä ja auta armias että tuli juotua. Totestin kyllä että ei enää ole miun juttu tuo kännääminen. Saapi paljon enemmän nautintoa kun juopi vaikka kaksi siideriä. Lapset oli miehen kanssa hänen äidin luona ja hyvin oli mennyt. Vauva heräs kaksi kertaa yöllä syömään ja oli nukahtanut hyvin uudestaan. Eilinen meni sitten toipuessa. En oikeasti voi käsittää ihmisiä jotka ryyppää joka viikonloppu. Mulla oli jo rytmihäiriöitäkin sunnuntaina ja tuntui että koko kroppa kärsii niin mahdottomasti. Mielummin panostan urheiluun ja terveelliseen ruokavalioon, on huomattavasti parempi olo. Pidän paheinani light-limpparin ja suklaan =)

Voi kurjaa selma kun joudut pitämään taukoa imetyksestä. Kannattaahan sitä varmaan pumppailla, niin saat vielä jatkettua imetystä. Kiva kun vauva huoli pullon. Meillä neiti on ollut täysimetyksellä ja juopi pullosta yleensä noin 80ml kerrallaan. Pulloruokitut vauvat juovat yleensä enemmän kerrallaan.

Äh, nyt unohtui nimimerkki. En muista kuka oli sairaalassa vauvan kanssa mutta paljon voimia teille. Onneksi vauva alkaa jo olla paranemaan päin.

Ihanaa palata arkeen. Sitä eilen kyllä totesi miten onnellinen olen kun mulla on lapset. Just kun katsoi kun 30-kymppiset vetää niitä kännejä joka viikonloppu eikä ole muuta elämää, hieman säälittävää jopa. Osaan arvostaa tätä arkea taas paljon enemmän. Voipihan sitä käydä tuulettumassa, mutta seuraavalla kerralla jätän juomisen siihen 5 annokseen, mikä on suositus. Siitä ei pitäis krapulaakaan tulla. Enkä oo kyllä ihan heti lähdössä. Häät ajattelin olla ihan juomatta, kivaa on sukulaisten kanssa jutella ja aamulla muistaakin mitä on jutellut =)

Kyllä miulla on nykyisin niin ihana ja lutunen vauva. Huutajasta ei ole enää tietoakaan. Nyt vaan hymyilee ja touhottaa. Aivan ihana pakkaus. Vois vaan koko ajan rutistella ja pussailla niitä pulleita poskia =). Nukahtaa tosi nopsaan tutin ja pupun kanssa. Esikoinenkin on nyt ollut paljon kiltimpi viime päivinä, uhma on hieman helpottanut.

Tytteli-83 ja typykkä 3,5kk

Vierailija

Mahdatteko enää mua muistaakaan. En ole pojan syntymän jälkeen tänne

kirjoitellut. Lukemassa välillä käynyt. Vauva aika sujuu hyvin. Poika kasvaa täysimetyksellä. Syö 4-6 tunnin välein päivisin. Joka yö nukkuu 6-8 tuntia putkeen ja sitten herää syömään ja jatkaa uudestaan unia n. 4h ajan. Aika unelma vauva.Välillä itkee masuvaivoja jos kakka jumittaa. Imetyksellä tarjoan aina molemmista rinnoista, n.5-10min kummastakin.

Rintaraivareista kärsitään täällä joskus. Välillä syynä liian tiheä imettäminen (väli on oltava 4-6h jotta suostuu oikeasti syömään) tai masukivut (koliikki hieronta auttanut ja kakka lähetyt liikkumaan). Joskus tutin antaminen noin puoleksi tunniksi on auttanut ja sitten taas jatkettu syömistä.

Itsellänikin arki jälleen koittanut. Käyn yliopistolla jo kursseja suorittamassa. Keväällä on valmistuminen mielessä. Isi tai isovanhemmat hoitaa poikaa, kun itse olen koulussa. Olen pumpannut maitoa litroittain pakkaseen, joten pullosta saa silloin. Tutin ja pullon poika on huolinut alusta asti.

Itsellä on jo vauvakuume päällä. Pienellä ikäerolla on toive saada uusi vauva. Meillä on häät talvella, joten häiden jälkeen on vasta tarkoitus aloittaa yrittäminen. Ja toiveena olisi myös palautuminen raskautta edeltäviin mittoihin, niin häämekkokin näyttäisi paremmalta päällä. Vielä viisi raskauskiloa jäljellä. Mies ei ole vielä täysin vakuuttunut uudesta vauvasta näin nopeasti, mutta onhan tässä aikaa suostutella, heh :) Haluaisin neljä lasta, joten johan tässä kannattaa alkaa niitä yrittämään. Raskausaika ja synnytys ovat mielestäni ihaninta aikaa ikinä vaivoista huolimatta.

82tintti; pisti silmään kirjoituksesi; olen käynyt itse armeijan ja ei ne yöherätykset/vast. ole kyllä verrattavissa vauva aikaan millään. Siellä pieni vauva takiainen ei ole kiinni koko aika ja vaatimassa huomiota 24h. Intissä pärjäsi kun piti huolen itsestään. Ja iltaisin lähes aina vapaa-aikaa monen monta tuntia. Miehet on niin herkkiä ;)

Jaksamisia kaikille allergioista kärsiville ja nuhanenille paranemisia. Yritän jälleen ehtiä kirjoittelemaan.

Onko muuten pääkaupunkiseutulaiset treffailemassa joskus? Olisi kiva tavata muita pienien vauvojen äitejä :)

Mariia ja poju n.2,5kk (s.24.6)

Vierailija

Ah, televisio, tuo maailman paras lastenvahti :-)

Ilman minkäänlaista syyllisyydentuntoa meillä vauva saa katsoa telkkaria huoletta. Nuo isommat koltiaiset sitten elääkin kontrolloitua elämää sen kanssa, vain pikkukakkonen ja viikonlopun aamuohjelmat sallittuja, satunnaisesti myös joskus viikonloppuna joku video sallittakoon.

Mutta en jaks amurehtia mistään "haittavaikutuksista" kun isken sitterin esim suihkun ajaksi telkkarin eteen - pysyypä tyytyväisenä ilman huutoja sen aikaa värikästä ruutua tuijotellessaan ,-)

Että näin "holtittomasti" meillä nyt ja jatkossakin :-D

Myöhemmin muita kuulumisia, nyt eskarilaisia vastaan (ja vauva siksi aikaa sitteriin telkun ääreen kun en viitsi sitä tuonne kaatosateeseen raahat mukanani ;-))

Nappula ja töyhtis 3kk

Vierailija

Tsemppiä kaikille allergioiden kanssa painiville, se on myös rankkaa puuhaa. Hyvä tietysti, mitä aiemmin huomataan, jotta saadaan kunnolla hoidettua. Tuikku, onneksi olette päässeet kotiin. Huoli lapsesta on aina suuri, kun jotakin on vialla. Ja kun tuollainen pieni ei vvielä osaa edes kertoa itse, jos on jokin huonosti. Kaikkea hyvää jatkossa!

Voi olisipa ihanaaa päästä viihteellä käymään! En muista milloin olisin viimeeksi käynyt. Ja täällä ei paljoa hoitajia ole. Aina, kun on tulossa esim sukulaisia vähän pidemmäksi aikaa, niin varataan itsellemme vapaailta ;)

Meillä tyttö on tyytyväisenä syönyt pullosta, jopa yö meni loistavasti. Määriä vielä tutkiskelen. Itse olen karvaasti kokenut äkkinäisen imetyksen loppumisen, aamulla oli rinnat niiiiin kipeät, ja sänky ihan maidssa. Pumpata sais koko ajan, ja kovasti olen yrittänytkin. Tyttö on nukkunut melkein koko päivän, varmaan niin pumpattu ruokaa täyteen;) Saas nähdä, miten yö menee.

Täällä alkoi tänään Suomi-koulu, ja enköhän mä saaanut itseni hommattua opettajaksi pienten ryhmään. Ihan hauskaa toisaalta. Mut nyt nukkumaan (ihottuma muuten on melkein kokonaan hävinnyt, eikä ekan pillerin jälkeen ole kutittanut yhtään, mitä lie myrkkyä, mutta olen kuin uusi ihminen;))

Selma

Vierailija

Selma, meidän muutamaa päivää vaille kolmekuinen syö yhteensä päivän aikana noin litran maitoa. Sääntöhän on se, että ruokaa annetaan noin kuudesosa vauvan painosta. Kerralla meidän poju vetää 140-180 ml, joskus jopa yli 200 ml. Syömisvälit ovat 3-4 tuntia, öisin on aina yksi vielä pidempi pätkä.

Harmi, että sinulle kävi noin, muistan itsekin itkeneeni, kun imetys loppui. Mutta läheisyyttä ja rakkautta voi lapselle antaa myös pulloruokinnassa. Ja voihan olla, että saat imetyksen käynnistettyä uudelleen lääkekuurin jälkeen.

Peukku on meilläkin eksynyt suuhun, tosin poju syö myös muita sormia. Minäkin olen yrittänyt tyrkyttää tuttia, mutta se ei maistu ollenkaan. Sitten, kun oppii tarttumaan leluihin, syököön niitä mieluummin.

Sipulia on pidetty pojan sängyn vieressä ja hengitys on kulkenut paremmin. Aamupäivät ovat olleet yhtä tuskaa kipeän pikkuisen kanssa, kun missään ei kelpaa olla, eikä saa unta :-/ Toivottavasti menee pian ohi...

Poltsi+poikanen

Vierailija

Viikko on varmaan vierähtänyt poissa täältä, lueskelin noita viestejä urakalla nyt. Meillä on vihdoin flunssat ohi ja on päästy kohtuullisen normaaliin olotilaan. Mitään uutta ei oikeastaan ole nyt tapahtunut, tai ainakaan en muista, otti tuo flunssa vissiin kaiken energian koko porukalta. Voimia vaan kaikille nyt tauteja poteville!

Meille tuli lähete ja aikakin jo allergiatesteihin. En ole jaksanut vielä etsiä tietoa tarkemmin, mutta olen vähän ymmällä, kun luulin, ettei näitä vauvoja juurikaan testata vaan kotitestauksilla koetetaan selvitä. Ilmeisesti testauksessa on maito, muna, vehnä, maapähkinä ja jotain muuta. Eihän ne kuulemma näytä kuin alle yhdellä kymmenestä jotain eli en oikein tiedä tästä nyt sitten...

Muuten, mullakin herjasi vauva.fi-keskustelut viime viikolla koko ajan, että on pois käytöstä, mutta kun painoin refreshiä, niin sitten sivustot näkyivät. Ja sitä refreshiä piti painaa joka hemmetin kerta, vaikka olis tyhjentänyt sivustohistoriankin välillä.

Meillä on nyt mennyt seksipuoli paremmin yhteen kuin edellisen raskauden jälkeen, jolloin mun halut oli asteikolla 1-10 suunnilleen -100. Meilläkin kyllä on se tilanne, että mies haluaa useammin ja enemmän, mutta nyt on mullakin sentään jo jotain kiinnostusta seksiin, vaikka ei tietenkään tarpeeksi.. Kai miehillä vaan on niin paljon helpompi irrottautua kaikista näistä arkiasioista sekstailemaan, itse sitä ei jotenkin ihan tule heittäydyttyä tilanteisiin juuri tällä hetkellä, kun kuulostelee koko ajan, herääkö joku tai miettii, että vuotaakohan noi rinnat kohta tms. Mutta viimeeksi meillä meni kauan ennen kuin saatiin mitään aikaiseksi ja sittenkin harvakseltaan!!!

Tonttu ja poika noin 2,5 kk

Vierailija

Tuli heti parempi mieli, kun luin teidän kommentit. Yritän saada tuon saman määrän menemään. Tänään on ihmeissään juonut n 120 ml kerralla, en tiedä yhtään, onko tarpeeksi. Laitoin juuri sänkyyn ja siellä vielä ääntelee. Ihanan kuulosta;) Yötä vähän pelkään, meillä on mennyt yöt hirmu kivasti, yhtään en ole ollut väsynyt yöheräämisten kaa. Neiti on herännyt pari kertaa, syönyt n 5min ja nukahtanut heti takasin. Saas nähä nyt.

Mietin myös, että jos yrittäisin pumppailla, niin voisin sit ainakin osittain jatkaa imetystä kuurin jälkeen.

Meilläkään ei tutti mene, mutta peukku kyllä. On niin kuuma, ettei hanskoja voi ajatella. Noh, imeköön, kunhan vähän kasvaa niin katotaan.

Öitä kaikille, jospa itse sais nyt sen verran nukuttua, jos ei kutiais ihottuma;) Huomenna meil alkaa Suomi-koulu, ja lupasin siellä joskus opettaa, on ihan uusi täällä Prahassa.

Öitä, Selma

Vierailija

Silkasta mielihyvästä ilmottaudun, vaikka en tosiaan muuta kerkee koneella. En päässy viikkoon tänne mitenkään, aina vaan vauva.fi epäkunnossa :(

Koetan palata pian.. Meillä on mm. rintaraivaria, jota en olekaan muiden kanssa kokenut.. Ja flunssa rassaa mammaa aina vaan.

Piia ja Lari 2kk

Vierailija

Sipuli. Ihme ja kumma, mutta kokeilkaa vaikka. Pilko sipuli lautaselle ja vie nuhanenäisen nukkujan läheisyyteen. Henki alkaa jälleen kulkea. Toimii aikuisilla ja lapsilla.

Maarmeladi

Raakailija
Seuraa 
Liittynyt24.10.2004

Meillä heräiltiin ihan ahkeraan viime yönä ja viiden maissa neiti teki sellaiset megakakat. Itse nukahdin vasta 23.30 ja herätys oli sitten 6.30. Siinä välissä taisin herätä 4 kertaa, eli 1,5 tunnin välein. Liekö oli rokotuksesta vai onko taas joku tiheän imun kausi menossa.

Poltsi: Teidän arki kuulostaa ihan samanlaiselta kuin meillä esikoisen aikaan. Millä tahansa lähti ja mihin tahansa, niin huutoa oli tiedossa. Tää toinenkin huutaa AINA autossa. Ei tosiaan tee mieli lähteä mihinkään kun huutoa siitä vaan seuraa. Mutta lupaan, että siinä vaiheessa kun lapsi alkaa istumaan, niin arki helpottaa kummasti. Vaunuissa voi nostaa koho-asentoon jo 5kk iässä. Sen jälkeen meidän esikoinen ainakin tykkäs katsella maisemia ja nukahti sitten siinä sivussa. On kivaa kun vauva pääsee ruokapöytään istumaan, eikä tartte enää sitterissä olla. Kaupassa käyntikin sujuu eri tavalla kun saapi kärriin istumaan.

Joku tuolla teki aloituksen, että miten sitä vaan aina odottaa aikaa eteenpäin. Onhan sitä hyviä hetkiä paljon ja nehän ne sitten muistaa jälkeenpäin. Eipä sitä synnytyksestäkään välttämättä muista, miten helv***siä jälkisupistuksia oli samalla kun suoritti ensi-imetystä. Sitä vaan muistaa sen kun sai vauvan paidan alle. En mie kyllä hirveästi harmittele, että odotan aikaa eteenpäin. Ok, nyt on ihan kiva vaihe menossa. Pikkulapsiaika on niin rankka koittelemus koko perheelle, että on ihan mukavaa kun aika kuluu ja lapset kasvaa.

Mites muiden seksihalut? Mulla ne on kyllä ihan nollassa. Eikä asiaa auta että mies muistuttaa siitä koko ajan. Kertaakaan ei ole tainnut olla yli viikon taukoa, joten omasta mielestäni tää tilanne ei ole mitenkään huolestuttava. Mies sanoo, että kaipaisi läheisyyttä. Juu sitä minäkin kaipaan. Mutta aina kun me ollaan lähekkäin niin kohta alkaa hipeltämään ja sanoo että tekis mieli. Juu, mulla ei tee mieli yhtään mitään muuta kuin sitä läheisyyttä. Jos tilanne menee aina noin, niin ei tee mieli edes sitä läheisyyttä.

Meillä mies ei ole varmaan koskaan ollut tyytyväinen meidän seksielämään. Aina sitä on liian vähän. Jos mies saa usein, niin tekee mieli vielä useammin. Jos saa harvemmin, niin sitten kuittaillaan siitä. Miuta asia vaivaa ja harmittaa. Tietenkin tunnen itseni riittämätömäksi. Lisäksi tunnen ettei miuta paljoa arvosteta. Heräilen paljon öisin, imetän, hoidan kotia. Siinä sitten pitäisi vielä tyydyttää miestä tarpeeksi usein. En mie edes kerkiä haluta kun se jo painostaa. Ärsyttää kun se ei voi ymmärtää!! Jos pitäisi vaikka viikon suunsa kiinni (ja housut kiinni), niin halut varmaan pilkistäisi mullakin. Ja se ei voi tosiaankaan ymmärtää, että imetys vaikuttaa asiaan. Mulle tulee puistatus kun edes ajattelen että joku työntää kädet miun housuihin.

Onneks tulee tänään kaveri kylään. En jaksaisi enää yhtään lapsien kanssa yksin. Esikoinen vaatii ihan koko ajan huomiota ja pitäis olla touhuamassa. Mutta EN JAKSA!! Sais tuo kuopus kasvaa niin saisivat toisistansa seuraa.

Tytteli-83

Vierailija

Hirveä väsy tänään. Istun kuin ääliö koneella ja ohimoita puristaa. Nostin toisen koipeni pöydälle ja silittelen sitä. On niin karvainen että melkein jo sen pehmeä. :D

Minä sairastin tässä korva-ja silmäätulehduksen. Ja järki menee tämän ihon kanssa. mikä tässä syksyssä on että alkaa kutista iho ja tuntuu että omat hiuksetkin ärsyttävät leukaa ja kaulaa niin että tekisi mieli raapia iho verille. Rinnanpäistä nyt puhumattakaan. Ovat nimittäin verillä. Olen vahvaa kortisonia sinne laittanut kun joskus samaan vaivaan sain reseptillä. Ei auta ei sitten yhtään. Voi juutas tätä.

Kävimme koko porukka viikonloppuna Lieksassa mun porukoiden mökillä. Sain koko viikonlopun kuulla rakkaalta äidiltäni miten lapset ja asiat ylipäätään tulisi hoitaa kun ei mene mikään mulla oikein. Eikä kukaan muukaan mitään osaa ja vuorotellen haukkui kaikki. No, siitä huolimatta muiden ihmisten ansiosta mullejäi siitä reissusta mukava mieli ja tuntui oikein kivalle että pääsi mökillä käymään pitkästä aikaa. Miehet kävivät metsällä ja Seppo ampui 2 teertäkin.

Sitten tänään aamulla erehdyin äitille soittamaan. Kun hänelle jäi paha maku meidän käynnistä. Olivat kuulemma pitäneet kahvipöytäkäräjät meidän lähdettyä. Koko suku on sitten seuraavaa mieltä: Kun hän katseli meitä ja kun minä kohtelen Meriä niin kovasti ja epäloogisesti ja kiellän tältä kaiken lämmön. Mulla loksahti leuka kun alkoi tätä lasketella puhelimessa. Niin ja kun tyttö on aivan toisenlainen kun en ole paikalla ja muuttuu kun tulen huoneeseen. Ja taksvärkin takia olisi pitänyt antaa tytön lintsata koulusta torstai ylimääräisenä että olisi äidin mieliksi päässyt heille etukäteen. En tykkää antaa lintsata kun mielellään sitten lintsaisi enemmän ja olisi melkoinen alisuoriutuja muutenkin. Tämä minun epäloogisuus ilmeisesti tulee esiin siinä että vaadin korjaamaan jälkensä ja käymään ihmisten aikoihin pesulla ja menemään 9 aikoihin nukkumaan. Meidän äitee kun on enempi semmoinen ollut että yhtenä päivänä on kieltänyt jonkin asian ja toisena sen antanut periksi. Totta kai 11 vuotias kapinoi sääntöjä vastaan ja minua myös.

Niin että meillä on epäkelpo äiti ja pilalle menneet lapset. Täytynee tosissaan alkaa ottamaan sitä kaljaa joka päivä. Kun voisi tuon äidinkin vaihtaa semmoiseen joka vähän enempi kannustaisi. Tai kannustaahan tuo. Ja antaa rakentavaa palautetta. Minä tyhmä tietty en sitä ymmärrä.

Varmaan sitä alkoi vituttamaan se, etten lähtenyt myötäilemään sen vakilevyä että isää pitäisi painostaa Lieksasta muuttamaan pois kun äiti ei siellä viihdy vaikka oli nimenomaan äidin idea sinne ensinnäkin muuttaa. Hirveää uhkailua oli siitä että hän kyllä siitä vielä lähtee ja sitten kyllä vaatii oman osuutensa omaisuudesta rahana ja sitä isällä ei ole varaa maksaa ja joutuu myymään myös tuon mökin (on isän kotipaikka). Kun uskalsin oman mielipiteen vähän toiselta kantilta esittää niin häntä ei kukaan ymmärrä ja sitten louskuttavat poskeansa.

Jotenkin niin painostavaa tämä meno. En tiedä. Toivottavasti isä ei tuo sitä meille ihan heti kun tulee seuraavan kerran yöksi.

Sori vuodatus, oon vähän väsyksissä. ja vittuuntunut.

- Pirkko ja Pontevat Sampo ja Samu ja Meri joka on pilalla.

Raakailija
Seuraa 
Liittynyt24.10.2004

3,5kk mitat 6480g ja 59,5cm muistaakseni. Joillain onkin isoja jässiköitä jo 2kk ikäisenä... Sai nyt rokotteen ja aika tarkkaan 2 tuntia sen jälkeen alkoi huutamaan kipuitkua. Panadolilla helpotti. Pitää antaa yöksikin suppo, niin ei tartte sen takia heräillä.

Ah, siivosin tänään. Eilen sain uudet verhotkin ikkunaan. Nyt kelpaa katsella =) Tää mamma ei malttaisi pysyä aloillaan kun lauantaina pääsee viihteelle!!! Vähänkös kivaa!

Alcatraz: Onhan se varmaan vauvalle enää vaikea oppia tissille kun on niin pulloon tottunut. Kannattaa varmaan yrittää pumpata niin pitkään kuin maitoa saat irtoamaan ja sitten hyväksyä se että siirrytte korvikkeelle. Olet parhaasi yrittänyt. Turha stressata kauhean pitkään tuolla asialla. Saat itsekin mielenrauhan kun ei tartte pumppailla sitä maitoa koko aikaa.

Jaahas, kutsu käy.

Tytteli-83

Vierailija

Nyt onkin vierähtänyt pitempi aika viime kirjoituksesta.

Imetys on taas vaihteeksi sujunut aamuisin hyvin. Saan kummankin rinnan imetettyä, eilen kelpasi yllättäen iltapäivälläkin! Lypsämällä maitoa ei tosiaan "irtoa" paljon yhtään. Välillä saattaa olla että tulee vain pari tippaa, pistän pumpun pois ja puolen minuutin päästä on paita märkänä. Mutta yleensä tulee hitaasti sitkuttelemalla se parikymmentä milliä.

Ostin tänään ensimmäistä kertaa jauhekorviketta (tuttelin omneota), muutenhan meillä on syöty nannia pikkutetroista. Helppoahan tuota olikin tehdä ja näyttää ulospäin enemmän oikealta maidolta kuin tuo valmis korvike. Kai siihenkin pitää totutella, tein pikkusatsin ja ajattelin antaa sitä lisää vasta huomenna. Nyt menee keskimäärin kolmisen tetraa päivässä + omat maidot arvelisin, eihän siitä siltikään tule kuin 600ml + omat, melko pieneltä määrältä kuulostaa? En tosin ole laskenut mitä ne määrät todellisuudessa on.

Meillä on maisteltu jo maissivelliä iltamaidon seassa parin viikon ajan... Ei ole tullut mitään oireita.

Ostin tänään myös nenäfriidun ja sehän olikin aivan ykköshankinta, sain rään pois kunnolla tytöltä ja ekaa kertaa moneen päivään ei kuulu nokasta jatkuvaa turinaa vaan tyttö pystyy hengittämään oikein!

Ollaan vihdoinkin siirtymässä 50cm vaatekoosta 54-56 vaatteisiin :D 62 menee myös, mutta ovat kyllä selkeästi isoja tytön päällä :D

Alcatraz & Meeri 2kk 3vko

Vierailija

Ensiksikin jaksuja ja supervoimia kaikille sairastupalaisille, oli sitten kyseessä äiti tahi vauva (tai sekä että) Ei ole kipeänä kiva hoitaa lapsia eikä yhtään sen mukavampaa hoitaa kipeitä lapsia.

Mekin käytiin eilen 3kk neuvolassa, piikki tuli pyllyyn täälläkin ilman mitään sivuvaikutuksia ja kolmivuotias sai viimoisen tehosteen hepatiittirokotuksestaan. Eskarilaisille täytyy vielä molemmille hakea apteekista omat annoksensa. kallista lystiä, huh!

Meidän neiti Töyhtiksen strategiset mitat on 5970g ja 60,5cm, pipoa en tainnut edes kysyä että minkä verran polla on kuukaudessa pyöristynyt. Painoa tullut mukavasti mutta pituuskasvussa raju notkahdus alaspäin, naureskeltiin th:n kanssa että taitaa se ihan kääpiöksi jäädä tämäkin kuten muutkin meidän perheen kakrut (alkuun kun oli eka nollakäyräläinen pitudessa ja vitsailtiin että saadaan vihdoin normaalimittainen tyyppi sukuun ;-))

Itseä väsyttää aivan sairaasti, ihan omaa vikaa. Olen ahnehtinut muutamia keikkoja tähän vauva-arkeen ja nyt sitten yöt pitkät on tullut silmät ristissä koneella notkuttua jotta saan hommat tehtyä. tai ainahan minä muutenkin, mutta nyt kun on joka aamu skarpattava noitten eskarilaisten takia niin jotenkin se vaan väsyttää kummasti vaikka herätäänkin ihan samaan aikaan kuin aina ennenkin. Psyykkistä sanon minä, kun unen määrä kuitenkin on ihan sama kuin aina muulloinkih. Tahtoo vaan edelleen dallailla aamutakki päällä kaffekuppi kourassa aamut läpeensä eikä kauhialla kiireellä aloittaa aamujaan jotta saa kakarat ajoissa taksin kyytiin. Laiska mikä laiska! :-)

Jotta nyt taas noita hommia jatkamaan, huomenna jos jättäisi perhekahvilan väliin ja laiskottelisi koko päivän...

Nappula ja töyhtis 3kk ja pari pvää päälle

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat