Keskustelualueen etusivu ›› Keskustelualueen säännöt >>
1/7

Kinkun paistolämpötila?!?

Hemmetti, taas se unohtui.. Kuinka kuumassa uunissa kinkku paistetaan, ja kauanko per kilo? Auttakaa uusavutonta! KIITOS! :)

[quote author="Vierailija" time="23.12.2007 klo 20:59"]

Hemmetti, taas se unohtui.. Kuinka kuumassa uunissa kinkku paistetaan, ja kauanko per kilo? Auttakaa uusavutonta! KIITOS! :)

[/quote]
0 0
Vastaa Lainaa Ilmoita asiaton sisältö
1/7

100-125 astett ja n.60-70 min/kilo.. sisälämpö 77-80 astetta

[quote author="Vierailija" time="23.12.2007 klo 21:00"]

[/quote]
0 0
1/7

150 astetta 2h ensimmäiselle kilolle ja puoli tuntia seuraaville :)

[quote author="Vierailija" time="23.12.2007 klo 21:01"]

[/quote]
0 0
1/7

Itse en laittas yöks uuniin.

Koska paistoaika vaihtelee vaikka kinkku ois suurinpiirtein samankokoinen kuin ennenkin. Nyt on mulla 5 kg:n kinkku ollu leivinuunissa nelisen tuntia ja mittari näytti 62. Eli kohtapuoliin on just soppelin kypsä. Otan pois viimeistään sitten kun mittari näyttää 70, koska nousee sitten vielä pari astetta.

[quote author="Vierailija" time="23.12.2007 klo 21:03"]

Koska paistoaika vaihtelee vaikka kinkku ois suurinpiirtein samankokoinen kuin ennenkin. Nyt on mulla 5 kg:n kinkku ollu leivinuunissa nelisen tuntia ja mittari näytti 62. Eli kohtapuoliin on just soppelin kypsä. Otan pois viimeistään sitten kun mittari näyttää 70, koska nousee sitten vielä pari astetta.

[/quote]
0 0
1/7

EIkös 70 asteinen kinkku jää hiukan keskentekoiseksi..?

Muistelin, että pitäisi olla lähempänä 80 astetta

[quote author="Vierailija" time="23.12.2007 klo 21:05"]

Muistelin, että pitäisi olla lähempänä 80 astetta

[/quote]
0 0
1/7

No, mulla on tapana kupata lähemmäs kolmea öisin (liitoskipuja yms kivaa)

joten tässä on vallan mainiosti aikaa vielä paistaa se kinkku! :) Kiitos vastanneille, uuni on jo lämpiämässä!

-ap-

Niin ja hyvää joulua!

[quote author="Vierailija" time="23.12.2007 klo 21:07"]

joten tässä on vallan mainiosti aikaa vielä paistaa se kinkku! :) Kiitos vastanneille, uuni on jo lämpiämässä!

-ap-

Niin ja hyvää joulua!

[/quote]
0 0
1/7

75 sanoo paistimittari

Useamman vuoden kokemuksella meidän makuun on sellanen just ja just kypsyny. Eli kun otan uunista, niin lämpötila nousee sellasen 3-5 astetta. Ei ole ainakaan kuiva, mutta läpikypsä kyllä.

[quote author="Vierailija" time="23.12.2007 klo 21:09"]

Useamman vuoden kokemuksella meidän makuun on sellanen just ja just kypsyny. Eli kun otan uunista, niin lämpötila nousee sellasen 3-5 astetta. Ei ole ainakaan kuiva, mutta läpikypsä kyllä.

[/quote]
0 0
Tähdellä merkityt ovat pakollisia kenttiä