Keskustelualueen etusivu ›› Keskustelualueen säännöt >>
1/106

Kadutko että hankit lapsia? Rehellisesti, jos voisit valita

nyt uudelleen, haluaisitko lapsia? Jos et niin miksi? Toki tällaiseen pitää vastata primitiivisesti, että tietysti hankkisin, lapset ovat parasta mitä voi olla... Entä oletko kateellinen lapsettomille?

[quote author="Vierailija" time="12.07.2007 klo 19:39"]

nyt uudelleen, haluaisitko lapsia? Jos et niin miksi? Toki tällaiseen pitää vastata primitiivisesti, että tietysti hankkisin, lapset ovat parasta mitä voi olla... Entä oletko kateellinen lapsettomille?

[/quote]
0 0
Vastaa Lainaa Ilmoita asiaton sisältö
1/106

Olen aina halunnut lapsia ja 3 sain : )

Mulle lapsettomuus olis ollut painajainen

[quote author="Vierailija" time="12.07.2007 klo 19:40"]

Mulle lapsettomuus olis ollut painajainen

[/quote]
0 0
1/106

En kadu. Lapset on ihanat. Mutta kadun että otin tuon äijän miehekseni ja että juuri hänen kanssa ne lapset tein.

[quote author="Vierailija" time="12.07.2007 klo 19:41"]

[/quote]
0 0
1/106

Aivan.

Mun mielestä kannattaa todellakin miettiä, kenen kaa lapsia tekee. Avioliiton voi purkaa mutta lasten isää ei voi myöhemmin kai vaihtaa..;)

[quote author="Vierailija" time="12.07.2007 klo 19:44"]

Mun mielestä kannattaa todellakin miettiä, kenen kaa lapsia tekee. Avioliiton voi purkaa mutta lasten isää ei voi myöhemmin kai vaihtaa..;)

[/quote]
1 0
1/106

En kadu nyt, enkä ole koskaan katunut.

Miesvalintakin oli ihan oikea, ei kaduta sekään.

[quote author="Vierailija" time="12.07.2007 klo 19:44"]

Miesvalintakin oli ihan oikea, ei kaduta sekään.

[/quote]
0 0
1/106

4, onko mies ainoa syy, miksi lasten tekoa kadut?

[quote author="Vierailija" time="12.07.2007 klo 19:47"]

[/quote]
0 0
1/106

Mies sekä se, etten ehtinyt elää yhtään kun sain lapset niin nuorena.

Enkä siis ehtinyt katsella kunnon miestäkään vaan jouduin ottamaan sen ensimmäisen luuserin jonka tapasin ja pamahdin heti paksuksi muutaman viikon sisällä tapaamisesta.

Totta kai rakastan lapsia yli kaiken mutta toivoisin että näin ei olisi, minun elämä pilalla.
Teen silti kaikkeni että lapset ovat onnellisia!
4

[quote author="Vierailija" time="12.07.2007 klo 19:50"]

Enkä siis ehtinyt katsella kunnon miestäkään vaan jouduin ottamaan sen ensimmäisen luuserin jonka tapasin ja pamahdin heti paksuksi muutaman viikon sisällä tapaamisesta.

Totta kai rakastan lapsia yli kaiken mutta toivoisin että näin ei olisi, minun elämä pilalla.
Teen silti kaikkeni että lapset ovat onnellisia!
4

[/quote]
0 0
1/106

En ole kateellinen lapsettomille mutta ymmärrän heidän valintansa ;)

Minulla on lapseni, jokainen heistä on todella upea persoona ja minulle rakas ja en mistään hinnasta heistä luopuisi enkä kadu heidän saamistaan. Meillä on myös toimiva perhe-elämä ja mies osallistuu todella paljon lasten- ja kodinhoitoon. Pääosin olen tyytyväinen.

Ajatellessani tätä asiaa muotoilisin vastauksen seuraavalla tavalla:

Jos minulla ei olisi lapsia pääsisimme matkustelemaan paljon enemmän kuin nyt sekä matkoilla pääsisimme näkemään ja kokemaan paljon enemmän.
Ilman lapsia pystyisin etenemään urallani nopeammin ja panostamaan täysillä työhöni.
Ilman lapsia voisin iltaisin keskittyä omiin menoihin ja harrastuksiin sekä töistä väsyneenä tullessa vaikka maata sohvalla lueskellen tai tv tuijotellen.
Ilman lapsia kotitöitä olisi paljon vähemmän sekä minulle jäisi todella paljon enemmän rahaa vaatteisiin ja muuhun.
Saisin omaa rauhaa ja hiljaisuutta.
Tätä kirjoittaessani esiin tulee todella itsekkäitä asioita ja minä olenkin aika itsekeskeinen.

Nyt, kun lapsia on niin kahden aikuisen parisuhde ilman lapsia ja vastuuta kuulostaa vapaalta ja huolettomalta elämältä.

Vierailija:

[quote author="1004" time="12.07.2007 klo 19:53"]

Minulla on lapseni, jokainen heistä on todella upea persoona ja minulle rakas ja en mistään hinnasta heistä luopuisi enkä kadu heidän saamistaan. Meillä on myös toimiva perhe-elämä ja mies osallistuu todella paljon lasten- ja kodinhoitoon. Pääosin olen tyytyväinen.

Ajatellessani tätä asiaa muotoilisin vastauksen seuraavalla tavalla:

Jos minulla ei olisi lapsia pääsisimme matkustelemaan paljon enemmän kuin nyt sekä matkoilla pääsisimme näkemään ja kokemaan paljon enemmän.
Ilman lapsia pystyisin etenemään urallani nopeammin ja panostamaan täysillä työhöni.
Ilman lapsia voisin iltaisin keskittyä omiin menoihin ja harrastuksiin sekä töistä väsyneenä tullessa vaikka maata sohvalla lueskellen tai tv tuijotellen.
Ilman lapsia kotitöitä olisi paljon vähemmän sekä minulle jäisi todella paljon enemmän rahaa vaatteisiin ja muuhun.
Saisin omaa rauhaa ja hiljaisuutta.
Tätä kirjoittaessani esiin tulee todella itsekkäitä asioita ja minä olenkin aika itsekeskeinen.

Nyt, kun lapsia on niin kahden aikuisen parisuhde ilman lapsia ja vastuuta kuulostaa vapaalta ja huolettomalta elämältä.

Vierailija:

[quote]

[/quote]

[/quote]
1 0
1/106

Jos nyt tekisin päätöstä näillä

tiedoilla, en hankkisi lapsia. Ihan vain siksi, että voisin paremmin omistautua maapallon pelastamiselle lapsettomana.

[quote author="Vierailija" time="12.07.2007 klo 19:53"]

tiedoilla, en hankkisi lapsia. Ihan vain siksi, että voisin paremmin omistautua maapallon pelastamiselle lapsettomana.

[/quote]
2 0
Tähdellä merkityt ovat pakollisia kenttiä