Keskustelualueen etusivu ›› Keskustelualueen säännöt >>

Aikuisen iho täynnään pientä punaista näppyä - allerginen reaktio antibiootille?

Mistähän johtuu, että koko keho on pienten näppylöiden peitossa? Näppyläröhelmä ei onneksi kutia. Onkohan tämä reaktiota antibioottilääkitykselle+ vai parvorokkoa-vaivaako se aikuisiakin vai vain lapsia?

[quote author="Vierailija" time="29.02.2008 klo 14:32"]

Mistähän johtuu, että koko keho on pienten näppylöiden peitossa? Näppyläröhelmä ei onneksi kutia. Onkohan tämä reaktiota antibioottilääkitykselle+ vai parvorokkoa-vaivaako se aikuisiakin vai vain lapsia?

[/quote]
0 0
Vastaa Lainaa Ilmoita asiaton sisältö
Viestejä sivulla

Kaveri sai juuri tuollaisen reaktion antibioteista. Soitahan heti apteekkiin tai lääkärille suoraan.

[quote author="Vierailija" time="29.02.2008 klo 14:33"]

[/quote]
0 0

Mee lääkäriin, allerginen reaktio voi olla jopa hengenvaarallinen

ja lisäksi olis hyvä saada tietää, onko kyseessä allergia, koska sitä lääkettä et saa enää koskaan syödä.

[quote author="Vierailija" time="29.02.2008 klo 14:33"]

ja lisäksi olis hyvä saada tietää, onko kyseessä allergia, koska sitä lääkettä et saa enää koskaan syödä.

[/quote]
0 0

Kiitos vastauksesta. Tiedätkö kuinkahan kauan kestää, että näpyt häviävät?

Huomenna olisi sosiaalisia rientoja ja olen aika hurjan näköinen...

[quote author="Vierailija" time="29.02.2008 klo 14:34"]

Huomenna olisi sosiaalisia rientoja ja olen aika hurjan näköinen...

[/quote]
0 0

Mulle tuli tuollainen reaktio sulfasta.

Ilmeisesti olin juonut liian vähän lääkekuurin aikana. Soitin lääkäriin ja sain toisenlaista antibioottia.

[quote author="Vierailija" time="29.02.2008 klo 14:59"]

Ilmeisesti olin juonut liian vähän lääkekuurin aikana. Soitin lääkäriin ja sain toisenlaista antibioottia.

[/quote]
0 0

Mulle antoivat päivystyksessä vastalääkkeen. Voi tosiaan olla hengenvaarallista, jos on syönyt allergisoivaa lääkettä.

Näpyt hävisivät muistaakseni suurimmaksi osaksi seuraavana päivänä. Mut voi olla ettet ole vielä huomenna siinä kunnossa, että viitsisit ihmisten ilmoille lähteä...

[quote author="Vierailija" time="29.02.2008 klo 15:01"]

Näpyt hävisivät muistaakseni suurimmaksi osaksi seuraavana päivänä. Mut voi olla ettet ole vielä huomenna siinä kunnossa, että viitsisit ihmisten ilmoille lähteä...

[/quote]
0 0

Kävin jo aamulla arvauskeskuksessa.

Siellä vain todettiin että taidan olla allerginen lääkkeelle, josta otin eilen kuurin viimeisen tabletin. Näppyjen pitäisi kuulemma hävitä itsekseen. No nyt ne alkoivat kyllä turvota ja ihoa kuumottaa ja olen aika hurjan näköinen, kasvotkin (juu, tänään vielä kositaan avomiestäkin...:-). SOitin terveyskeskukseen ja otin suosituksesta antihistamiinia. Ei kait auta kuin seurata tilannetta - toivottavasti hengitystiet eivät ala tukkeutua - ja mennä päivystykseen jos huonolta näyttää. Toivottavasti nämä eivät ala kutista tai kirvellä...

Onko jollain muulla vielä ollut vastaavaa?
Kuinka " tauti" eteni?
ap

[quote author="Vierailija" time="29.02.2008 klo 15:28"]

Siellä vain todettiin että taidan olla allerginen lääkkeelle, josta otin eilen kuurin viimeisen tabletin. Näppyjen pitäisi kuulemma hävitä itsekseen. No nyt ne alkoivat kyllä turvota ja ihoa kuumottaa ja olen aika hurjan näköinen, kasvotkin (juu, tänään vielä kositaan avomiestäkin...:-). SOitin terveyskeskukseen ja otin suosituksesta antihistamiinia. Ei kait auta kuin seurata tilannetta - toivottavasti hengitystiet eivät ala tukkeutua - ja mennä päivystykseen jos huonolta näyttää. Toivottavasti nämä eivät ala kutista tai kirvellä...

Onko jollain muulla vielä ollut vastaavaa?
Kuinka " tauti" eteni?
ap

[/quote]
1 0

Lääkäriin!!

Tarvitset varmastikkin piikillä kortisonia..ja voit tarvita sitä useampanakin päivänä! Ei lopu ihan muutamassa päivässä antibiootin vaikutus vaikka et otakkaan enää sitä lääkettä! Menehän nyt vain lääkärille tai soita ainakin ja kysy neuvoa!

[quote author="Vierailija" time="29.02.2008 klo 15:30"]

Tarvitset varmastikkin piikillä kortisonia..ja voit tarvita sitä useampanakin päivänä! Ei lopu ihan muutamassa päivässä antibiootin vaikutus vaikka et otakkaan enää sitä lääkettä! Menehän nyt vain lääkärille tai soita ainakin ja kysy neuvoa!

[/quote]
0 0

9 jatkaa..

Joo voi edetä niin että turpoaa koko pää ja iho ihan rakkuloille asti ja on oikeasti hengenvaarallinen, puhumattakaan että henki menis tukkoon.

Mulla turpoaa silmä luomet jne.. ja kestää, useita päiviä.

[quote author="Vierailija" time="29.02.2008 klo 15:32"]

Joo voi edetä niin että turpoaa koko pää ja iho ihan rakkuloille asti ja on oikeasti hengenvaarallinen, puhumattakaan että henki menis tukkoon.

Mulla turpoaa silmä luomet jne.. ja kestää, useita päiviä.

[/quote]
0 0

9/10 vielä jatkaa..huolestuneena..

Millon siis otit sen antihistamiinin? Jos juuri otit sen ja ei vaikuta rauhoittavasti noin puolessa tunnissa niin se ei sitten edes auta..

[quote author="Vierailija" time="29.02.2008 klo 15:34"]

Millon siis otit sen antihistamiinin? Jos juuri otit sen ja ei vaikuta rauhoittavasti noin puolessa tunnissa niin se ei sitten edes auta..

[/quote]
0 0
Viestejä sivulla