G: Jos vaihtaisit ammattia, mikä se olisi? Millä alalla olet nyt?

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (51)

Vierailija

Siirryin suoraan ilman lisäkoulutuksia (lakisääteisen tapaturmavakuutuksen korvauskäsittelijänä olen), tästä on nyt jo 6 vuotta ja olen tyytyväinen vaihtooni. Sh:na olin tehnyt töitä 6 vuotta (meillä on muuten töissä myös kätilöitä, th:a, toimintaterapeutteja sekä sitten vain kaupallisen koulutuksen käyneitä, sairaanhoidolisesta taustasta on kyllä tässä lajissa kovasti apua). Työnantaja on kouluttanut tänä aikana ihan kiitettävästi. Tietotekninen osaaminen, hyvä äidinkielen taito sekä muu kielitaito auttaa asiaa.

Hyviä puolia:

* säännöllinen päivätyö

* palkka (hiukan parempi)

* firman edut (työterveyshuolto, lomamökit, lahjat, bonukset,juhlat,koulutukset...)

* työympäristö

*vähemmän vastuuta

Huonoja puolia:

* on osattava käsitellä vaikeitakin asiakkaita (onneksi vain puhelimitse)

* ajoittain kiire (mutta ei koskaan niin kiire ja stressi kuin sairaalassa!)

Lainaus:

Itse olen harkinnut siirtymistä sairaalasta vakuutusalalle, korvauskäsittelijäksi. Mitä hyviä ja huonoja puolia mielestäsi vakuutusalalla on sh:n työhön verrattuna? Pääsitkö suoraan sh:n töistä (oliko pitkä työkokemus?) vai opiskelitko jotain muuta välillä?

sh myös

Vierailija

Eläinlääkärin työ olisi se mitä tekisin, jos ei olisi allergioita.

Joku kysyi, miksi opettajat haluavat vaihtaa alaa. Tässä syitä:

- vanhempien TÖRKEÄ käytös, joka johtaa siihen, että lapsetkaan eivät enää arvosta opettajaa (vanhemmat antavat tämän käyttäytymismallin "vahingossa")

- koulutukseen nähden surkea palkka

- jatkuvat pätkätyöt ja kesät usein työttömänä

- ryhmäkoot kasvavat

- erityislasten integrointi tavallisiin valmiiksi suuriin luokkiin

- oppilaiden yhä lisääntyvät ongelmat

- koulurakennusten surkea kunto

- kaikessa säästetään: kirjat, opetusryhmät, avustajien puute jne..

Pitää tosiaan olla kutsumustyössä, jotta jaksaa ja pitää työstä!

Vierailija

ravitsemusterapeutin työt. Olen opettaja. Ei siis kovin kauas nykyisestä kuitenkaan ;) Tietynlaista opettamistahan tuo ravitsemusterapeutin hommakin on.

Vierailija

Saisin oikeasti tehdä jotain ihmisten hyväksi.

Nyt olen DI ja tämä on sitä yhtä ja samaa ollut vuodesta toiseen sen 10 vuotta mitä olen työelämässä ollut. Toimintaa "kehitetään" vaan vuodesta toiseen ja sama hyrrä pyörii vaan koko ajan eikä oikeasti tapahdu mitään. Oikeasti pääsis vaikuttamaan vasta kun olisi tuolla kaikkein ylimmässä johdossa, mutta näin middle management- tasolla tämä on pelkkää soutamista ja huopaamista...

Vierailija

Ja haluaisin opiskella kasvatustieteitä, kieliä & sosiaalialaa. Unelma-ammatti olisi olla joku projektivetäjä maahanmuuttajien kotouttamisprojektissa. Ensi vuonna onkin tarkoitus aloittaa "elämänmuutos" hakemalla opiskelemaan.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat