Huipputörkeää. siis joko se maitobaari ketju, joka oli tosi pitkä, poistettiin.

Vierailija

Mutta jatketaan keskustelua kuitenkin.

Sivut

Kommentit (961)

Vierailija

kelpaavat korkeintaan saunan sytykkeeksi. Mutta ihmisiä on hyvä kunnioittaa, vaikka heillä olisikin eri mielipide. Jeesus käski rakastaa myös vihollisia. Älä anna katkeruuden hiipiä sydämeesi, vaikka siihen olisi aihettakin, sillä se tuhoaa sinut lopulta. Viimeistään viimeisellä tuomiolla paha saa palkkansa.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

sängyllä makailua ja hyväilyä, sylikkäin istumista. .... ettei tiedä kuka olikaan naimisissa kenen kanssa.

Sylissä istumiset ja hyväilyt maaten saattoivat kestää vaikka miten kauan. Jotkut eivät ole menneet mukaan näihin suuteloihin, mutta sisäpiirissä on menty pidemmällekin. Piirissähän kilpaillaan sillä kuka on hengellisesti edistynein ja " vapain" .

Kyllä piiriläiset ovat uskossa, mutta vakava kysymys on se miten Jumala tähän suhtautuu. Sanoohan Jeesus itse ettei jokainen joka sanoo Herra, Herra pääse taivasten valtakuntaan, ja torjuu nämä sanoen " menkää pois minun luotani te LAITTOMUUDEN tekijät" .

Vierailija

Heidi tässä taas.

" Erottaminen" tarkoittaa siis sitä, että MB:ssa toimivat ihmiset eivät ole tervetulleita kotikouluverkoston kokoontumisiin tai muuhun toimintaan - esim. saamaan muiden perheiden yhteystietoja ym.

Pidämme (minä ja mieheni) MB:n pieleenmeneviä opetuksia niin rankkoina, että emme halua, että he pääsevät kotikouluverkostossa mitenkään vaikuttamaan. Sehän voisi mennä niin, että joku perhe x " ihastuisi" tällaiseen MB-perheeseen ja sitten, vaikka 10 vuoden päästä, homma etenisikin niin, että hekin ovat itse mukana. Kun konsernillahan on tarkoitus, että heidän oppinsa leviäisivät sitten myöhemmin paljon laajemmalle. Ja ihmissuhteidenhan kautta kaikki loppujen lopuksi etenee.

Ajattelen, että tämä on heille itselleen myös viesti siitä, että nyt on menty liian pitkälle - niin pitkälle, että muut uskovat eivät näitä juttuja kertakaikkiaan hyväksy. Toivon, että mahdollisimman moni perhe uskaltaa irrottautua.

Henkilökohtaisella tasolla voin kyllä olla heidän kanssaan yhteydessä, ja keskustella näistä eri asioista. Mutta en voi ottaa sitä vastuuta, että saatan muita ihmisiä heidän kanssa ystävystymään. Kun olen sen huomannut, että he todella voivat olla " valovoimaisia" , miellyttäviä ihmisiä. Kaikki ei ole aina sitä, mitä päälle päin näyttää.

Vierailija

Kyllä Raamattu on totta.

Ongelmana vaan esim. Maitobaari-asiassa on se, että teksti nyt vaan on aina tekstiä ja ihmisen on se on pakko tulkita.

Miksi evankeliumeja on useita?

Miksi yksi ei riitä?

Kaikki evankeliumit kertovat samaa asiaa- jokainen omasta näkökulmastaan eri kertojan kautta.

Asia nyt vain on niin, että koko Raamatun totuus on moniulotteinen. Esim. tervehtikää pyhällä suunannolla: ei tarkoita ehkä suomessa kielisuudelmaa seurakunnassa. Tarkoitti varmasti poskisuudelaa juutalaisessa kulttuurissa.

Onko tässä ristiriita? Ei mielestäni.

Vierailija

olette nyt tajunneet, että se on epäterveellistä. Toivottavasti olette saaneet kiloja lisää, ettei tule mitään psyyviä terveysvaikutuksia. kuinka kauan tämä laihdutus on jatkunut?

Vierailija

Samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa.

Näin ulkopuolisen silmin minusta kuitenkin tuntuu, että kuinka tämä yhtälö voi olla edes mahdollinen.

Ensinnäkin, jos mies tekee 300 tuntia kuukaudessa töitä. Eikö se tarkoita sitä, että hänellä ei ole juurikaan aikaa perheelleen? Ainakaan laatuaikaa. Jos kerran talouden pyörittäminen on näin ollen täysin vaimon vastuulla, kuinka hän kykenee kaiken tekemään.

Olen ymmärtänyt, että lapsiakin on tavallista enemmän monella jäsenellä. Jos nyt vaikka vain kahdelle on järjestettävä kotikouluopetus, niin mitä jos on vaikka kaksi pienempää sisarusta. Ei kai heitä voi tyrkätä yksin ulkoilemaan, sillä aikaa kun vanhemmat sisarukset opiskelevat. Missä välissä ehtii laittaa ruuat, pestä pyykit, siivota, käydä kaupassa, jauhaa viljat, leipoa leivät, imettää, vaihtaa vaipat? Ja koko ajan nälkä kaivertaa mahassa, kun on oltava laiha. Ei kai pienemmät sisarukset ole käytännössä täysin oman onnensa nojassa leikkimässä? Ja jos vielä kilpailun henki painaa päälle. Ja jos vielä täytyy tehdä jotain muita töitä sille johtajalle.

Aika kovat on paineet vaimoilla. En usko, että ainakaan Jumala vaatii keneltäkään enempää kuin tämä voi kestää. Itse en yksinkertaisesti jaksaisi tällaista tahtia ja varsinkaan ilman miehen tukea.

Eikö tässä jo parisuhdekin kärsi? Milloin sitä hoidetaan? Eikö tässä ole vaarana, että jos joku toinen mies kopeloi ja suutelee intohimoisesti, että sitten oikeasti ihastuukin tähän toiseen mieheen kaiken raadannan keskellä?

Tuo, että lapset kokevat olevansa muita parempia, on todella vakava asia. He kasvavat kieroon jo pienestä pitäen. Tämä oli myös fariseusten synti, jota Jeesus vihasi.

Raamattu kehottaa meitä olemaan valona. Kuinka me voimme olla valona, jos eristäydymme muista? Muistan omilta kouluvuosiltani, että todistin rohkeasti monelle eri tilanteissa, usein jopa luokan edessä. Tulin lapsena uskoon eikä minulle ollut mikään kiusaus muiden synnit. päinvastoin. Kun vakaumus oli vahva, se myös kesti ja vahvistui todistamisesta ja siitä, että uskoa eli käytännössä todeksi, vaikkakin olin lapsi.

Haluaisin sanoa teille raskautetut vaimot. Jeesus ei vaadi teiltä mitään. Älkää yrittäkö miellyttää ketään ihmistä. Saatatte kaikkien vaatimusten vain kasvaessa menettää pahimmillaan jopa mielenterveytenne. Jeesus antaa levon.

Vierailija

Elämän ei tarvitse olla kiireistä juoksemista menosta toiseen. Kieltäydy osasta menoista ja vietä aikaa leväten ja rentoutuen perheen kanssa, yksin tai miten haluat. Elämä ei ole kiireistä suorittamista, vaan voit nauttia sinulle mieluisista asioista. Ota aikaa pohdiskelulle, älä enää anna kenenkään ajatella puolestasi, vaan päätä itse, mihin uskot.

Vierailija

Ihminen, jolla on terve itsetunto, kopauttaa kantansa yhteen ja marssii ovesta ulos taakseen katsomatta maitobaarilaisen nöyryytyksen jälkeen. Mutta jostain syystä maitobaariin on jääneet ne ihmiset, jotka eivät reagoi näin, vaan jäävät kerjäämään hyväksyntää johtajilta ja muilta ja suorittamaan ansaitakseen hyväksyntää.

Vierailija

edellisen kirjoittajan kanssa!

Härskistä aivopesustahan juuri on ollut kyse. Kunpa lahkolaiset saatais lukemaan toi aivopesukuvaus. Voisi moni asia kolahtaa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat