Keskustelualueen etusivu ›› Keskustelualueen säännöt >>
1/14

Miten auto tankataan? Voisko joku antaa selostuksen vaihe vaiheelta :)

Ajoin just kortin ja sain vanhan auton lahjaksi. Nyt mun pitäis mennä tankkaamaan se. Miten? ÄLKÄÄKÄ NAURAKO SIELLÄ!!! XD

[quote author="Vierailija" time="16.05.2007 klo 14:43"]

Ajoin just kortin ja sain vanhan auton lahjaksi. Nyt mun pitäis mennä tankkaamaan se. Miten? ÄLKÄÄKÄ NAURAKO SIELLÄ!!! XD

[/quote]
0 1
Vastaa Lainaa Ilmoita asiaton sisältö
1/14

kun

meet tankkaan, niin siinä näytössä on ohjeet mitä teet. Ota eka korkki pois bensatankista. Sitten rahat/kortti sisään, seuraat ohjeita...

[quote author="Vierailija" time="16.05.2007 klo 14:45"]

meet tankkaan, niin siinä näytössä on ohjeet mitä teet. Ota eka korkki pois bensatankista. Sitten rahat/kortti sisään, seuraat ohjeita...

[/quote]
0 0
1/14

tarkasta kummalla puolen on bensakorkki. Aja tankille, aukaise korkki, valitse polttoaine laatu painamalla nappia, ota polttoaine pistooli ja tyonna se tankkiin, paina pistoolista

ja tankkaat sen verran kuin tarvii. Sitten menet maksamaan ja kerrot polttoaineen laadun ja tankkauspisteen numeron niin myyjä sanoo summan ja maksat ja lähdet pois.

[quote author="Vierailija" time="16.05.2007 klo 14:47"]

ja tankkaat sen verran kuin tarvii. Sitten menet maksamaan ja kerrot polttoaineen laadun ja tankkauspisteen numeron niin myyjä sanoo summan ja maksat ja lähdet pois.

[/quote]
0 0
1/14

Kannattaa jo kotipihassa tutustua siihen, miten bensatankin luukku aukeaa.

Toisissa autoissa se aukeaa avaimella, toisissa on auton sisällä jossain kuskin ulottuvilla avausvipu. Ajat huoltoasemalle ja bensamittarin viereen niin, että auton bensatankin luukku on siellä mittarin puolella. Avaa bensatankin luukku ja ota bensa" pistooli" kätöseen. Sitten työnnät sen tankkiin ja painat liipaisinta. Annat mennä joko niin monta litraa kuin haluat (määrä ja hinta näkyvät mittarista) tai sitten täyteen, jolloin pumppu pysähtyy itsestään kun tankki on täynnä. Sitten kävelet kassalle maksamaan, jos siis ei ole korttiautomaatti.

[quote author="Vierailija" time="16.05.2007 klo 14:51"]

Toisissa autoissa se aukeaa avaimella, toisissa on auton sisällä jossain kuskin ulottuvilla avausvipu. Ajat huoltoasemalle ja bensamittarin viereen niin, että auton bensatankin luukku on siellä mittarin puolella. Avaa bensatankin luukku ja ota bensa" pistooli" kätöseen. Sitten työnnät sen tankkiin ja painat liipaisinta. Annat mennä joko niin monta litraa kuin haluat (määrä ja hinta näkyvät mittarista) tai sitten täyteen, jolloin pumppu pysähtyy itsestään kun tankki on täynnä. Sitten kävelet kassalle maksamaan, jos siis ei ole korttiautomaatti.

[/quote]
0 0
1/14

Kiitos! Ja nyt ei muuta kuin kesäbaanalle kengurubensaa!

Mikä sen naisille ehdyn auto-oppaan nimi olikaan? Mun varmaan kannattaa ostaa se.

[quote author="Vierailija" time="16.05.2007 klo 14:51"]

Mikä sen naisille ehdyn auto-oppaan nimi olikaan? Mun varmaan kannattaa ostaa se.

[/quote]
0 0
1/14

ja lienee syytä tarkistaa mitä

polttoaine laatua se auto käyttää? 95 vai 98 oktaaninen vai kenties diesel?

[quote author="Vierailija" time="16.05.2007 klo 15:14"]

polttoaine laatua se auto käyttää? 95 vai 98 oktaaninen vai kenties diesel?

[/quote]
0 0
1/14

nii ja varmista että oot

a. riittävän lähellä bensapumppua (eli ettei auto joudu siirtää eteen päin)

ja

b. ettet oo liian lähellä bensapumppua sivusuunnassa, jotta mahdut pistoolin kanssa tankkaamaan.

on meinaan kiva paniikki siirtää kun huomaa että letku ei ylety tai pistooli ei mahdu auton ja pumpun väliin ja rahat jo laitettu.

on meinaan käynyt näin

ja tosiaan toi että avaa bensatankin ekana on todella fiksua, koska samlla huomaa jos väärällä puolella. ja myös se että talvella voi olla jumissa tai muuten vaan jumittelee.

ai juu! ja lopuksi. muista sulkea bensatankki :D

nää ihan omakohtasia kokemuksia. bensatankin korkkia on vaikea ettiä jos se on jossain välissä matkaa lentäny pöpelikköön katolta.

[quote author="Vierailija" time="16.05.2007 klo 15:33"]

a. riittävän lähellä bensapumppua (eli ettei auto joudu siirtää eteen päin)

ja

b. ettet oo liian lähellä bensapumppua sivusuunnassa, jotta mahdut pistoolin kanssa tankkaamaan.

on meinaan kiva paniikki siirtää kun huomaa että letku ei ylety tai pistooli ei mahdu auton ja pumpun väliin ja rahat jo laitettu.

on meinaan käynyt näin

ja tosiaan toi että avaa bensatankin ekana on todella fiksua, koska samlla huomaa jos väärällä puolella. ja myös se että talvella voi olla jumissa tai muuten vaan jumittelee.

ai juu! ja lopuksi. muista sulkea bensatankki :D

nää ihan omakohtasia kokemuksia. bensatankin korkkia on vaikea ettiä jos se on jossain välissä matkaa lentäny pöpelikköön katolta.

[/quote]
0 0
1/14

Voit myos maksaa kortilla tyontamalla se eka automaattiin ja nappailemalla tunnus. Sit vasta muut toimet bensan laadun valinnasta eteenpain.

Jolloin ei tarvi mennä maksamaan sisälle. Tietenkin pitää ajaa silloin automaatille. Kuitin saa yleensä lopuksi työntämällä kortti uudelleen sisään.

[quote author="Vierailija" time="16.05.2007 klo 15:35"]

Jolloin ei tarvi mennä maksamaan sisälle. Tietenkin pitää ajaa silloin automaatille. Kuitin saa yleensä lopuksi työntämällä kortti uudelleen sisään.

[/quote]
0 0
1/14

varmista todellakin se pitääkö autoosi tankata bensiiniä vaiko dieseliä, jos laitat väärää niin vahinko voi olla melkoinen

[quote author="Vierailija" time="16.05.2007 klo 15:54"]

[/quote]
0 0
1/14

Minä kävelen asemalle sisälle

ja kysyn voisiko joku tankata mun autoni. Vielä kertaakaan ei ole tarvinnut itse tankata. onneksi. kerrran kokeilin enkä kokeile toista kertaa.

[quote author="Vierailija" time="16.05.2007 klo 16:44"]

ja kysyn voisiko joku tankata mun autoni. Vielä kertaakaan ei ole tarvinnut itse tankata. onneksi. kerrran kokeilin enkä kokeile toista kertaa.

[/quote]
0 0
1/14

10

Jaa nyt se kertakokemuskin meidän kanssa. Miten voi saada traumat tankkaamisesta?

[quote author="Vierailija" time="16.05.2007 klo 16:47"]

Jaa nyt se kertakokemuskin meidän kanssa. Miten voi saada traumat tankkaamisesta?

[/quote]
0 0
Tähdellä merkityt ovat pakollisia kenttiä