Onko muita, joilla sydämen rytmihäiriöitä?

Vierailija

Mulla ollut tiheälyöntisyyttä, tehty päivystyksessä sydänkäyrä, joka normaali. Sitte seurava lääkäri ei tehnyt muuta kuin verikoket (kilpisrauhanen) eikä siis sitä kannettavaa ekg-laitetta, mikä sitten lie.

Olen nuori, 26v pienen vauvan äiti ja hyvin pelästynyt..Eikai nuorelta ja terveeltä voi sydän pettää? En tupakoi, verenpaineet alhaiset jne.

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija
Viesti

mulla oli vauva mukana ja siläpussit mustina, kun vauva on tosiaan valvottanut yöllä. Toivottavasti vain väsyä, unenpuutetta ja hormoneja. Eikö elimistö ole aina stressitilassa kun on raskaana tai imettää. Täytyy pian lähteä levollisin mielin nukkuun...

Mut välillä rintaan koskee oudosti, tosin se taitaa tulla kun ajattelen asia. Ärsyttävää, kuinka mieli voi lisätä oireita

Vierailija
Viesti

Tehtiinkö sulle se Holter? Päivystyksessä oli mukava lääkäri ja sanoi, että sen voi laittaa, jos mua huolestuttaa. Mutta sanoi myös, että usein pienten lasten äideillä on rytmihäiriöitä. Kun ne tulee levossa, niin pelästyy vaan niin paljon. Meiän suvussa ei pitäis ola mitään. Mutta se seuraava lääkäri oli aika välinpitämätön ja otti vaan verikokeet. Mutta ei kai tässä sitten hätää..

Vierailija
Viesti

Joudun syömään niihin Propralia, sillä ilman lääkettä lisälyöntejä tulee tuhansia päivässä. Aina ei lääkekään kaikkia muljahteluja poista, mutta olen 30 vuoden aikana niihin niin tottunut, etteivät ne enää säikäytä.

Vierailija
Viesti

Tunnet tiheälyöntisyyttä, koska sydän " jättää" lyönnin väliin ja seuraavat lyönnit tuntuvat tiheälyöntisyytenä. Se on täysin normaalia.

Älä suotta huolestu; jos tuntemuksia + jotain muuta (kuten huimausta, hengenahdistusta) alkaa tuntumaan rasituksessa, on syytä tutkia huolella.

Vierailija
Viesti

perinnölliset viat ei näy ekg: ssä. decho eli sydämen ultraääni kertoo vastauksia useampiin kysymyksiin ja luultavasti pääset siihen mikäli lääkäri katsoo sen aiheelliseksi. Ei syytä paniikkiin =D

Vierailija
Viesti

Mutta lääkärisi oli aivan oikeassa, niitä on pienten lasten äideillä paljon: johtuu mm. unettomuudesta/pätkäunista, koska väsymys lisää niitä.

Mutta itse uskon, että myös hormonivaihtelut lisäävät niitä, koska itselläni kuukautiskierron vaiheellakin on merkitystä.

-2-

Vierailija
Viesti

että itekin mietin, että tenkö ite siitä paniikin, koska sängyssä odotan jo kauhulla, etä koska se tulee ja varsinki, jos mies ei kotona ja mä yksin vauvan kanssa. Ihan älytöntä pelätä, että kuolee ja vauva jää sitten yksin eikä kukaa auttamassa. Mutta on ne häiriöt kyllä todellisia

Vierailija
Viesti

perinnöliistä vikaa, niin näkyisikö siitä mitään siinä yhdessä sydänkäyrässä? Tosin silloin ei tullut rytmihäiriötä van vain lepo sydänkäyrä. Yksityiselle ei oikein olisi rahaa, ja nyt odotan niitä verituloksia, jotka tulee vasta 2 viikon päästä :( mutta välillä kyllä tuntu, että mulla on vrmaan pelkotiloja, jotka lisää lyöntejä ja joku ihmeen kuolemanpelko, kun häiriöt alko. Mutta rauhoittavaa lukea, että muillakin niitä

Vierailija
Viesti

Erityisesti ylimääräisiä lyöntejä esiintyy stressaantuneena tai huonosti nukutun yön jälkeen. Aluksi säikähdin, mutta lääkärin selityksen ja tutkimusten jälkeen olen oppinut ettei se ole vaarallista.

Vierailija
Viesti

Kaikilla sydän lyö joskus epätahtiin, mutta likimainkaan kaikki eivät huomaa sitä.

Aina se silti kannattaa tutkituttaa.

Holter-mittaus (jossa siis mukanasi on kannettava mittari vähintään 24 h, usein 48 tai 72 tuntia) on hyvä metodi. Myös sydämen ultaäänitutkimus kertoo paljon mahdollisista sydämen rakennevioista ja johtumishäiriöistä. Sellaiseen voit mennä yksityisellekin lääkäriasemalle. Maksaa 200-300 eukkia, josta Kela korvaa osan (kysy lääkäriasemalta tarkka taksa).

Itselläni rytmihäiriöt pahenivat ekan lapsen synnyttyä, liittyy hormonien heittelyyn. Mutta ne tasaantuivat sittemmin.

Hakeudu lisätutkimuksiin, jos olet huolissasi!

Kalsiumaineenvaihduntahäiriö on synnynnäinen ja suvuittain kulkeva vaiva, joka voi aiheuttaa nuorellekin tappavan rytmihäiriön. Mutta jos sinulla ei ole " selittämättömiä" sydänkuolemia nuorella iällä, sitä tuskin suvussanne on.

Vierailija
Viesti

lisäsyöntejä, kun vauva oli pieni ja pelkäsin vähän kaikkea. Se oli kamala tunne, kun menin makuulle, niin sydän tuntui hyppivän kurkkuun ja löi tosi tiheään. Kävin sydänkäyrässä ja verikokeet otettiin - ei mitään ihmeellistä. Kohtaukset meni ohi, kun stressi laukesi.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat