Mikä on kooltaan maailman isoin koira? Siis mitä rotua on? Tietääkö kukaan?

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija
Viesti

Lainaus:

Sitten nuo painoltaa massavimmat ovat noita muita. Rungoltaan sitten tanskandoggi on neliömäisempi ja lyhyempi, irlanninsuikoira sitten pidempi ja vinttikoiramaisen linjakas.

Ainakin irlanninsusikoirilla on keski-elinikä jotain n. 7v, eli eivät ole kovin pitkäikäisiä.

Mihinköhän AP kaipasi tuota tietoa?

Vierailija
Viesti

Bully Kutta rotu, harvinainen, mutta säkä korkeus voi olla jopa 106,7 ja päinoa Yli 100 kiloa.

Googlella löytyy muutama jättiläis kuva :D löytyy massiivisuutta ja kokoa.

Vierailija
Viesti

Sitten nuo painoltaa massavimmat ovat noita muita. Rungoltaan sitten tanskandoggi on neliömäisempi ja lyhyempi, irlanninsuikoira sitten pidempi ja vinttikoiramaisen linjakas.

Ainakin irlanninsusikoirilla on keski-elinikä jotain n. 7v, eli eivät ole kovin pitkäikäisiä.

Mihinköhän AP kaipasi tuota tietoa?

Vierailija
Viesti

ei sitä pelkoa varmasti voi poistaa, jos ei ole siihen mitään motivaatiota. Mutta minua koiranomistajana harmittaa, kun koirapelkoiset ihmiset esittävät minulle erilaisia käskyjä ja pyyntöjä, mutta eivät pidä asianaan yrittää mitenkään muuttaa omaa käytöstään.

Esim. joskus tulee vastaan äitejä, joilla on koiria varova lapsi ja sitten he näkevät oman koirani, joka siis hirveän kiltti, ja sitten pyytävät minulta erikseen, että saisiko lapsi hieman silittää koiraa. Oikeastaan aina on käynyt niin, että lapsi onnistuu silittämään koiraa ja tulee iloiseksi. Tällainen on mielestäni erinomainen lähestymistapa.

Ethän vaan kasvata omia lapsiasi koirapelkoisiksi, jos itse pelkäät koiria?

Vierailija
Viesti

ovat todella lempeitä tapauksia. Kannattaa tutustua.

Myös tanskandogit ovat yleensä melko harmittomia. Tässä on jo kasvattajien pakko ottaa vastuuta, koska liiallinen tervävyys yhdistettynä näin isoon kokoon olisi vaarallista.

Vierailija
Viesti

oli siis tuota 140 kg painavampi vielä. Yleisesti ottaen pyreneittenmastiffi on painavmpi rotu kuin englanninmastiffi.

Korkeimpia ovat tosiaan tanskandoggi ja irlanninsusikoira.

Vierailija
Viesti

En tätä turhaa pelkoa heille toivoisi. Vaikka ei elämää rajoita kauheasti niin ehkä jonkin verran kuitenkin, inhottava esimerkiksi olla kylässä, jossa koiria kun en niiden parissa viihdy ja koko on sellainen pelko päällä. Lapsille en aio koirista mitenkään negatiivisesti puhua, mutta toisaalta eipä meille koiraa tule tai jos lapset haluaisi niin joku tosi pieni korkeintaan, mutta toivottavasti lapset pääsevät kuitenkin tutustumaan koiriin esim. jonkun kaverin kautta, en aio lasten tutustumista koiriin estää, mutta kun en itse ole koirien kanssa tekemisissä niin eivät toisaalta ainakaan minun kauttani saa mitään koirakontakteja ym.

t. ap

Vierailija
Viesti

irlanninsusikoirilla

ja on muuten maineensa veroisesti "lempeä jättiläinen".

ihanin koirarotu, mulla ollut monta niitä =)

on mulla ollu bernhardinkoirakin, joka taas on ihan omaa massaluokkaansa. ihana koira sellainenkin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat