Muita joiden 2,5 vuotiaat eivät paljon puhele??? Hiipiikö " stressi" oppimisesta...?

Vierailija

Kommentit (7)

Vierailija

Meillä myös. Olen aika huolissani.

Poikani sanoo tasan kaksi tavua jokaisesta sanasta. Osaa kyllä kaikki äänteet, vaikkei täydellisesti tavujaan lausukaan. Mutta sinnikkäästi vain kaksi tavua: teletapit on tepi, apina on api, uimahalli on umma, karjalanpata on pata jne. Ei tule edes kahta sanaa peräkkäin.

Olen kovin turhautunut ja huolissanikin. ja surullinen -- jos vaikka on kyse jostain vakavammasta.

Vierailija

Ja, onko kyseessä jokin muu kuin viivästynyt puheenkehitys.

Meidän lapsi pääsi onneksi aloittamaan puheterapian. Luulen, että siitä tulee olemaan apua.

Vierailija

kannattaa ottaa asia esille neuvolassa. Ja jos tilanne jatkuu, ei tule juuri sanoja tai vain muutama sana, niin uusiksi soitto neuvolaan ja puheterapeutin jonoon. Jonot saattaa olla vaikka puolikin vuotta, joten lapsi ehtii tosi vanhaksi siinä vaiheessa kun pääsee terapiaan! Ja jos onkin oppinut sinä aikana puhumaan, voi ajan aina perua.

t: erityislastentarhanopettaja

Vierailija

Hyvin lyhyesti esittää asiansa anna.... mua -> anna mehua, nia -> banaania tai mandariinia, meni tonne, joo, eieieiei, katon tioa -> katson televisioa. Ei kahta lausetta tule peräkkäin ainakaan vielä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat