Paniikkihäiriö

Vierailija

Osaisiko siellä joku kertoa, millaisia tuntemuksia paniikkihäiriö tuo ja onko vakavan sairauden pelko yksi oireista? Masennukseenhan ne kai kuuluvat ja masennus kai laukaisee paniikkihäiriötä. Itse olen menossa neurologille, pelko sairaudesta ym. varjostavat elämää. Voikohan se paniikkihäiriö/masennus tuoda ihan fyysisiä oireita?

Kommentit (5)

Vierailija

Luultavasti minulla on ollut paniikkikohtauksia viime aikoina. Kauhein oli, kun jalat alkoivat pistelemään, sydän hakkasi ja tuntui, etten saa hengitetyksi ja sitten tuli ihan kamala hiki. Ja siitä lähti kai ahdistus ja pelko jostain pahemmasta. Muutama päivä sen jälkeen sain elämäni toisen migreenikohtauksen auroineen. Sen jälkeen omituisia oloja on tullut lievempänä. Jalkojen pistely ja väsymys ovat usein ja "yleinen ahdistus".

Vierailija

moni saattaa kuvitella jopa kuolevansa, koska esim. sydämentykytys on niin voimakasta. Myös ahdistukseen liittyy usein voimakas kuoleman/sairastumisen pelko, ja oireet ovat usein, ainakin ahdistuksesta kärsivälle henkilölle, hyvin todentuntuisia.

Vierailija

Minulla se sairastumisen pelko on kaikki kamalin. Oireet ovat samat kuin tällä keskustelupalstalla MS-taudin oireita kyseleeseen aikaisemmin. Tämä on varmaankin kierre; huomaa jonkin oireen, lukee mahdollisista sairauksista ja ahdistuu ja miettii ja ahdistuu lisää ja sitten niitä oireita tulee lisää. Ehkä se on "vain" henkistä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat