TAMMITENAVAT SYYSKUUN 8-->

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

ÄKkiä lähettään taas ettei tule kahta

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

En saanut koko eilisen aikana sivustoa toimimaan niin, että ois lähettänyt tekstiä, mutta jospa nyt..

Heippa! Ja kiitos kaikille tsemppauksesta vauvan koon puolesta!

Täällä päätin lakata murehtimasta meidän kirpun mittoja (7 kk: 7095g ja 67.1cm) ja alkaa elämään. Onkin ollut paljon hauskempaa kun en stressaa ja tadaa: vauvakin syö paremmin mielin mössäköitäkin, oli varmaan ressu jo huomannut, että mammalla on nyt pikkasen jotain huolen häivettä kun alkoi murehtia jo itekin ruoka-aikoina. Tai sit se yököttely, syljeskely ja kitinä, jota on ollut viimeiset päivät johtuu hampaista, kuolaakin valuu purona lattialle.. Olikos Justuksen vinkki se maissi: kiitos siitä: meillä uppos loistavasti possumössön seassa, se purkkimaissi nimittäin ei mene vaikka olis missä muodossa.

Liikkumistilanne meillä: mennään konttausasentoon ja hytkytään. Siinä se :-D Eli eteenpäin Ei vielä mennä. Toisaalta sopii kyllä minulle, mutta toisaalta oois neidille varmaan hauskempaa kun hytkyy ja hytkyy ja kiljuu harmistuksesta kun näkee muiden lasten juoksentelevan. Tänään leikkipuistossa oli 9kk ikäinen tyttö, joka tepasteli oikein taidokkaasti ja reippaasti pitkin hiekkakenttää käsistä taluttaen. Aino rakastaa keinumista ja mitä kovemmat vauhdit sitä enemmän naurattaa. Liian hitaista alkaa huutelemaan.

Miukkis: Hih joo meillä taitaa olla melkoista hulinaa "peiton alla". Harvemmin tosin enää sinne asti päästään kun neiti nukkuu meidän makkarissa, mutta suunnilleen kaikki muut paikat on tulleet tuttuakin tutummaksi. Aika revitään puuhasteluun mistä vaan :-D Yleensä se on ilta kun Aino menee nukkumaan, mutta viikonloppuisin päiväunien aikaan jne. Ehkä tuota puhtia riittää senkin puolesta kun ollaan saatu yöt nukuttua. Tuntuu olevan tuommoinen nälkä kasvaa syödessä-juttu toi seksikin.

Miehen harrastuksista: käy kerran viikossa sählyssä, jää sinne suoraan töistä eli menee sählypäivänä vähän myöhempään ja tulee kotiin just kun tyttö on menossa nukkumaan / tai juuri mennyt. Muutoin sitten on viikonlopun silloin tällöin lautapelejä pelaamassa kavereidensa kanssa, niillä on semmoisia porukoita. Tai sit pokeri-ilta, on kahdessa eri porukassa siinäkin, mut noita on aika harvoin. Aika vähiin on hällä käynyt poikain kanssa yhdelle menemiset, joka ei kyllä harmita :-) Senkin takia on sit kiva päästää lautapelaileen tai veljieni polttareihin tms pari kertaa vuodessa koko viikonlopuksi. Oli itseasiassa just viime vkolopun semmoisessa jao li ihan kiva olla kotona yksin: sain kutoa, katsoa telkkaa ihan hiljaisuudessa kun vauva oli mennyt nukkumaan. Tietenkään en ite oikein voi vielä pe-su lähteä pois imetyksen takia -enkä kyllä haluaiskaan. Tulis sen verran paha ikävä pikkuista, mutta silti sitä meinaa pienen pieni katkeruus nostaa päätään, että kyllä miehen on sitten vaan helppo lähteä vapaalle.. Ärsyttää kun pitää pumpata maitoa väh vrk etukäteen talteen jos on vähänkin pitemmän hetken pois.

Magdalena: sinäkös se olit, jotka oli vetänyt ne kännit..? :-D Kieltämättä itelläkin käynyt välillä mielessä (vaikka en moista ole harrastanut enää vuosiin), että olis kiva nollata ihan kunnolla, toisaalta en halua sitä kankkusta kyllä.. Mut vaikka reiveihin ois ihanaa mennä tanssiin koko yöks miehen kanssa.. Jospa tässä sit jossain vaiheessa.

MIESTEN KURSSEISTA: Tänä aamuna meinas kyllä revetä pää ukkelin kans. Ei jumankekka. Oon nyt kaks viikkoa yrittänyt oikein tsempata vauvan syöttämisen kanssa, tarjoillut joka välissä ja houkutellut maistamaan uusia juttuja, vääntänyt, keittänyt, paistanut, hauduttanut jos jonkinlaista mössöä. No sit tänä aamuna mies sitten kritisoi, että kun mulla on vähän pinna kireällä jos neidille ei oikein maistu mikään. Ai on vai?? Mistähän johtunee... No sanoin sitten ja yritin kuvailla millaista tässä on ollut viime ajat syömisen kanssa jne. Siihen mies "Tervetuloa minun maailmaani, kyllä minäkin maanantaina ainakin puoli tuntia jouduin syöttämään pilttiä Ainolle". AAAARRRGGHH. Luulin ensin,että mies vitsailee -mutta ei, tyyppi oli ihan tosissaan. Hän on siis syöttänyt tuon nötykän yhden kerran tässä viikon sisällä ja tuolloin olin siellä vetämässä niitä tansseja lapsille.. Että näin. Oisko kellään jotain valmista kunniakirjan pohjaa, pitänee sellainen ojentaa puheen kera tälle sankarille maanantaisesta urotyöstä. Voihan vihtori sanon minä. Pitää ilmeisesti työllistämään miestä enemmän kotitöiden suhteen niin saa vähän perspektiiviä. Jos ei lähdetän la Mikkeliin häihin, niin otan koko lauantain vapaaksi aamu 6sta yöhön 00 asti. Pakkasessa on kyllä maitoa.. Mikä lie aivopieru iskenyt kun yleensä on sangen fiksu ja ymmärtäväinen näiden asioiden suhteen.

Jatkan myöhemmin kun kerkeän lisää jutustelua.

Pitäkäähän liput korkealla, vaikka ois vastatuultakin!

Finja ja neiti 5.2.-08

!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=7b0b7825-7fda-11dd-b770-3...!

Vierailija

Hitsi kun tuolla vanhempien luona ei toimi netti, nyt on kertynyt liikaa juttua kommentoitavaksi tähän kellonaikaan..

Mutta omia uutisia: Ohto nukkui viime yön kahdella heräämisellä, sitä edellisen yhdellä! Eli on siis syytä uskoa että lääkärin diagnoosi on oikea, lääke auttaa. Sen antaminen on kyllä edelleen todella vaikeaa, luulen että koskaan ei ole edes puolet mennyt sisään asti...mutta vissiin se vajaa puoletkin auttaa..

Ja en tiedä yrittikö mutsi laittaa mua siivoamaan vieraiden takia tai muuta vkloppuna, mä vaan selkeästi ilmoitin sille meneväni päiväunille silloin kun Ohtokin, ja niin tein. Itseasiassa musta tuntuu että nyt se vihdoinkin ymmärsi että mua on hiukka väsyttänyt..

Tänään illalla kotona sattui kyllä kamala juttu....Ohto tippui sängyltä. Mä kun olin ihan varma että mun (neitsyt horoskoopiltani) huolellisuudella sitä ei tule sattumaan ikinä. Eikähän se mun ollessa sattunutkaan, mutta silti syytän itseäni. Mies antoi ilta-maitoa ohtolle meidän sängyllä, hämärässä huoneessa. Mä silläaikaa siirsin Ohton sänkyä noin 30cm irti meidän sängystä, kun yleensä se pinnis on siinä kii, mut oon huomannut että yöllä helpompi laittaa takaisin sänkyyn kun on itselle tila missä nousta seisomaan, nyt kun pinniksen pohja on alhaalla.

Teen näin joka ilta nykyään. Päiväksi siirrän takaisin kiinni niin on huoneessa enemmän tilaa.

Miehellä on huono näkö, hämärässä se on oikeastaan sokea kuin lepakko ilman laseja. Se oli ottanut lasit pois päästään syötön ajaksi, sitten kun pullo oli tyhjä niin kurottanut ottamaan rillinsä sängyltä. Ja sillä aikaa Ohto sitten kierähti sinne rakoon lattialle. Vitsi se huusi. Ja päässä oli kuhmu takaraivossa.

Mies oli todella järkyttynyt. Mä en edes uskaltanut näyttää omaa järkytystäni ettei se alkaisi syyttää liikaa itseään tuosta. Ei se nähnyt sitä rakoa, tai tiennyt siitä, kun pinnis on yleensä siinä.

Yritän hokea itselleni että varmaan suurin osa lapsista tippuu joskus, vauvan pää on joustava, jne..

Ihan kunnossa Ohto näyttää olevan, nukkuu nyt ja hengittää.

Silti mä en varmaan nuku kovin hyvin ensi yönä vaikka Ohto nukkuisikin, tarkkailen koko ajan..

En mä sen puoleen ole osannut muutenkaan nukkua vielä kovin hyvin. Mä heräilen tottumuksesta vaikka Ohto ei.. Mut enköhän mä opi taas nukkumaan..

Toivottavasti myös ipun luona helpottaisi!

Frimmy ja Ohto 250108

Vierailija

Meidänkin miehen voisi ilmoittaa noille Ametistin laittamille kursseille:) Ensimmäisenä voisi olla tuo miten astiat menee tiskikoneeseen... Oikeesti ottaa päähän, kun yrittää opettaa 9-vuotiasta laittamaan tiskit suoraan koneeseen, samalla mies jättää ne aina tiskialtaaseen. Sama on kaikkien tyhjentyneiden maito- ja jogurttipurkkien kanssa; mikä kumma siinä on, että ne ei löydä tietään roskikseen??? Ja likaiset sukat lattialla... ja ruuan roiskeet pöydällä... Huh, näitä riittäisi. Mulla on sitten iltaisin tapana kiertää koko asunto, keräillä pyykit lattioilta, siivota keittiö ym, jotta seuraavana aamuna ei olisi katastrofi vastassa heti herätessä. Juuh, mutta muihin juttuihin.

Hyvä kun Justuksella ollaan jo tervehdytty. Toivotaan, ettei tauteja enää tulisi! Meidän tuo 2,5-v oli vauvana tosi kova sairastelemaan. Oli 2 viikkoa terveenä, ja sit viikon kipeenä, nuha-kuumeita, välillä korvatulehduksia. Sairastelu alkoi n. puolivuotiaana ja kesti yli vuoden. Silloin otettiin verikokeissa mm. leukosyytit, mutta mitään ei löytänyt. Sitten ne sairastelut pikkuhiljaa vähenivät ja nyt ei ole sairastellut, kuin "normaalin" verran.

Päiväkodissa oli vanhempainilta ja kyselin samalla Aadan juttuja. Nyt siellä oli syöttötuoli ilmestynyt, syöttävät siis onneksi siinä Aadaa vaikka sen kirjoituspöydän äärellä.

Miehelle tuli ikäviä uutisia töistä; lomautukset alkavat n. 1kk päästä. Mä oon tietysti eniten huolissani noista lasten päivähoitojutuista, entä jos mies on 3kk kotona, niin eihän lapsia tarvitse sitten viedä päiväkotiin, mutta meneekö paikka sitten? Mies on kyllä aktiivinen työnhaussa, joten uskoisin, ettei ainakaan koko 3kk aikaa ole työttömänä. Mutta jos on kotona, niin en kyllä Aadaa hoitoon vie, vaikka maksaisinkin kokopäiväpaikan. Toivottavasti saisi kuitenkin töitä.

Voi että... Mulla on kauhee vauvakuume. Mutta ollaan tehty päätös, että nämä kolme lasta riittää. Mulla on niiiiin ikävä sitä vauvamahaa, ikävöin myös niiiiin paljon tätä vauva-aikaa, joka on vielä menossa, mutta ikävöin jo valmiiksi, kasvaahan nuo vauvat niin nopeasti, ettei perässä pysy. Mutta. Järki menee tunteiden edelle tässä asiassa, ei voi mitään... Harmittaa vaan niin paljon, kun lapset kasvaa niin nopeasti, ja itsellä on suurinpiirtein sellainen olo, että lapsia voisi olla vaikka 10. Höh, olisipa mulla rikas mies ja rikas suku ja ei lainoja...

Minä tykkään myös tosi paljon sienistä. Itse tosin harrastan sienestystä vaan Prisman hedelmä- ja kasvisosastolla. Parhaimmat sienet on minusta suppilovahvero, mustatorvisieni ja kanttarelle; ne kaikki vie kielen mennessään.

Onnea uusista taidoista konttaajille ja seisomaan nousseille! Aada ryömii ketterästi ympäriinsä, ei tunnu olevan kiirettä konttaamaan tai ylösnousuun. Jos pidän häntä kainaloista seisoma-asennossa, niin pomppii vimmatusti varpaillaan. Ylös nousuharjoituksia tekee kyllä makuultaan käsin, kuten kuvassa näkyy:)

T:vikli80 ja Aada 4.1.08
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=29d1a3a7-7fd1-11dd-b770-3...!

Vierailija

Justus: Toivottavasti poika alkaa voimistua! Pronaxen annostus on juuri tuo 0,2ml / kg.

Frimmy: Hyvä ettei Ohtolla ollut korvatulehdusta. Meillä Olavi haroo korvia, kun sitä nukuttaa tai vaikku irtoaa korvasta.

Olavilla meni yksi yö vain yhdellä heräämisellä. Muuten herää sen kaksi kertaa. Ruokaa menee edelleen se 5 ateriaa päivässä + tissi.

Ipu: Koska sun esikoinen rupesi nukkumaan yönsä? Ilmeisesti teillä on suvussa jokin erikoinen taipumus valvomiseen. Uni tuo unta, kuten vanha kansa sanoo.

Meillä on esikoisella ripuli. Toivottavasti ei tartu vauvaan Esikoisen päikkärissä on myös vesirokkoa.

Täällä on tätä puuhaa ihan loputtomiin. Koskaan ei ole aikaa saattaa huushollia normaaliin arkijärjestykseen. Odottelen soittoa autokorjaamolta, että saisimme oman automme takaisin. Se peruuttanut kuski oli myös ihan paniikissa, että jos olisimme olleet vaikka auton takana takakontti auki. Muussia olisi tullut meistä kaikista. Totta se on lapsia ei saa koskaan jättää autoon yksin.

Nyt ei tule mitää järkevää mieleen :)

Nyt pitää mennä Olavin kanssa tissipäikkäreille!

Voikaa hyvin ja voimia vauvojen kanssa!

Ametisti ja Olavi 13.1

Vierailija

Kiitoksia lääkkeenantovinkeista aksiinalle ja justukselle. On noista vinkeistä apua, tänäaamuna lääkkeenanto sujui jo paremmin. Ei kylläkään niin rauhaisasti kuin nuo ohjeet antaa ymmärtää.. ohto rimpuilee ja heiluu ja itkee raivoisasti aina jos sen laittaa vähänkin selälleenpäin, tai jos yrittää määrätä sen asentoa. Että en nyt paljon osaa sanoa mihin suun osaan se ruiskun kärki minkäkin tipan aikana osuu.. pitäisi varmaan harjoitella ruiskulla leikkien ilman sitä lääkettä.. Nyt tuosta toimenpiteestä nimittäin jää varmasti Ohtolle huono kokemus aina.

En tiedä auttoiko lääke vai ei, viime yö oli hieman parempi. Mut onhan niitä vähän parempia öitä muutenkin välillä.. Ohto heräsi vain 5tai6 kertaa (en muista) ja joka kerta nukahti suht helposti uudelleen, ei siis ollut pitkiä valvomisjaksoja kuten useina öinä. Ja välillä sai nukkua jopa yli 2tuntia putkeen, ihanaa.. Kyllä silti väsyttää..

Emem: Joo, olisi tarkoitus nukkua ensi yö vanhempieni luona yläkerrassa, mutsi Ohton kanssa alakerrassa.. Ärsyttää vaan nyt mennä sinne kun kuulin että su tulee vieraita turusta asti, joten tunnetusti mutsi siivoaa ja leipoo ja hössöttää koko viikonlopun, eli päivisin on turha kuvitella että sillä on aikaa.. Varmaan yrittää pistää minutkin siivoamaan..

Pitäkäähän hauskaa häissä! Toivottavasti Mikael tykkää sellaisista bileistä enemmän kuin Ohto. Me kun oltiin kesällä niin se oli ihan kamalaa. Ohto ei viihtynyt yhtään, kitisi ja vinkui ihan koko ajan. Toivoin että olisi älytty jättää se jo alunperinkin kotiin mummon hoitoon. (meilläkin oli suunnitelma että mutsi hakee sen kesken pois, me jäädään jatkamaan.. Näin tehtiinkin, paitsi jo 1,5h aiemmin kuin oli sovittu, koska Ohto ei oikeasti halunnut siellä olla.)

Frimmy

Vierailija

Oho, huomasin just että en oo koko viikkona tänne mitään kirjoitellu! Olenpa ollu vätys! Homma on kyllä mulla selkeästi niin, että jos ei tasaisin väliajoin kirjoittele, ni sit tulee niin hirvee röykkiö muiden viestien lukemista ja "asiaa", että kynnys kirjoittamiseen kasvaa taas (kun ei ole sitä aikaa...).

No juu. Sitten kommentoimaan...

Magda: samassa veneessä taidetaan olla ehkäisyn suhteen... En ole halunnut niitä minipillereitä hakea ja yhdet menkat on vasta olleet, niin ei oo kierukkaakaan. Toisaalta mietin sellaista, että annanko laittaa kierukkaa lainkaan, josko sitä toista alkais harkitsemaan muutaman vuoden sisään... Mä oon jo kuitenkin sen verran vanha kropsu, että ei ole aikaa hukattavaksi.

Mistä aasinsiltana kauhun hetkiä torstailta... Siis voi ""#%&¤... Harrastimme säädyllistä aviokröhöm mieheni kanssa torstaiehtoona, siis kondomin kanssa tottakai. Session päätyttyä ukko huomasi, että ko. varmuusväline ei enää ollu siellä missä piti, vaan KADONNUT!! Just. No, pyysin ystävällisesti häntä tekemään pienehkön sisätutkimuksen ja hetken kaivelun jälkeen se mokoma muovi sieltä löytyi. Ja kierron puolivälissä ollaan noin suurin piirtein, by the way. Kyllä kiroilin ja manasin, kun en ollu pihdannu!

No, heti aamulla (luonnollisesti olin puol yötä miettiny, että jos katumuspillerit ei sovi imetyksen kanssa, niin mitä sitten teen...) soitin terveysneuvontaan ja kysyin miten asia on. Sanoivat siellä, että 6 h vaan pitää olla imettämättä. Huh, mikä helpotus!! Käytiin sit Millan kanssa apteekissa ja otin sen napin. En kyl usko, että nyt ois kerrasta tärpänny, kun ei silloin viime vuonnakaan, mutta mun tuurilla... Sit vois heittää hyvästit sille koululle ja palata takas sinne vihaamaani duuniin, jos nyt tulis raskaaksi. Mulla on kuitenkin enää yks vuos, opinnäytetyö ja 3 kk harjoittelua tekemättä. No niin, synnin palkka oli siis uneton yö!

Magda edelleen: apua, teettekö te jumppapallolla liikkeitä siellä!? Mä kerran yritin sen kanssa ja muksahdin saman tien lattialle... Tietty Millal on pinkki jumppapuku röyhelöin!! Mites painon vartiointi sujuu? Mä oon laihduttanu noin puolet elämästäni, nyt en...

Ipu: onneksi olkoon Sisulle uusista taidoista! Ja toivottavasti unet maistuu... Myös sulle!!! Oli sitten lääkkeillä tai ilman.

Pajunkukka: miten sulla on lähteny painon vartiointi käyntiin? Toivottavasti flunssa on jo paranemaan päin!

Justus: onneksi taudin syy selvisi! Epätietoisuus on kamalaa! Mutta voi kurjuus tuota painohommaa! Tsemppiä pesu-urakkaan...

Ametisti: kiitti vaan sulle, ilmoitin miehen niille kaikille kursseille ja nyt se ei oo enää ollenkaan himassa :D Hui, pelottava auto-onnettomuus teillä! Onneks Olavi ei ollut siellä sisällä!! Mites sulla ne menkat nyt jo alkoi?? Ei mulla vaan vielä... Oliko satoisa sieniretki?

Imetyksestä: ei mitään härdelliä täällä. Ja kun ei ole Millalla niitä hampaitakaan vielä, niin ei pahemmin pure. Mutta viihtyy tissillä ehkä jotain alle 5 minuuttia ja sit homma on hoidettu.

Vierailija

Strutsi: Onnea uusista taidoista!!! Milla on nyt viime sunnuntaista saakka nukkunu omassa huoneessa. Herää 2 kertaa syömään, yleensä klo 1 ja 5. Oon imettäny sängyssä (meillä ei ole yhtään mukavaa tuolia, jossa vois imettää) ja sit kantanu nukkuvan neidin omaan sänkyyn. En oo vähään aikaan uskaltautunu kokeilemaan sitä, että en antais Millan nukahtaa syvään uneen ennen siirtoa. Se nimittäin pruukas ryhtyä leikkimään, jos valveilla laitettiin omaan petiin. Ja saattoi siellä vuoroin itkeä ja leikkiä (kun meni lohduttamaan, niin heti oli kujeet valmiit) monta tuntia. Mä silitän vain lakanat, eli ihan kaikki muu jää silittämättä...

Vikli: voi kurjuus tuota lomautusjuttua! Toivottavasti uusi työ löytyy nopsaan!

Finja: Mä oon kans välillä kateellinen miehelle, kun sen on niin helppo lähteä harrastuksiin tai mihin vaan. Siis siksi, että ei tunnu kokevan mitään henkistä tuskaa asiasta! Mulla on kamala huoli, jos oon vaikka 2 h jumppareissulla viikonloppuna... Tiedän, että se on ihan älytöntä, mutta on vaan niin kova ikävä tuota pikkuista! Toivottavasti oli mukavat häät!! Ja sait tanssia jalkas kipeiksi :D

Frimmy: oho, teillä kävi tuuri lekurin suhteen!! Toivottavasti siellä tilanne tasaantuu, oli syy mikä tahansa! Mutta ehkä helpottaa, kun pystyy tekemään jotain konkreettista, esim. antamaan lääkettä, arvailun sijaan!

MiiKaro: onneksi olkoon teillekin uusista taidoista! Joko hammas puhkesi? Aargh, vai ei mies tee mitään viikonloppuisin, kun on niin rankkaa työssä... Just just. Ja kotona olo on niin helppoa... Sain juuri tällä viikolla 6kymppisen isoisän tunnustamaan, että hän meni töihin lepäämään lastenhoidolta...

Aksiina: hatunnosto teille, kun ryhdytte sijaisvanhemmiksi! Todella hieno homma! Toivottavasti korvatulehdus on jo paranemaan päin!

Emem: toivottavasti oli hauskat häät! Kai pääsit tanssimaan?? Mites ne menkat...?

Jaahas, nyt päätän täältä tähän. Mitään mullistavaa ei ole sattunut, paitsi tuo kumiepisodi. Millan ryömintä on alkutekijöissään edelleen, on kivempi huutaa äiti paikalle ojentamaan leluja ja vaihtamaan maisemaa. Ja minä hullu menen...

...taas...

T: Miukkis&Milla 3.1.

Vierailija

Mulla ja Ametistillahan oli sama ongelma kuin sullakin. Eli menkat myöhässä.

Mulla lääkärissä käynti aiheutti sen, että menkat alkoivat heti sen jälkeen itsekseen. Ametisti taas sai keltarauhashormoonia. Eli lääkäriin vaan, jos ei menkkoja kuulu!

Heh, nukuttiin äsken esikoisen kanssa päikkäreitä vierekkäin. Kun heräsin, luulin että oltiin oltu yöunella. Uskomatonta, miten hyvältä tuntuikaan tajuta että onkin vielä päivä ja että olen nukkunut kunnon päikkärit (jopa tunnin).

Oon eilisestä asti säätänyt huomista tapaamista vanhojen luokkakavereideni kanssa. Toinen kipeenä, toinen viimeisillään raskaana, ... Siksi tulee käytyä Vauvankin sivuilla näin usein :).

Vierailija

Hetki aikaa, kun kuopus nukkuu ja esikoinen potalla. Sit täytyykin kiirehtiä päikkäreille. Ärsyttävää vaan, kun naapuriasunnossa on putkiremppa ja piikkaavat lattiaa auki :/.

Tänään oli 8kk neuvola ja lääkärinä ihka oikea lastenlääkäri. Pojun molemmista korvista löytyi korvatulehdus ja lääkäri huolestui painonnoususta. Se oli taas laskenut 500g (7,3kg ja 69,5cm). Syynä tietenkin tuo tauti. Mutta kuukauden päästä on keuhkokuumeen kontrolli, niin samalla selvitellään onko pojun räkäisyys normaalia vai onko vastustuskyvyn kehittyminen lopahtanut. Jos tulee vielä yksinkin sairaalareissu tai antibioottikuuri, niin on aika kohtalokasta meidän jäppiselle.

Lääkärin käskystä: 2 liha-ateriaa päivässä ja aamu- & iltapuuroon 1tl rypsiöljyä (yht. siis 2tl). Jos noilla ei kasva, niin sit on pojussa joku pahasti vialla.

Sairaalassa yks hoitsu kertoi soseuttaneen vauvalleen pakastemaissia. Ei ole siis koskaan tullut mieleenkään! Poju sai juuri tuota sosetta sairaalassa ja on kyllä ziljoona kertaa paremman makuista ja näköistä kuin purkkimaissi. Kävinkin heti ostamassa pakastemaissia :).

Paljonkos teillä onkaan se Pronaxen-annostus? Meillä pojun (7,3kg) annostus on 1,5ml.

Ipu, tuosta Sisun nukkumattomuudesta. Sehän on niin, että jos päivällä ei nuku kunnolla, ei nuku yölläkään. Meillä on niin, että jos esikoinen on kotona eikä nuku päikkäreitä, niin vauvankin päikkärit ovat hyvin minimaaliset. Mutta jos kämpässä on hiljaista, niin nukkuu toisia päikkäreitä 3h. Toiset unet on oikeastaan aina vajaan tunnin. Yöunet taas ovat normaalisti 19-6. Yöunille mennään 18.30-19.30 ja aamu alkaa 5-7. Yöunien pituus lyhenee yleensä tunnilla, jos vauva ei ole saanut 3-tunnin uniaan. Vauva on siis hyvin herkkä äänisaasteelle ja se vaikeuttaa elämistä kerrostalossa tosi paljon :(.

Siksi kirjoittelin tuota, että voisiko teidänkin Sisun päikkärit häiriintyä äänistä tms.? Tai sitten Sisu ei vain tarvitse unia, mikä on kyllä aika eriskummallista .

Jotain muutakin piti vielä kommentoida, mutta kuopus "söi" muistilappuni lukukevottomaksi :).

Nyt päikyille!

Justus & poju 14.1.

Vierailija

Olen ollut aika väsynyt, olin sillon kipeenä tosiaan, kiitos tsempityksistä kaikille! :) Muutenkin ollut tässä kauheesti kaikkea ohjelmaa, nytkin just äsken meiltä lähti vieraat - ne tuli vajaan tunnin päästä siitä, kun me kotiuduttiin viikonlopun kestäneeltä Länsi-Suomen kiertoreissulta.. ja koko viikko tai ehkä jo pari viikkoa on ollut tämmöstä koko-ajan-jotakin-aikataulua, mikä on pidemmän päälle vaan tositosi väsyttävää. Miehenkin kanssa ollaan välillä oltu niin toistemme kurkuissa kiinni. Esim. kun mun piti alottaa niissä painonvartijoissa, niin mies ei muistanutkaan tulla kotiin sillon kun mun ois pitänyt lähteä. Mä olin repinyt itseni irti kotiäitiydestä eli silittänyt vaatteeni, meikannut ja laittanut hiukset, ja siinä mä seisoin kassi kädessä eteisessä odottaen, että mies tulisi, eikä se tullut... meni niin hermot, että sen tultua ja meidän riideltyä heitin sitä karjalanpiirakalla!! Ja pinaattilettuja paiskoin lattialle!! Koskaan ennen en ole tainnut ruokaa paiskoa, enkä ole heittänyt miestä millään...huoh...

Hormooniehkäisystä ja myös seksistä on ollut puhetta. Mä sain kaksi ja puoli viikkoa sitten hormoonikierukan (en tiedä onko sen ottaminen vaikuttanut näihin mun mielialoihin - mutta muutamassa viikossa tämänkaltaisten sivuvaikutusten pitäisi laantua). Joka tapauksessa mulla on kyllä lähinnä hyvää sanottavaa siitä kierukasta, sillä seksi muuttui kuin taikaiskusta ihan älyttömän hyväksi. Ehkä mun imetyksen ylläpitämiin äitihormooneihin tuli naishormoonihyökkäys. En ees oikeen muistanut, että seksi voi tuntua niin hyvältä, joten pakko olla tosi tyytyväinen kierukkaan.

Huomenna ehkä nähdään mammojen kanssa Ipulla, jos ehdin saada Ipulta osoitteen - laitoin vasta äsken sähköpostia. Kiva kyllä ois nähdä taas ihania vauvoja ja äitejä :)

Inna muuten nyt kävelee tukea vasten :) Ja hänellä on myös valmius "äiti"-sanaan, sillä hän aika usein muun puheensa joukossa sen sanoo. Ei kuitenkaan taida sillä vielä mitään tarkoittaa :) Niin, puhetta tosiaan on alkanut tulla enemmän...

Ja siitä oon kanssa saanut positiivisia fiiliksiä, että ollaan vähän sisusteltu lastenhuonetta, ja suunnitellaan myös semmosta remontintapaista olkkariin, että saadaan vähän tilaa ja valoa. Heitetään vanhoja hyllyjä pois ja rakennetaan uusia katonrajaan seinille. Muitakin huonekaluja vaihdellaan pikkuhiljaa. Säästetään koko ajan isoja häitä varten (vähän ristiriidassa nää mun hääunelmat ja raportoinnit hirveistä riidoista...) eikä voida kauheita summia muuhun laittaa. Mut vähitellen aina jotain :)

Voisin laittaa pari kuvaa meidän uudesta lastenhuoneesta, kun muutkin on niitä kuvia laittaneet.. :) Siis jos saisin miehen auttaa, en osaa tosta kamerasta niitä tähän ottaa...

Olipa jännä BB-jakso tänään..

Pajunkukka ja Inna s. 29.1.

:)

Vierailija

taitaa olla jo täysikuu? Viime yönä en saanut nukuttua ja sitten Olavi itkeskeli. Mulla oli joskus muinoin aina menkat, kun oli täysikuu. Olen muutenkin kuuhullu, joten tuli tuplahulluus aina :)

Justus: Voimia muuttoon. Kannattaa varmasti tehdä juuri noin, että putsaa ja pesee kaikki kamat, ennen muuttoa. Kiva saada kaikki puhtaana uuteen kotiin. Miikaro tykkää pakkaamisesta/muuttamisesta. Mulla on taas ihan päinvastoin, inhoan muuttamista yli kaiken. Mun elämä menee ihan sekaisin muutoissa. Asumme varmasti tässä talossa niin kauan, kunnes puskutraktori kolkuttaa ovea.

Pajunkukka: Oletko jo elpynyt? Saanut levätyksi ja flunssa hellittänyt?

Miukkis: Teillähän on söpöä teinimeininkiä :). Vauva nuorentaa vanhempiaan. Mun yks tuttu saa toisen vauvan maalis-huhtikuussa. Esikoinen syntyi maaliskuun alussa 2008. Mistähän ihmeen syystä juuri synnytyksen jälkeen naiset ovat niin hedelmällisiä?

Saatiin iso sienisaalis. Oli ihana ilma ja metsä oli niin kaunis. Olavi nukahti taas rinkkaan. Syötiin lounas siinä metsän reunassa auringossa ja tuulessa. Suppiksia tuli iso korillinen (putsaamatta). Keräsimme myös rouskuja ja haperoita. Tein niistä sienisalaatin,nam!

Silittämisestä on ollut puhetta: En silitä! Ihan turhaa puuhaa. Juhlavaatteet ovat poikkeus. Nekin usein silittää mies. Mun omassa rakkaassa kuivausrummussa on sileytysohjelma, se siis melkein silittää, käytän sitä.

Ylisosiaalisuutta on myös täällä ollut ilmassa. Työni puolesta näen paljon ihmisiä ja olen tekemisissä ihmisten kanssa. Joten vapaalla tulee nähtyä vähän muita ihmisiä, en vaan jaksa. Samoin kuin Ipu, en myöskään jaksa pälättää puhelimessa. MUTTA mammalomalla iskee yltiösosiaalisuus! Kiirettä pitää kuin eläkeläisillä! Keväällä meillä oli jatkuvasti ruokavieraita. Mies sanoikin, että ei kenenkään muuun kotona varmasti käy tällaista määrää ihmisiä syömässä. Tapaan kavereita myös kahviloissa yms.

Huomenna on tulossa taas ruokavieraita. Syy kutsuun on hyvä; mies osti vahingossa ruokatarpeita kahdeksalle hengelle. Oli katsonut keittokirjasta huolimattomasti .......

Tissittelystä vielä: Meillä Olavi nyhtää ja muljuaa tissiä. Hän myös leipoo mun tissejä samalla tavalla kun kissanpennut. Tai räplää etusormella nännipihaa. Hän myös mielellään räpläisi toista nänniä samalla kun imee toista. Nakuimetyksessä hän mielellään räplää myös sukukalleuksiaan.

Miukkis: Meillä myös Olavi herää yleensä klo 1 ja klo 5. Nyt äsken kuului jo tosin ekat ynähdykset. Hän haluaa vaan viereen nukkumaan tissi suussa. Rupesi hieman hirvittämään ajatus vieroittamisesta. Ei mulla ole mikään kiire vierottaa Olavia, tykkään imettämisestä, mutta joskus kait se vierotus on tehtävä?

MK & M: Meillä mies on ihan avoimesti sanonut, että menee töihin lepäämään. Kesän lopussa hän jo odotti, että työt alkaisisvat. Töissä saa sentäs pitää taukoja ja on työaika, eli loppu jossakin. Mies on koko ajan osallistunut ihan tasapuolisesti näihin kotihommiin, joten hänellä ei ole harhaluuloja päivieni joutilaisuudesta ja keveydestä.

Nyt nukkumaan!

Ametisti ja Olavi 13.1 ( vauva rakas, tänään tasan 8kk )

Vierailija

... siis valvominen.

Sisu on huutanut kolmena yönä. Ja mulla taas se tilanne etten edes osaa nukkua vaikka saisin.

Siispä painelimme tänään hyväksi todetulle lastenlääkärille. Poika tutkittiin ja vikaa ei löytynyt, korvat ja nielu puhtaat, rauhaset ok, keuhkot ok, virtsatiet ok, vatsa ok... Eli syynä suurella todennäköisyydellä hampaat. Joillakin lapsilla on kuulemma äärettömän vaikea dento-period (vai mikä se oli), siis pitkäaikainen ja todella kivulias.

Tuska voi kestää pitkään ja itse tekareitten puhkeaminen ei ole se paha juttu vaan edeltävä aika. Toinen vaihtoehto on, että Sisulla on herkkä suoli, joka reagoi öisinkin. No kakat sillä on joka aamu pöksyissä.

Huojentunut olo, eli suurimmalla todennäköisyydellä tekarit vaivaa, kuten arvelinkin. Heti lääkäristä tulon jälkeen poika on ollut hyväntuulinen (psykologinen juttu). On nukkunut parit päikkärit eikä ole itkenyt yhtään. Tuossa se leikkii. Kunpa nyt vielä tämä nainenkin saataisiin unten maille.

Outoa kyllä, en tunne mitään tolkutonta väsymystä. Viime yönä nukuin 2 tuntia (siis mies oli Sisun kanssa ja mä toisessa huoneessa) ja nyt päivällä reilun tunnin. Ensi yönä otan unilääkkeen ja aion nukkua. Mies on onneksi vapaalla tämän viikonlopun.

Kai se on niin että kun on kohta 8 kk elänyt miniunilla niin sillä sitten edelleenkin pärjää. Odotan sitä velanmaksun aikaa ;) Lääkäri sanoi että hänen esikoisensa valvotti 3-vuotiaaksi asti ilman mitään järjellistä syytä. Ja hän ajoi jatkuvasti kolareita univelkansa vuoksi...... (mä en mene nyt auton rattiin).

No, tämän lääkärikeikan takia jäi mun torikeikat väliin. Vähän harmittaa, olisi ollut kivaa vaihtelua mennä sinne jakamaan palloja... mutta asiat tärkeysjärjestykseen. Ensi vkl mies on töissä joten en sitten pääse taaskaan...

Pajunkukka, et ole vielä laittanut viestiä. Vai saatko osoitteen Ametistilta tai Miukkikselta? Kivaa että tulette. Lupaan nukkua niin etten ole ihan zombie :)

Menen tänään sieltä mistä aita on matalin. Ostin illaksi pakasteruokaa, kalapaloja ja lohkoperunoita. Ei ole mun tapaista, mutta tänään mennään näin. Ja pari lasia viiniä ja akka nukkumaan. Hyvillä mielin kuitenkin kun poika on kunnossa.

ipu

Vierailija

multa itseltä löytyi kaiken huipuksi poskiontelotulehdus! Voi olla kuulemma myös pneumokokin aiheuttaja! Ollaan siis isäntää lukuunottamatta kaikki antibioottikuurilla :).

Vierailija

SISU LÄHTI KONTTAAMAAN!

Siis ei enää sitä mittarimatosysteemiä, vaan vauhdilla nelivedolla eteenpäin. Suloinen.

Kiva kun Magdastakin kuului taas, ihmettelinkin mihin syöveriin olet pudonnut ;) Minäkin nautin syksystä, kynttilöistä ja viinistä..... (jos se mut tappaa, niin sitten tappaa, mutta en usko...)

UUTINEN: Viime yönä Sisu nukkui. Mutta minä en. En saanut aivoja pysäytettyä vaan kävin ylikierroksilla tuonne puoli neljään asti. Sitten nukahdin. Ja Sisu heräsi 5.55. Zombie olo. Mutta mieli ihan ok.

ipu (kytkin nousemassa, lähden esikoisen kanssa kauppa- ja Huimalakierrokselle)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat