Viikonlopun menu - mitä teillä syödään tänä viikonloppuna?

Vierailija

näitä on joskus ollut hauska lukea, ja nytpä teen itse aiheesta aloituksen =) Mitä teillä syödään tänä viikonloppuna?

Meillä (äiti ja 2 lasta) tehdään nyt perjantaina pizzaa. Väsäillään yhdessä pizzat, jokainen saa itse täytellä omansa. Täytevaihtoehtoina kinkku, ananas, aurajuusto, tonnikala, katkarapu, oliivi, sipuli, artisokka. Päälle mozzarellaa ja oreganoa. Taikina on jo nousemassa. Lisukkeena salaattia.

Lauantaina teen kuhaa uunissa, sitruunatimjami sieni- katkarapukermakastikkeessa. Lisukkeena basmatiriisiä ja salaattia.

Ja sunnuntaina porsaan sisäfilettä kapriskastikkeessa, lisukkeena aurajuustokermaperunat, höyrytetyt kasvikset ja salaatti.

Yleensä meillä ei ole kahta kertaa viikossa kermaruokaa, tämä on jostain syystä nyt poikkeus. Viikolla syömme kasvispainoitteisesti, pääosin wokkaan kasviksia tai kalaa ja kasviksia.

Kommentit (10)

Vierailija

Mulla ei ihat tarkkaa ohjetta ole, kun teen itse aika lonkalta.

Tarvitset:

- 1 iso punasipuli

- n. 3 dl risottoriisiä

- n. litra kanalientä

(-2 dl kuivaa valkkaria)

- 150 g vuohenjuustoa

- 100-150 g pakastepinaattia (tai nippu/laatikko tuoretta)

- 100-200 g raastettua parmesania

- pippuria, suolaa, muskottia jauhettuna

Kuullota runsaassa voissa yksi hienonnettu (iso) punasipuli ja noin 3 dl risottoriisiä (arborio). Kun riisi on läpikuultavaa lisää pari desiä kanalientä ja hämmentele keitosta kunnes riisi on imenyt nesteen. Lisää taas hieman kanalientä ja hämmennä. Kanalientä menee noin +/- litra. Jos teet risoton vain aikuisille, voit aluksi käyttää nesteenä noin pari desiä kuivaa valkoviiniä, on namia. Kun riisi ei enää ime nestettä lisää noin 150 g pilkottua vuohenjuustoa (aurajuusto käy myös vaihteluksi) ja vajaa pussillinen pakastepinaattia (tai nippu/laatikko tuoretta, perattua ja kevyesti keitettyä pinaattia). Mausta rouhitulla mustapippurilla, suolalla (jos käytät auraa, älä laita extrasuolaa, sillä juusto ja kanaliemi ovat jo itsessään suolaisia) ja halutessasi ripauksella muskottia. Sekoittele, kunnes juusto on sulanut. Lopuksi lisää raastettu parmesani (mä käytän niitä vakuumiin pakattuja paloja, raastan itse raastimen karkeimmalla terällä), sekoita ja tarjoa heti.

Sopii niin lisäkkeeksi lihalle tai kalalle tai sellaisenaan tarjottavaksi salaatin kanssa.

Vierailija

Tänään parsakaali-kinkku-aurajuustopiirakkaa ja salaattia. Huomenna alkuruuaksi härkäcarpaccio, pääruuaksi karitsan sisäpaistia punaviinikastikkeessa, pinaatti-vuohenjuustorisottoa, salaattia ja höyrytettyjä kasviksia, jälkkäriksi panna cotta. Sunnuntaina mennään mun vanhemmille syömään, siellä varmaankin maksaa.

Vierailija

tänään caesar-salaattia kera grillattujen scmpien ja kampasimpukoiden

la en vielä oo varma, antakaa vinkkejä ehkä Rydbergin pihviä jos ei tule parempia ehdotuksia

su uuniperunoita ja kylmäsavulohikastiketta

Vierailija

Huomenna lounaaksi possun ulkofilettä kevyesti paneroituna ja uuniin herkkusienten, kerman ja paistinliemen kera muhimaan. Teen ison satsin ja sitä syödään myös sunnuntain lounasruokaksi. Lisukkeena perunaa, kukkakaali-parsakaali -gratiinia ja salaattia.

Lauantaina iltaruokaksi lämpimiä voileipiä ja salaattia.

Ja sunnuntaina iltaruoaksi kanan rintafileitä, riisiä, koskenlaskijajuustokastiketta ja salaattia.

Vierailija

Minä, mies ja 1.5vee syömässä. Lauantaina siskonmakkarakeittoa , lounaaksi poika syö purkista jotain. Sunnuntaina lounaaksi siskonmakkarakeittoa ja päivälliseksi karjalanpaistia.

Tänään iltapalaksi tonnikalapiirakkaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat