Mitkä vauvatarvikkeet on ihan must juttuja??! Neuvokaa äidiksi tulevaa. :)

Vierailija

Kertokaa kaikki oleellisen tarpeellinen, ja sit tietenkin jos on jotain mitä ei missään nimessä kannata hankkia.

Sivut

Kommentit (74)

Vierailija

Mulla kertyi parhaimmillaan pikkupullollinen päivässä pelkästään tällä menetelmällä. Ja ihan mukavuussyistä se oli hyvä, muuten olisin ollut minä, vaatteet sekä sänky usein läpimärkiä:)

Vierailija

joku kantoväline eli kantoliina tai vaunut. Amme. Vaippoja. Harsoja-PALJON. Turvakaukalo. Joku missä se nukkuu ellei perhepedissä. Peitto/äp-makuupussi. Pyyhkeitä, isoja ja pieniä, isot kylvetykseen, pienet peppupyykkiin. Ceridal-kylpyöljyä. Kylpymittari. Hoitoalusta. 1-2 tuttipulloa ja Nannia/Tuttelia ihan varmuuden vuoksi jos imetys ei sujukkaan. Siinä PAKOLLISET.

Täysin turhat: Rintareppu.

Ihan hyödylliset: Pinnasänky+sinne patjat, peitot, petivaatteet. Hoitopöytä ellei ole hoitoalustaa esim. pesukoneen päällä tai jos olet huonoselkäinen etkä halua sängyllä vaihtaa. Sitteri, saat laskettua vauvan siihen esim. suihkussa/vessassa käynnin ajaks jos mies ei kotona. Tutti.

Vierailija

Kiitos paljon. Eli tosiaan täytyykin nyt miettiä se hoitopöytä/alusta juttu. Tosiaan se alusta varmaankin vois olla loisto juttu. Ei veis niin paljon tilaa jne.

Lisää kiitos kaikkia hyviä neuvoja! :)

-ap-

Vierailija

babysitteri on ollut meillä hyvä, vauva tykkää istuskella siinä ( siis nuorin nyt 5vkoa ) ja katsella maailman menoa, ja sitten siinä on hyvä syöttää kun aloittaa kiinteät kun lapsi ei vielä osaa istua syöttötuolissa,

Sitten meilä on muksut tykänneet jumppalelusta missä roikkuu niitä juttuja, ovat ihan innoissaan yrittäneet ottaa kiinni niistä ja seuranneet ääntä ja liikettä. ' Hyppykiikkua meillä ei ole ollut, mutta olen kuullut että vauvat viihtyvät siinä.

baby björnin tai emman kantoreppu on kanssa jes. Mies varsinkin tykännyt kovasti kanneskella vauvelia siinä. Kantoliinaa en ole kokeillut aiemmin mutta nyt kun on noita muitakin lapsia aion hankkia sen asap sillä siinä vauvalla mukavampi olla kun rintarepussa, ja sen liinan sisällä pystyy imettää. tärkein kuitenkin että saa kädet vapaaksi muihin hommiin.

Sähkökäyttöinen rintapumppu on ollut meidän pelastus..

hoitopöytää ei meilläkään ole koskaan ollut eikä tule. On pehmustettu alusta kylppärissä pesukoneen päällä ja toimii hyvin.

Vauvalle huppupyyhkeitä suosittelen 2 tai 3, sillä usein tulee pissat pyyhkeelle jus silloin kun tullaan kylvystä ei tartte olla koko ajan pesukone pyörimässä. tai tokihan mikä tahansa pyyhe on ihan yhtä ok.

kylpyvanna on tarpeellinen.

mitäs muuta.. en taida nyt keksiä ihan alkuun ..äippäpaketissa on kynsisakset ja muut millä pääsee hyvin alkuun. Meillä ainakin ei olla koskaan tarvittu hirveetä rasvamäärää, käytetään 3v vieläkin vauvaöljyä kylvyssä veden seassa saippuan sijasta.

ONNEA VAUVAILUUN!!

Vierailija

Meillä oli esikoisella emmaljungan edget ja kuopuksella ceroxit. Cerosxit on mielestäni paremmat. Meillä oli ihan pehmeä kantokoppa josta saa pohjalevyn pois ottamalla lämpöpussin. Tällähetkellä käytössä emmaljungan scooterit joista tykkään myös kun ovat kevyet ja pienet, mutta eivät sovi ihan pienelle vauvalle.

Vierailija

Rintareppu oli kovasti käytössä. Ja rattaista parhaiksi osoittautuivat myöhemmin sellaiset Brion vanhanmalliset, joita sai femmalla kirpparilta. Sellaiset kalliit rattaat joutivat kirpparille.

Vierailija

Hoitoalusta (ei erillistä hoitopöytää)

maidonkerääjät (jos nämä ovat " vauvatarvikkeita" )

Rintareppu/kantoliina (vauva ei aina viihtynyt vaunuissa)

Vaunut (ilmankin pärjää jos haluaa, itse tykkäsin)

Pinnasänky (perhepeti ei toiminut meillä)

Korvakuumemittari (voi käyttää lapsen nukkuessakin)

Syöttötuoli

Turhaa meillä olivat korvikkeet ja rintapumppu, tutitkin melkein. Emme myöskään kaivanneet imetystyynyä, kävelytukea tai itkuhälytintä, sitteriä (turvakaukalo korvasi meillä). Toisille nämä taas olisivat välttämättömiä.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

miten täällä listataan HUONOJA asioita kuin raamatussa..

onko niin vaikeeta antaa ihmisen itsee päättää ja esittää asiat toisin, esim mun mielestä tää ja tää on ollut turhaa tai huonoa syystä että.. eiköhän jokainen asu eri maastossa ja on eri tarve jutuille.. ja SAA ITSE PÄÄTTÄÄ JA KOKEILLA!

tsiisus teitä!!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat