Vittu meidän talon huoltomiestä. Prkl! ov

Vierailija

Asutaan isossa yksiössä (tarkoitus on muuttaa kevään aikana isompaan kämppään, kun meille on tulossa kolmas lapsi).

Nyt kun nämä kunnon pakkaset tulivat, kämppä viileni todella paljon. Lattian tasossa vetää hirveästi. Onneksi lapset ovat jo hieman isompia (1v ja 2v3kk) eivätkä enää makaa lattialla samalla tavalla kuin vauvana.

Soitin huoltomiehelle, joka tuli äsken katsomaan. Ja mitä sanoo hän: Tuo patteri on ihan kunnossa. Kyllä sen kuuluukin olla noin viileä (patterin yläosa on n. viiden sentin matkalta yläosasta lämmin, muuten tuo on kylmä). Se on laitettu niin, ettei se tule lämpimämmäksi. Ja keittiön patteri on sen takia kiinni, että sen ei tarvitse ollenkaan lämmetä. Siis WTF???!!! Siis se on ihan ok, että kerrostaloasunnoissa on kylmää kuin ryssän helvetissä. Ja kuitenkin käytävissä ja aulassa on aika kuuma. Jotenkin tuo lämmityssuhteet ovat nyt menneet pikkasen persiilleen. Asutaan siis kolmannessa kerroksessa eli siis ylimmässä.

Kyllä täällä tarkenee, en mä sitä sano. Mutta olishan se kivempi, kun ei tarttisi laittaa lapsille noin hirmusti päälle. Ja itse olen normaalisti kuumaverinen ihminen, mutta nyt mulla kolme paitaa päällekkäin, mikä on mulle ennenkuulumatonta.

Ja tuon huoltomiehen mielestä tuo on myöskin normaalia, että patteri sulkee itse itsensä aika ajoin, kun asunnossa on muka liian lämmin. Juu-u, niin varmaan onkin tarpeeksi lämmin. Miksei sitten mene uudestaan päälle, kun asunto on todella viileä?

Kommentit (2)

Vierailija

Ilmausta voi kokeilla, mutta sanoisin että ongelma on alhaalla lämmönjakajassa, jos patterin yläosa on lämmin ja alaosa kylmä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat