Onko kellään AMSTAFFIA lemmikkinä?!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Onko kenenkään perheessä tai tuttavilla amstaffia? (en tiedä kirjoitinko rodun oikein)

Meille tulossa loppu-kesästä amstaffin tyttö-pentu, mutta nyt on jo saatu kritiikkiä, että " Sellaisen tappaja-koiran olette teille ottamassa" ...

Tosi ikävää...

Mistä löytäisi hyvää tietoa eri koira-roduista?!

En ole muutenkaan kokenut näissä koira-asioissa vaan koira on perheemme ensimmäinen.

Kommentit (12)

Vierailija

" Sorry että kysyn tyhmiä, mutta millä perusteella valitsitte amstaffin -tekstistäsi kun saa sen kuvan, että teille on tulossa koira ilman että etukäteen tutustuitte rotuun?"

Samaa mietin minä. Jollei juuri ole tuntemusta koirista yleensä, niin kannattaako oikeasti alkaa leikkimään hengellään? Ja ei, minä en ole sitä mieltä, että amstaffit ovat tappajakoiria. Itseasiassa meillä oli eilen niitä kaksin kappalein kylässä, ja ovat oikein mukavia koiria, mutta vaativat hyvin määrätietoisen ja tietotaitoa omaavan omistajan...

Eli ihan ensimmäiseksi koiraksi en suosittele. Osta ennemmin joku perinteisempi perhekoira ensimmäiseksi, joka on helpompi kouluttaa.

Vierailija

kuperkeikkaa:

Lainaus:

Taisin tehdä päätöksen koiran-hankinnasta vääristä syistä (miestäni miellyttääkseni), vaikken sitä päätöksenteko-hetkellä tajunnutkaan.

Ei hätä ole tämän näköinen -syy voisi olla huonompikin (myös ne miehet tekevät kaikennäköistä meitä miellyttääkseen). Nyt vaan riprap tutustumaan rotuun paremmin. Sirena laittoikin hyviä linkkejä ja jos muut rodut kiinnostavat antaa www.koirat.com -> Koirarodut jonkinmoisen lähtökohdan.

Kuten aikaisemmista viesteistä ymmärsitkin ette ole todellakaan hankkimassa mitään pullamössökoiraa, mutta niille " tappajakoira" -jutuille voit viitata kintaalla. Ei varmastikaan ole olemassa yhtäkään koirarotua, josta ei jollakulla valopäällä olisi ennakkoluuloja.

Hyvin te pärjäätte. Muista vaan että se amstaffin vaatima aktiivinen, johdonmukainen omistaja tarkoittaa myös sinua.

KL.

Vierailija

Juu, eli mieheni veli kasvattaa tätä koirarotua.

Itseänikin kyllä vähän pelottaa...

En ole ennen ollut kovin " koira-ihminen" mutta miehelleni koirat ovat kovin sydäntä lähellä.

Hänellä on ollut lapsuudessaan ja nuoruudessaan useampia koiria.

Suhteemme alussa totesin hänelle ettei meille tulee koskaan koiraa, koska en itse ole kovin halukas koiraa ottamaan ja joitain koiria jopa pelkään.

Mutta tässä ajan mittaan ajatukseni ovat muuttuneet ja kun olen ollut tekemisissä mieheni veljen koirien kanssa niin olen itsekin niihin ihastunut.

Pentu on jo meille varattu ja kaupat tehty, mutta kuitenkin minua mietityttää kovasti...

Taisin tehdä päätöksen koiran-hankinnasta vääristä syistä (miestäni miellyttääkseni), vaikken sitä päätöksenteko-hetkellä tajunnutkaan.

Vierailija

Amstaffi on yksi näistä dominoivammista koiraroduista, mutta nartut ovat yleensä helpompia kasvatettavia kuin urokset. Maalaisjärjellä pärjää yleensä hyvin niin koiran kasvatuksessa, kuin muissakin arkisissa asioissa. Onnea vaan koiran hankinnalle!

Vierailija

aikoinaan pittbullin (ei ihan puhdas) pentu miestä miellyttääkseni hänen veljeltään ja hyvin on pärjätty! lutuisampaa ja nöyrempää koiraa saa hakea:) todella kiltti ja lapsirakas on ja ihan kotikoulutuksella on tähän asti päästy. jokunen matto ja nojatuoli on taidettu menettää:) mutta kunnon poika hänestä on kasvanut, tietää paikkansa.

Vierailija

kaiken rotuun tutustumisen jälkeen olen todennut, että se on kuitenkin hyvin vaativa rotu, peruskoulutus täytyy olla kunnolla hanskassa. Kannattaa miettiä, että onko koiralle tarpeeksi aikaa, amstaffi rotuna vaatii kuitenkin varmasti enemmän toimintaa ja määrätietoista kasvatusta, kuin esim. joku toinen seurakoirarotu.

Amstaffi kiinnostaa minunakin, mutta ihan äkkiseltään ilman mitään rotuun paneutumista en sitä tänne meille ottaisi. Lapset vie meillä kuitenkin niin paljon aikaa, että koira jäisi vielä liikaa taka-alalle. Kannattaa muuten heti kun rokotukset on kunnossa niin osallistua pentukoulutus kurssille, josta saa hyviä kasvatusvinkkejä ja neuvoja kotikoulutukseen!

Vierailija

kuperkeikkaa:

Lainaus:

Meille tulossa loppu-kesästä amstaffin tyttö-pentu, mutta nyt on jo saatu kritiikkiä, että " Sellaisen tappaja-koiran olette teille ottamassa" ...

Sorry että kysyn tyhmiä, mutta millä perusteella valitsitte amstaffin -tekstistäsi kun saa sen kuvan, että teille on tulossa koira ilman että etukäteen tutustuitte rotuun?

Amstaffi toki sopii lapsiperheeseen, mutta onhan se aikamoinen " toiminnan koira" .

KL.

Vierailija

Nämä ei todellakaan ole mitään leikinasioita. Se sun huonosti kouluttama koira voi joku päivä tappaa jonkun. Koirista ei tuu kelpoisia ihan vaan rakastamalla ja hemmottelemalla, erityisesti tuollaisen rodun kanssa pitää toimia suunnitelmallisesti ja johdonmukaisesti ensimmäisestä päivästä lähtien. Sulla ei nyt varsinaisesti kuulostanut suunnitelmaa olevan...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat