IHAN JÄRKYTTÄVÄ HÄMÄHÄKKI!

Vierailija

Meillä tehdään remonttia ja kaiken maailman remonttisälää pahvilaatikoissa on ollut kämppä väärällään.

Tänään tyttö alkoi kirkua hämähäkkiä, eikä syyttä. En ole ikinä koskaan nähnyt sellaista hämähäkkiä. Pienen lapsen kämmenen kokoinen, lihava ja pikkuisen karvainen musta hämähäkki taalusteli lattialla. Se keskivartalokin oli oikein iso pallo. Vähän sellaista punaista "raidoitusta" siinä keskipallukassa.

Ihan järkyttävä, ei ollut äidin itsehillintäkään kovin hyvä huomaamishetkellä (eikä oikein vieläkään). Mies liiskasi hämähäkin heittämällä kirjan sen päälle, eikä elukka kuollut vielä siihenkään vaan jatkoi kävelyään. Jalalla piti painaa kovasti kirjaa, ennen kuin elukka ritisi (yök) liiskaksi.

Aivan varmasti elukka on tullut jostain pahvilaatikosta ja varastosta =ulkomailta. Suomessa en usko tuollaisia olevan ikinä.

Tuolla se on nyt kuistilla liiskana, mutta pitäisikö siitä ilmoittaa johonkin? Mistä sitä tietää, vaikka se olisi joku myrkyllinen? Ja kuinkahan paljon niitä mahtaa kävellä täällä asunnossa lisää? Voiko sellaiset munia jonnekin nurkkaan niin, että kohta täällä on niitä legioonallinen?

Yök, yök, yök!!!

Sivut

Kommentit (38)

Vierailija
Viesti

oon muutenkin nukkunut pari yötä tosi huonosti.

Mäkin oon miettinyt joskus samaa mitä joku muukin tässä ketjussa, että jos autolla ajaessa näkisin hämiksen killuvan jossain lähistöllä, nin varmaan eka vaistoreaktio ois niin raju että kolari tulis... pelottavaa.

Mutta mulla siis hirvee hämiskammo. Ollut lapsesta asti - niin kuin kai useimmalla.

Vierailija
Viesti

Laita se johonkin purkkiin ja lähetä johonkin missä se tunnistetaan! Mikä sellainen paikka nyt voisi olla? Kysele täältä tai jotain.

Voi luoja, kuin mulla menee vieläkin väreet tosta sun kuvauksesta:(

Vierailija
Viesti

kukkapenkkiä kitkiessä. Kirkaisin kyllä karmeasti. Pikkulikka oli lähistöllä matojahdissa ja pyydystettiin otus madoille tarkoitettuun lasipurkkiin. Otettiin kuva ja kuljetettiin pois tontilta Keravanjoen varteen. Mieheni työkaveri (Hevi-varastolla ja hämppiskiinnostunut) tunnisti sen rantahämähäkiksi. Hämähäkin voi myös laittaa jossain rasiassa esim. luonnontieteen museolle, minne olen toisinaan lähettänyt lintujen rengastusrenkaita, kun olen kuolleeseen törmännyt.

Puistattaa vieläkin.

Vierailija
Viesti

Ei ois pitänyt lukea tätä ketjua. Mä inhoon hämähäkkejä, ulkona ne vielä kestää, mutta auta armias jos nään hämyn sisällä. Syksyt on inhottavia kun lukkeja rupee ilmestymään ulkoseinälle oven viereen.

Joskus oon miettinyt että mitäköhän tapahtuis jos ajaisin autoa ja huomaisin autossa hämähäkin? Pystyisinkö pitämään hermot kurissa vähän aikaa ja pysähtymään turvallisesti vai ajaisinkä saman tien pöpelikköön tai jotain.

Vierailija
Viesti

Ihan hirveitä hämiksiä elää Suomessakin!

Olen parina kesänä etsinyt tarkotuksella näitä kamaluuksia sellaisista paikosita joissa kirjojen mukaan voi bongata.

Kaikki alkoi siitä, kun sellainen jättihirveä hämis käveli kesämökin saunassamme 1-vuotiaan selkää pitkin ja päässä ja poika vaan kikatteli... ja äittä kirkui.. ja hämis ei meinannut kuolla millään. Ko. lajike asustelee nimittäin puupinossa alimissa puissa kaarnojen välissä ja on varsin yleinen.. mut ihan kamala ja iso kun mikä! Onneksi ei tapa, mutta voi purra kipeästi.

Vierailija
Viesti

Yäk tosiaan. Mä ostin kerran mandariineja ja kohta kämpässä käveli sellainen oikein mehukkaan näköinen, paksujalkainen kirkkaanvihreä hämähäkki. Suorastaan neonvihreä. Laitoin lasipurkin sen päälle ja unohdin. Aamulla se oli kuollut ja ihan täysin ruskea. Jotenkin outoa.

Vierailija
Viesti

karvakasoja jostain banaanilaatikosta tai muista kaukomaan hetelmä laatikoista:D

Otti aina päivittäin kuvan koneen uudesta "keulakoristeesta".

Kannattaa käydä katsomassa Herppi.net sivuilla.

Sieltä löytyy karva jos toinenkin sekä todella asiantuntevaa porukkaa

(jos kiinnostaa sen laji)

Vierailija
Viesti

kai noita kaupoista silloin tällöin voi löytyä joten luulisi elintarvikevalvonnan tietävän. tai jonkun lemmikkmyymälän joka erikoistunut noihin, oiskohan suomessa joku alan harrastusfoorumi minne voisi lähettää kuvan liiskatusta hämiksestä arvottavaksi.

varmin tapa olisi kai saada luotettava tunnistus jos on lähellä yliopisto ja biologian laitos tai joku luonnontieteellinen museo.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat