Keskustelualueen etusivu ›› Keskustelualueen säännöt >>
1/8

Valaiskaa tyhmää: Mikä ero on kauriilla ja peuralla? Mitä kauris / peura sanoo?

Mitä lepakko sanoo?

t. kipeästi vastauksia 3v kysymyksiin kaipaava tyhmeliini äiti

[quote author="Vierailija" time="09.10.2008 klo 20:53"]

Mitä lepakko sanoo?

t. kipeästi vastauksia 3v kysymyksiin kaipaava tyhmeliini äiti

[/quote]
0 0
Vastaa Lainaa Ilmoita asiaton sisältö
1/8

En oo kuullu niiden ikinä sanovan mitään.

Mutta lepakkohan sanoo kaiken yliäänin, siksi sitä ei voi kuulla. Peuran ja kauriin ero? Mun mielestä kauriilla on sellaset käyrät sarvet, peuralla taas haaraiset, poromaiset.

[quote author="Vierailija" time="09.10.2008 klo 20:55"]

Mutta lepakkohan sanoo kaiken yliäänin, siksi sitä ei voi kuulla. Peuran ja kauriin ero? Mun mielestä kauriilla on sellaset käyrät sarvet, peuralla taas haaraiset, poromaiset.

[/quote]
0 0
1/8

Tiedän, et ihmiskorvalla ei kuule lepakon ääntä, mut sehän ei 3v riitä :)

Sanoisko viik viik?

ap

[quote author="Vierailija" time="09.10.2008 klo 20:59"]

Sanoisko viik viik?

ap

[/quote]
0 0
1/8

Googlaa lepakko.

Jossakin oli sivusto jossa oli lepakoiden ääntelyä.

[quote author="Vierailija" time="09.10.2008 klo 20:55"]

Jossakin oli sivusto jossa oli lepakoiden ääntelyä.

[/quote]
0 0
1/8

Minusta kauriin ja peuran ero on aika häilyvä

Eikös metsäkauris nimettykin vastikään uudelleen jonkilaiseksi peuraksi? Vai oliko se että kuusipeurasta tulikin kauris... Äh, en minä muista. Uskoisin että ne ääntelevät jotenkin mölisemällä silloin kun ääntelevät.

Kirahvi ei muuten sano mitään! Tätä lapseni minulta kysyi ja asia selkisi erään Animal Planetin ohjelman kautta. Ne _ehkä_ viestivät jonkinlaisilla yliäänillä, mutta siitä ei ole varmuutta.

[quote author="Vierailija" time="09.10.2008 klo 20:58"]

Eikös metsäkauris nimettykin vastikään uudelleen jonkilaiseksi peuraksi? Vai oliko se että kuusipeurasta tulikin kauris... Äh, en minä muista. Uskoisin että ne ääntelevät jotenkin mölisemällä silloin kun ääntelevät.

Kirahvi ei muuten sano mitään! Tätä lapseni minulta kysyi ja asia selkisi erään Animal Planetin ohjelman kautta. Ne _ehkä_ viestivät jonkinlaisilla yliäänillä, mutta siitä ei ole varmuutta.

[/quote]
0 0
1/8

on olemassa vain peura ja hirvi. Niitä ei ole yhdistelminä. Muut ovat muita.

Siis ei enää valkohäntäpeuraa eikä saksanhirveä. Valkohäntäpeura on nykyään valkohantäkauris. En muista mikä saksanhirvi on nykyään.

[quote author="Vierailija" time="09.10.2008 klo 21:02"]

Siis ei enää valkohäntäpeuraa eikä saksanhirveä. Valkohäntäpeura on nykyään valkohantäkauris. En muista mikä saksanhirvi on nykyään.

[/quote]
0 0
1/8

No niinhän se meni! Kiitos! t. 4

[quote author="Vierailija" time="09.10.2008 klo 21:04"]

[quote]

[/quote]

[/quote]
1 0
1/8

Mä oon käyny ihan kuuntelemassa lepakkoja sellasella radiopuhelimen näkösellä vehkeellä

Sanoisko viik viik?

ap

Mut siitä on kyl aikaa. Se laite "käänsi" lepakoiden ääntelyn ihmiskorvalle, se oli sellasta tasaista naksutusta. Sen kaltasen äänen vois saada aikaiseksi ihan näppiksellä.

[quote author="Vierailija" time="09.10.2008 klo 22:47"]

[quote]

Sanoisko viik viik?

ap

[/quote]

Mut siitä on kyl aikaa. Se laite "käänsi" lepakoiden ääntelyn ihmiskorvalle, se oli sellasta tasaista naksutusta. Sen kaltasen äänen vois saada aikaiseksi ihan näppiksellä.

[/quote]
0 0
1/8

Joitain lepakkoja ihmiskorvakin kuulee

Tällaisia oli Kreikassa. Sellaisia korkeita lyhyitä kriik-ääniä, muistuttaa pääskyä.

[quote author="Vierailija" time="09.10.2008 klo 22:59"]

Tällaisia oli Kreikassa. Sellaisia korkeita lyhyitä kriik-ääniä, muistuttaa pääskyä.

[/quote]
0 0
Tähdellä merkityt ovat pakollisia kenttiä