Keskustelualueen etusivu ›› Keskustelualueen säännöt >>
1/11

Epävakaa persoona/rajatilapersoona...Kokemuksia lähipiiristä?

Vai onko jollakin itsellään diaknoosi?
Millainen lapsuus? Ihmissuhteet? Miten selviytynyt arjesta?

[quote author="Vierailija" time="03.04.2007 klo 17:53"]

Vai onko jollakin itsellään diaknoosi?
Millainen lapsuus? Ihmissuhteet? Miten selviytynyt arjesta?

[/quote]
0 0
Vastaa Lainaa Ilmoita asiaton sisältö
1/11

no en osaa oikein sanoa

mutta perheestäni löytyy kaksi maanis-depressiivistä hlöä (jatkuvalla lääkityksellä), yksi skitsofreisiä taipumuksia omaava mielnterveyspotilas sekä yksi maanisuudseta kärsivä tyyppi.

Saas nähdä koska itsellä heittää " iso pyörä"

[quote author="Vierailija" time="03.04.2007 klo 18:18"]

mutta perheestäni löytyy kaksi maanis-depressiivistä hlöä (jatkuvalla lääkityksellä), yksi skitsofreisiä taipumuksia omaava mielnterveyspotilas sekä yksi maanisuudseta kärsivä tyyppi.

Saas nähdä koska itsellä heittää " iso pyörä"

[/quote]
0 0
1/11

Mä olen rajatilapersoona

Lapsuus oli kehnoa aikaa, porukat joi ja tappeli melko paljon.

Seurustelen ja minulla on 10-kk poika.

Lääkityksenä on ainoastaan mielialalääkkeet.

nyt on oireet helpottunut, edelleen jaan ihmiset kylmästi hyviin ja pahoihin.

Mulla oli ennen hyvin seksuaalisesti aktiivinen elämä ja useita itsemurhayrityksiä

Pystyn nyt siis elämään aivan normaalia elämää, heti kun huomaa, et ei mee hyvin, niin lääkitystä vaan lisää

[quote author="Vierailija" time="03.04.2007 klo 18:48"]

Lapsuus oli kehnoa aikaa, porukat joi ja tappeli melko paljon.

Seurustelen ja minulla on 10-kk poika.

Lääkityksenä on ainoastaan mielialalääkkeet.

nyt on oireet helpottunut, edelleen jaan ihmiset kylmästi hyviin ja pahoihin.

Mulla oli ennen hyvin seksuaalisesti aktiivinen elämä ja useita itsemurhayrityksiä

Pystyn nyt siis elämään aivan normaalia elämää, heti kun huomaa, et ei mee hyvin, niin lääkitystä vaan lisää

[/quote]
0 0
1/11

Mulla on tuo " diaknoosi" ... Olen lapsesta asti kokenut olevani

tunteiden armoilla. Mielialat vaihtelevat syvästä masennuksesta euforiaan muutaman tunninkin sisällä. Olen myös aina kokenut olevani jotenkin tyhjä sisältä, niin etten ole " oikea ihminen" niin kuin muut. Splittingiä on, eli jaan ihmiset mahtaviin ja kamaliin tapauksiin. Joko rakastan tai vihaan. Omaksun muilta ihmisiltä piirteitä ja ajattelutapoja. Minulla ei ole mitään " omia periaatteita" tms. Kohtalaisen hyvin olen elämässä pärjännyt. Korkean koulutuksen olen hankkinut - ja perheenkin. Pyrin pitämään pahimman hulluuteni pinnan alla, mutta lähes päivittäin se sosiaalisissa tilanteissa vahingossa näyttäytyy. Ja sitten hävettää ja masentaa... JNE

[quote author="Vierailija" time="03.04.2007 klo 18:53"]

tunteiden armoilla. Mielialat vaihtelevat syvästä masennuksesta euforiaan muutaman tunninkin sisällä. Olen myös aina kokenut olevani jotenkin tyhjä sisältä, niin etten ole " oikea ihminen" niin kuin muut. Splittingiä on, eli jaan ihmiset mahtaviin ja kamaliin tapauksiin. Joko rakastan tai vihaan. Omaksun muilta ihmisiltä piirteitä ja ajattelutapoja. Minulla ei ole mitään " omia periaatteita" tms. Kohtalaisen hyvin olen elämässä pärjännyt. Korkean koulutuksen olen hankkinut - ja perheenkin. Pyrin pitämään pahimman hulluuteni pinnan alla, mutta lähes päivittäin se sosiaalisissa tilanteissa vahingossa näyttäytyy. Ja sitten hävettää ja masentaa... JNE

[/quote]
0 0
1/11

5, miten sinut diagnisoitiin?

Pystytkö hallitsemaan tunteitasi/ reaktioitasi?

kiitos:)

ap

[quote author="Vierailija" time="03.04.2007 klo 18:53"]

Pystytkö hallitsemaan tunteitasi/ reaktioitasi?

kiitos:)

ap

[/quote]
0 0
1/11

5 vastaa

Eli jouduin niiden itsemurhayritysten takia lopulta mielisairaalaa.

Hyvin pystyn hallitsemaan itseäni, kun vaan haluan, kotona tuon sitten mielipiteitäni hyvin vahvasti esille, esim. jos joku ihminen tv:ssä ärsyttää.

Välillä mieheni huomauttaa, että olen turhan ilkeä hänellekkin, aivan huomaamattani, kun mielestäni vaan kiusoittelen häntä.

[quote author="Vierailija" time="03.04.2007 klo 19:01"]

Eli jouduin niiden itsemurhayritysten takia lopulta mielisairaalaa.

Hyvin pystyn hallitsemaan itseäni, kun vaan haluan, kotona tuon sitten mielipiteitäni hyvin vahvasti esille, esim. jos joku ihminen tv:ssä ärsyttää.

Välillä mieheni huomauttaa, että olen turhan ilkeä hänellekkin, aivan huomaamattani, kun mielestäni vaan kiusoittelen häntä.

[/quote]
0 0
1/11

Kannattaa tutustua weeweewee piste jormatahka piste com

[quote author="Vierailija" time="03.04.2007 klo 19:04"]

[/quote]
0 0
1/11

Täällä kanssa yksi rajatila

Ennen tuntui, ettei minulle ole olemassa luokitusta/selitystä, kukaan ei ymmärtänyt. Sitten kun sain hieman yllättäen uuden lääkärin, hän diagnisoi tuon rajatilan yhden tapaamiskerran jälkeen. Menin hakemaan tietoa netistä ja eksyin sivuille, jossa oli rajatilan ominaisuuksia. Ensimmäistä kertaa elämässäni tunsin, että hei, " tuohan on ihan kuin minä!!" . Koville otti, kun luin rajatilojen tempauksia ja heidän läheistensä kommentteja...mutta kannatti myöskin, nyt tiedän mitä piirteitä varoa itsessäni. Minullakin vaihtelevat mielialat jatkuvasti.

[quote author="Vierailija" time="03.04.2007 klo 19:12"]

Ennen tuntui, ettei minulle ole olemassa luokitusta/selitystä, kukaan ei ymmärtänyt. Sitten kun sain hieman yllättäen uuden lääkärin, hän diagnisoi tuon rajatilan yhden tapaamiskerran jälkeen. Menin hakemaan tietoa netistä ja eksyin sivuille, jossa oli rajatilan ominaisuuksia. Ensimmäistä kertaa elämässäni tunsin, että hei, " tuohan on ihan kuin minä!!" . Koville otti, kun luin rajatilojen tempauksia ja heidän läheistensä kommentteja...mutta kannatti myöskin, nyt tiedän mitä piirteitä varoa itsessäni. Minullakin vaihtelevat mielialat jatkuvasti.

[/quote]
0 0
Tähdellä merkityt ovat pakollisia kenttiä