Anna vinkki, erilainen pojan ristiäislahja

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

mitä lapsenne on saanut ja mitä mitä piditte lahjasta, unehdetaan nyt hammaskeijun rasiat ja tinakehykset..

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

- Lasten kuvaraamattu, 5cm paksu, hieno kuvallinen kirja josta on mukava lukea lyhyitä iltasatuja. Sopii ristiäisteen " teemaankin" .

- Omena- tai pähkinä- tai tammipuu omakotitalon pihalle.

- BabyBjörn pottaistuin (yli20E maksaa, ja on hintansa väärti) lisäksi joitan aiheeseen sopivaan, esim pyyhe, kylpyankka, vauvansuihkugeeliä yms.

- Pussilakana vauvan omalla kuvalla kuulosti ihanalta idealta.

Sen sijaan esim. noita vauvavilttejä ja peittoja vähän vieroksun. Itse saatiin niitä lahjoiksi tutuilta, mummon naapureilta yms kaukaisimmilta ihmisiltä yhteensä 6kpl. Ja yhtään niistä en ole kertaakaan käyttänyt. Olen ostanut sopivan itse. Osa oli ruman näköisiä, eli ei sovi sisustukseen, tai sitten käyttöön sopimattomia ohuita tai paksuna, liian pieniä tai suuria (vauvalle ei myöskään itse neulottua " karvaista" villapeittoa viitsi alustaksi laittaa, muuten on karvaa suu täynnä, vaikka se olisikin vaivalla neulottu täyteen mitä hienompia värikkäitä pikku eläinten kuvia. Hukkaan valitettavasti menee). En myöskään pidä mistään sisustusjutuista, ellei lahjan antaja ole täysin varma toisen sisustus mausta. Eli hopeiset possupankit yms ja valokuvakehykset, kynttilänjalat ja taulut jää helposti kaappiin pölyttymään. Ja jos ajattelee että lapsihan voi sitten isona/aikuisena ottaa ne käyttöön omassa kodissan, niin tuskinpa vaan. Siinä vaiheessa on jo oman lapsen ristiäislahjat esillä ennemmin kuin omat vanhat ristiäislahjat.

Kannattaa kysyä vauvan vanhemmilta olisiko heillä jotain ideoita, mitä tarvitsisivat!!! :)

Vierailija

että kultainen ketju ja pieni suomen leijona riipus. Ei sitten sitä kuitenkaan ostettu ja nyt jälkikäteen vähän harmittaa. Olisi varmaan ollut kivempi...

Jos ei tuon tyylisiä, niin itse tykkäsin kun tyttö sai (arabian) muumi astiasetin ja (hackmanin) muumi aterimet. Niillä on ollut kova käyttö.

Vierailija

lahjaksi muutaman kerran solmioneulan ja pikkukravatin.

Vastaavasti poikamme sai kummiltaan kalvosinnapit, joihin oli kaiverrettu pojan nimi. Ei varmaan koskaan tule käyttöä niille, mutta muistona ovat kivat.

Vierailija

Kultaisen tunnuslaatan. On armeijan laatasta kopio, vain pienempi ja kultainen. Siihen oli kaiverrettu nimi ja syntymäaika.

Nyt poika on 6v ja tuo edelleen joka päivä hänen kaulassaan, tykkää siitä itse mielettömästi. Moni on kysynyt että mistä on hommattu.

Sitten lapset on saaneet mm. posliiniastioita, korvakuumemittarin (tämän isovanhemmat osti esikoisella, varmasti käytetyin lahja, nyt 7v ollut käytössä!), keraamisen kastevesipullon, uniikin käsityöläisen tekemän vaunupeiton (tämä oli todella ihana lahja), tytöt on saaneet kultaiset medaljongit ym.

Minusta tuo luumupuu oli ihana juttu, tai vastaavasti esim omenapuu.

Mutta sitten taas jonkun mainitsema hopeinen helisten ei ihan olisi minun makuun.

Vierailija

pojallemme nimenatojuhlalahjaksi ihan oikean taulun jossa oli taakse kirjoitettu runo ja keneltä se on saatu. Minusta se oli ihana lahja joka säilyy pitkään ja poika voi sen sitten ottaa mukaansa omaan kotiin.

Vierailija

Tässä pari vinkkiä, joita on joko itse mietitty tai saatu.

- kuksa nimellä

- tilkkupeitto, johon yhteen tilkkuun nimi, syntymäaika yms. Ainakin cak-design ja adalmiinanaarteet.fi tekee.

- kaste-riipus. Esim. tarinakoru.com tekee syli-riipusta. Kävin aikoinaan katselemassa paikallisessa kultaliikkeessä ja oli pojallekin sopiva.

- päiväpeitto, pussilakana tms. vauvan valokuvasta: nannadesign.fi

- tinttu.comilta jokin asu ja käsinpiirrettynä nimi

Vierailija

Meidän poika sai aikanaan mm. hopeisen helistimen. Voin kuvitella, että kaikki ei tykkää, mut musta se oli hieno, oliskohan ollut Ratian suunnittelema.

Vierailija

joka oli ihana ajatus, varsinkin kun talommekin oli vastavalmistunut. Naapurin tyttö sai taulun, siis oikean maalauksen, ei mitään kehystettyä julistetta.

Osakesalkku pienellä alkupääomalla on kiva idea, sitten se sian puinen kehys johon voi keskelle tehdä kipsivaloksen lapsen kädestä tai jalanpohjasta.

Vierailija

Meidän poika sai -Monta tarinaa- laatikon. En tiennyt että sellasia edes on mutta on tosi hauska idealtaan. Eli se on tukeva laatikko joka piti itse koota jonka sisällä oli lehtinen johon pitää aina kirjata mitä,koska ja miksi laittoi kyseisen tavaran laatikkoon. Sinne on tarkoitus laittaa lapsuusajalta rakkaimmat muistot/esineet ja sitten esim kun lapsi muuttaa pois kotoaan niin hän saa laatikon mukaansa. Laatikkoon voi laittaa vaikka syntymäpäivänsanomalehden, ensikengät jne.. Tästä en tiedä onko erikoinen mutta tykkään hirveästi. Isoiso mummu osti pienen kantasormuksen jonka hän siis tarkoitti äidille kaulaan oli ketjukin valmiina. Lahjakortti valokuvaamoon oli myöskin tosi kiva.

Vierailija

menossa ristiäisiin parin viikon päästä, ja koska suht paljon porukkaa on juhliin tulossa ja itse en ole tuleva kummi päädyin hyvin käytännölliseen lahjaan. Annamme lapselle hänen nimellään varustetun (ihanan tyttömäisen värisen) huppupyyhkeen sekä jotain aiheeseen liittyvää, esim baby kylpyvaahdon tai kylpyankan. Lahja on varmasti tarpeellinen ja pitkäkäyttöinen mutta silti persoonallinen (lapsen nimi). Luulen että niitä kummilusikoita ym. tulee ihan tarpeeksi muilta vierailta.

Vierailija

me saimme tytöllemme ristiäislahjaksi ja päätin, että jos meidät joskus vielä kutsutaan ristiäisiin, viemme samantapaisen lahjan.

saimme vaaleanpunaiset (koska tyttö) KoKo-sarjan mokkakupit eli sellaiset ihan pienet kaffe-kupit. Pojille lienee muita värejäkin tarjolla. Se oli hauska ja sitten voi joskus myöhemmin kahvitella niistä.

Vierailija

ei siis ihan kauheen halpa lahja mutta kiva, saa seurata miten se kehittyy ja ostella vaikka lisää myöhemmin ja tehdä oikeen sakesalkun, niinkuin poikien kummit ovat tekemässä.

Esikko sai kanssa Plaston ison kuorma-auton joka on edelleen kovassa käytössä ja ikä pojalla on kohta 5v.

Toiset kummit kerää pojille hopeisia kahvilusikoita, mikä on mun mielestä tosi kiva, onneks myös tytölle on alettu kanssa keräämään.

Näitä voi sitten kerryttää syntäreillä ja sitten vaikka rippi lahjana antaa esim kakkulapio tai pullomn avaajan samaa sarjaa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat