Eivätkö ihmiset enää osaa teititellä?

Vierailija

Olen huomannut sekä työssäni, että vapaa-aikana, miten nuoret alta 30-kymppiset surutta sinuttelevat kaikkia vauvasta vaariin. Työskentelen hoitajana avoterveydenhuollossa ja ainakin minun työpaikallani nuoret hoitajat ja lääkärit sinuttelevat kaikkia asiakkaitamme, myös vanhuksia. Itse teitittelen suurta osaa asiakkaistamme, koska minusta se kuuluu kohteliaaseen käytökseen ja hyvään asiakaspalveluun. Itsekään en pahastu, jos minua joskus teititellään, vaikka sinuttelu onkin omalla kohdallani ihan ok.

Kommentit (7)

Vierailija

Kaupungeissa nopeammin, syrjäseuduilla hitaammin.

Itse olen asiakaspalvelussa töissä, asiakkaina molemmista tavoista pitäviä ihmisiä. Tavan vuoksi teitittelen itseni ikäisiä+vanhempia, mutta on seassa monta vanhustakin, jotka vetävät herneet nenuun, jos en muista että ollaan sinut. " emminä yhtään sen tärkeämpi ihminen ole kuin sinäkään..."

Ruotsissa on sinuttelu jo niin arkipäivää, että siellä on useampi palkokasvi poikittain, jos vahingossa erehtyy teitittelemään ketään. Kahdeksankymppisetkin ovat sitä mieltä, että teitittely on vanhanaikaista ja kaikkea muuta kuin kohteliasta. Ei ole tätä " vanhemman teitittely on hyvä tapa" -asennetta, vaan siellä on linjana " teitittely erottelee ihmiset eri yhteiskuntaluokkiin -palvelijat/herrasväki"

Vierailija

Pääkaupungissa työskennellessäni vanhukset eivät koskaan halunneet teitittelyä muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Mistäs päin olette, joilla sinuttelu särähtää korvaan?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat