Keskustelualueen etusivu ›› Keskustelualueen säännöt >>
1/32

Mitkä ovat työharjoittelun tavoitteet?

Se, että työntekijä tekee sitä samaa työtä, mitä hän muutenkin tekisi, mikäli ei olisi työharjoittelussa

VAI

että työharjoittelija tekisi jotain sellaista, mihin hänen valmiutensa eivät ehkä ihan vielä itsenäisesti riittäisi, mutta opastettuna hän pystyy niistä pikku hiljaa suoriutumaan

VAI

että työharjoittelija tekee itsenäisesti esim. äitiyslomalla olevan työt, palkatta toki, onhan hän harjoittelija. Jotta yrittäjä säästäisi vähän maksuissa ja yritys pysyisi edes jollain tavalla kilpailukykyisenä?

[quote author="Vierailija" time="16.07.2007 klo 17:14"]

Se, että työntekijä tekee sitä samaa työtä, mitä hän muutenkin tekisi, mikäli ei olisi työharjoittelussa

VAI

että työharjoittelija tekisi jotain sellaista, mihin hänen valmiutensa eivät ehkä ihan vielä itsenäisesti riittäisi, mutta opastettuna hän pystyy niistä pikku hiljaa suoriutumaan

VAI

että työharjoittelija tekee itsenäisesti esim. äitiyslomalla olevan työt, palkatta toki, onhan hän harjoittelija. Jotta yrittäjä säästäisi vähän maksuissa ja yritys pysyisi edes jollain tavalla kilpailukykyisenä?

[/quote]
0 0
Vastaa Lainaa Ilmoita asiaton sisältö
1/32

Millaisessa " työharjoittelussa" olet? Tavoitteet riippuvat siitäkin.

[quote author="Vierailija" time="16.07.2007 klo 17:16"]

[/quote]
0 0
1/32

Nyt ei puhuta itsestäni, ajattelin ihan näin yleisesti. Ja kyseessä ammattikorkeakoulun työharjoittelu

omasta alastani tiedän, ajattelin vain peilata muihin aloihin. Siksi en halua johtaa vastauksia nyt harhateille.

ap

[quote author="Vierailija" time="16.07.2007 klo 17:17"]

omasta alastani tiedän, ajattelin vain peilata muihin aloihin. Siksi en halua johtaa vastauksia nyt harhateille.

ap

[/quote]
0 0
1/32

Ma aikoinani vaadin kaikissa tyoharjoitteluissa tuon keskimmaisen vaihtoehdon ja aktiivisuudella sen sainkin, vaikka meinasi lipsahtaa viimeiseen vaihtoehtoon monesti. Ei ollut

kylläkään AMK, vaikka tietenkin lääkärikoulua sellaiseksi usein haukutaan.

[quote author="Vierailija" time="16.07.2007 klo 17:20"]

kylläkään AMK, vaikka tietenkin lääkärikoulua sellaiseksi usein haukutaan.

[/quote]
0 0
1/32

En nyt suoraan kysymykseesi vastaa. Mutta kommentoin kuitenkin.

Olin työvoimapoliittisessa koulutuksessa, johon liittyi puolen vuoden " työharjoittelu" . Olin orja, alistettu ja nöyryytetty.
Tj. nautti jollakin tasolla tilanteesta. Laittoi " esimiehekseni" aidon, vasta valmistuneen parikymmppisen blondin. Itselläni oli alalta parinkymmenen vuoden kokemus ja tunsin henkilökohtaisesti monet yhteistyökumppanimme sekä asiakkaamme.
Olin lasten vuoksi kymmenen vuotta poissa työelämästä. Siitä tämä kurssi.

Kärsin joka päivä " harjoitteluun" mennessäni. Mitähän tj on tänään käskettänyt blondia minua tekemään; mitä siis tulee minulle. Opetellaan mapittamista?

Kirjottaisin vaikka pienen opuksen. Niin sietämätöntä se oli ja nöyryyttävää.

[quote author="Vierailija" time="16.07.2007 klo 18:49"]

Olin työvoimapoliittisessa koulutuksessa, johon liittyi puolen vuoden " työharjoittelu" . Olin orja, alistettu ja nöyryytetty.
Tj. nautti jollakin tasolla tilanteesta. Laittoi " esimiehekseni" aidon, vasta valmistuneen parikymmppisen blondin. Itselläni oli alalta parinkymmenen vuoden kokemus ja tunsin henkilökohtaisesti monet yhteistyökumppanimme sekä asiakkaamme.
Olin lasten vuoksi kymmenen vuotta poissa työelämästä. Siitä tämä kurssi.

Kärsin joka päivä " harjoitteluun" mennessäni. Mitähän tj on tänään käskettänyt blondia minua tekemään; mitä siis tulee minulle. Opetellaan mapittamista?

Kirjottaisin vaikka pienen opuksen. Niin sietämätöntä se oli ja nöyryyttävää.

[/quote]
0 0
1/32

Ei mikään kuvailemistasi

vaan harjoittelun yleiset tavoitteet ja niihin lisätyt henkilökohtaiset toiveet.

[quote author="Vierailija" time="16.07.2007 klo 19:03"]

vaan harjoittelun yleiset tavoitteet ja niihin lisätyt henkilökohtaiset toiveet.

[/quote]
0 0
Tähdellä merkityt ovat pakollisia kenttiä