Keskustelualueen etusivu ›› Keskustelualueen säännöt >>
1/22

Kakkonen eikä!

Laske nyt itsekin.

Oikea siis

15 x 3/100
tai
15 x 0,03

[quote author="Vierailija" time="07.01.2008 klo 12:40"]

Laske nyt itsekin.

Oikea siis

15 x 3/100
tai
15 x 0,03

[/quote]
Vastaa Lainaa Ilmoita asiaton sisältö
0 0
1/22

Kolmonen korjailee itse itseään

Mä näemmä luin kysymyksen miten sattuu. Mun vastaus oli siis väärä ja kakkosen oikein.

*nolo*

[quote author="Vierailija" time="07.01.2008 klo 12:42"]

Mä näemmä luin kysymyksen miten sattuu. Mun vastaus oli siis väärä ja kakkosen oikein.

*nolo*

[/quote]
0 0
1/22

Taa on kylla uskomaton paikka. Miten tallaisiin yksinkertaisiin kysymyksiin voidaan AINA vastata kaikki mahdolliset vastaukset?

Numerot joka järjestyksessä ja kaikki mahdolliset kerto- ja jakomerkit väleissä. Miten viitsivät vastata ne, jotka vain luulevat tietävänsä vastauksen? Eikö teidän tosiaan kannattaisi itse laskea kyseinen lasku ja arvioida, näyttääkö lopputulos oikeansuuntaiseltakaan?

[quote author="Vierailija" time="07.01.2008 klo 12:44"]

Numerot joka järjestyksessä ja kaikki mahdolliset kerto- ja jakomerkit väleissä. Miten viitsivät vastata ne, jotka vain luulevat tietävänsä vastauksen? Eikö teidän tosiaan kannattaisi itse laskea kyseinen lasku ja arvioida, näyttääkö lopputulos oikeansuuntaiseltakaan?

[/quote]
0 0
1/22

Ei ole kakkonen oikein!

Vastaus on oikein, mutta ajatus ei.

Ensin lasketaan kuinka paljon 3 on 15:sta:

3/15=0,20

Joka on prosentteina 20%

[quote author="Vierailija" time="07.01.2008 klo 12:45"]

Vastaus on oikein, mutta ajatus ei.

Ensin lasketaan kuinka paljon 3 on 15:sta:

3/15=0,20

Joka on prosentteina 20%

[/quote]
1 0
1/22

ysi hjuva,

matematiikassa on luvallista yhdistää laskutoimituksia. Koska prosentit ovat määritelmän mukaan sadasosia, desimaali-ilmaisusta päästään prosenttilukuun kertomalla sadalla. Kerto- ja jakolasku taas ovat tasavertaisia, ne voi laskea juurikin kuten 2 teki. Jos haluaa ajatella asian läpi, se on ehkä helpompaa askel kerrallaan, mutta ei lukutaitoisen ole pakko tavata jos ei tahdo...

[quote author="Vierailija" time="07.01.2008 klo 12:49"]

matematiikassa on luvallista yhdistää laskutoimituksia. Koska prosentit ovat määritelmän mukaan sadasosia, desimaali-ilmaisusta päästään prosenttilukuun kertomalla sadalla. Kerto- ja jakolasku taas ovat tasavertaisia, ne voi laskea juurikin kuten 2 teki. Jos haluaa ajatella asian läpi, se on ehkä helpompaa askel kerrallaan, mutta ei lukutaitoisen ole pakko tavata jos ei tahdo...

[/quote]
0 0
1/22

Tiedän, koska opiskelen matematiikkaa!

Vierailija:

ysi hjuva,

Kuitenkin ajatus ja ymmärrys on matematiikan idea. Jos minulta kysytään neuvoa yritän saada kysyjän ymmärtämään idean, jota voi soveltaa jatkossakin.

[quote author="Vierailija" time="07.01.2008 klo 12:52"]

Vierailija:

[quote]

ysi hjuva,

[/quote]

Kuitenkin ajatus ja ymmärrys on matematiikan idea. Jos minulta kysytään neuvoa yritän saada kysyjän ymmärtämään idean, jota voi soveltaa jatkossakin.

[/quote]
0 0