Mitä tämä on? Joku neurologinen vaiva? Jatkuvasti senat sakaisin. Ov

Vierailija

Mulla on aina ollut tämä ongelma lievänä, mutta nyt vuoden päivät aika paljon.

Siis menee sanat sekaisin tai en muista sanaa ollenkaan. Esim. joskus puhuessa ei vaan millään tule joku sana mieleen vaikka " muistan sen" . Esim. näytän lapselle koiraa ja sanon " tässä on.. " ja en muista koira-sanaa. Tai saatan sanoa aivan väärän sanan.

Änkytystä ei ole jos se nyt tähän edes liittyy.

Ärsyttävää ja huolestuttavaa. Mitähän tää on?

Kommentit (13)

Vierailija
Viesti

olen aina ollut verbaalisesti keskitasoa parempi, mutta vähitellen alkoi muutosta tapahtua huonoon suuntaan. Sanat unohtuivat, menivät sekaisin jne. (osoitin pöytää ja sanoin sitä kissaksi yms...) Mulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta (oli ollut jo varmasti pidemmän aikaa) ja lääkitys on mielestäni auttanut asiaan. Ei pätki enää samalla tavalla kuin aiemmin. Mutta tuohon liittyi siis monenlaista muutakin, kovaa väsymystä esimerkiksi.

Vierailija
Viesti

On sellaisiakin neurologisia tauteja joissa ensimmäisenä oireena on sanojen katoaminen mutta ensimmäisenä epäilisin yleisintä syytä. Et varmaan ole ihan dementiaiässä vielä.

Vierailija
Viesti

Väsyneenä ja stressaantuneena pahenee selvästi. Usein sanojen unohtaminen liittyy myös jännittämiseen. En ole koskaan osannut olla huolissani, vaan pitänyt asiaa hyvin lievänä puhevikana.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat