Tupakoinnin lopettaneet! Mitä muutoksia huomasit kehossasi kun lopetit?

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

kyllä tuli todella positiivisia vaikutuksia.poltin askin ennen päivässä.iho oli tosi huono,siis paljon finnejä ja mulla oli kamala yskä.olin myös nuutunut ja luulin kaikkien näiden johtuvan jostain ihan muusta.

nyt olen ollut 20 päivää polttamatta ja hui kun helpotti,pää ei särje enää usein,iho on sileä ja parantunut,yskä myös poissa.

itsevarmuus parani siis monen asian takia ja on parempi olo!

Vierailija

heiku täällä nyt puhutaan tupakoinnista sekä lopettamisesta, niin onko kellään toiminut sähkötupakka? ite oon koittanu muitakin konsteja lopettamiseen, muTTa ei oo ihan toiminut. joten ajattelun tilata jommalta kummalta näiltä sivustoilta: www.siu.fi tai www.paulsaar.com?

T: todella todella halukas lopettamaan!! >://

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
heiku täällä nyt puhutaan tupakoinnista sekä lopettamisesta, niin onko kellään toiminut sähkötupakka? ite oon koittanu muitakin konsteja lopettamiseen, muTTa ei oo ihan toiminut. joten ajattelun tilata jommalta kummalta näiltä sivustoilta: www.siu.fi tai www.paulsaar.com?

T: todella todella halukas lopettamaan!! >://

Minulla toimi sähkörööki. En enää käytä tuota sähköröökiäkään.

Itse asiassa siirtyminen savukkeista sähköröökiin oli vaikeampi kuin sähköröökin lopettaminen kokonaan. Kannattaa käyttää vähänikotiinisia nesteitä noissa. Tilasin omani Kiinasta halvalla, mutta suosittelisin sinulle tilaamaan jotakin täältä: http://www.vapetalo.com/category/2/aloituspaketit

Pitää vaan ottaa vähän selvää noista jutuista. Äidilläni on Paul Saarin joku sähkötikku, ei kovin tehokas eli sitä saa aika antaumuksella imeä saadakseen nikotiinit sieltä. Mutta voi sekin helposti toimia. Suosittelen käyttämään vähänikotiinisia nesteitä eli 6mg/ml lienee sopiva. Ei kannata mennä noita 36mg/ml imemään, koska siinä sitä nikotiinia sitten vasta onkin.

lopettanut

Odotin oikeaa päivää lopettaa EIKÄ SITÄ TUNTUNUT ja. Sitten päätin että se on tänään ha lopetin kesken työpäivän. Iho on parempi, nukun paremmin, syömisen lisäyksen kompensoin liikunnalla, joten kuntokin on kohonnut. Elämäni fiksuin päätös lopettaa.

Savuton

Vierailija kirjoitti:
postiiviset:

Keuhkot voi paremmin, paha yskä siis poistunut ja liman eritys loppunut.
Iho on paremman värinen
Hampaat valkoisemmat
Henki ei haise niin kamalalle
Jatkuva tupakkapaikkojen etsintä loppunut
Jatkuva aikatauluttaminen tupakoimisajoista loppunut.
Sormet/kunnet on normaalin väriset
Nenä ei ole enää kokoajan tukossa.
Lapsi ei valita pahanhajuista äitään.
Tapoin yhden riskin sen suhteen että mahdollinen kohdunkaulan syöpä iskisi. Olen jo kerran ollut poistattamassa solumuutoksia kohdunkaulalta.

Negatiiviset:
Lihoin ainakin 5-8 kiloa, tarkkaan en osaa sanoa kun tulin raskaaksi melkein heti sen jälkeen. Eli aineenvaihdunta hidastui.
Makeannälkä on kova kun pyrin täyttämään tupakka-ajat makealla esim. kahvin kanssa.

Eli kun katsoo tuota listaa, niin en voi muuta kuin hymyillä koska olen nyt onnellisempi, tiedän että saan nuo kilot vielä nujerrettua.

Itsellä 4kk savuttomuutta takana ja samanlaisia kokemuksia, paitsi ei ole lapsia ja en ole raskaana.. Painoa tullut +8 joka on pienin haitta kaiken hyvän ohella (olen laihduttanut 80kg) joten pieni takapakki ei haittaa, päätin keskittyä ensin ylipainoon ja sen jälkeen lopetin tupakan :) Makean himokin alkanut huomattavasti vähentyä mikä oli varmaan ihan normaalia että alkuun johonkin purki vieroitusoireita. Ikää on 37. Ja poltin noin 15 vuotta. (vaihtelevasti alkuun) viimevuosina meni aski päivässä. Niin ja kerrasta lopetin.

ex ketju polttaja

Itse olen huomannut hyviä tuloksia lopettamisen jälkeen. Iho on paremman näköinen ei harmaa kuin ennen, ei hengästy niin nopeaa kun keuhkot ovat puhtaat, suu ei maistu paskalle, elämän laatu on parantunut, haju -ja makuaisti paranee, puhallus kapasiteetti paranee. Vaatteet ja autokaan ei haise. Lista olisi pitkä näillä positiivisilla asioilla. Negatiivinen joka sekin on lievä niin painon nousu mutta se pysyy liikunnan avulla kurissa. Mulla tuli liikunta kuvioon mukaan lopettamisen myötä.
Lopetin kerrasta, ei tarvittu nikotiini korvikkeita. Pari viikkoa tuskallista ja riippuvuus oireet lieventyivät huomattavasti, tarvitsi vain vahvaa itsekuria. Omena tilalle. Aikoinaan poltin 1.5 askista 2 askiin norttia. Nyt on oltu 27v ilman enkä päivääkään kadu päätöstäni.
Jo lopetatte lopettakaa kerrasta, älkää sortuko nikotiini valmisteisiin tai tänäpäivänä muotiin tulleeseen sähkötupakkiin se on itsensä pettämistä. Monet jotka siirtyy nikotiini tai sähkötupakki valmisteisiin siirtyy jossain vaiheessa takaisin normi valmisteisiin. Lähipiiri kokemusta.
Tsemppiä kaikille lopettaville te pystytte siihen ilman korviketta.

champix

Champix - http://euroclinix.net Kannattaa kokeilla tuota lääkettä. Olen polttanut 26 vuotta säännöllisesti ja viimeaikoina meni iso L&M aski siis 30 kpl päivässä. Nyt lähtee neljäs viikko ilman tupakkaa! Lopetin tupakoinnin jo ennen tavoiteaikaani (2 vkoa), koska se maistui pahalta ja ei enää vastannut tarkoitustaan. Sivuoireita pahoja ei ole tullut; ainoastaan kuvotus, joka menee minuuteissa ohi. Lopetettuani tupakoinnin, käytin kaksi viikkoa 1 mg päivässä ja sitten olen ottanut vain yhden tabletin päivässä, koska en tunne tarvitsevani enempää. Minulle on ollut yllättävän helppoa olla polttamatta ja olenkin itsestäni ylpeä, että tuon lääkkeen avulla minä kykenin tähän ja toivottavasti lopetan tupakoinnin ainiaaksi! Vieroituoireita ei ole ollut, vaikka en käytä purukumia tms.

666

Tupakan poltto loppui, kun jouduin sairaalaan. tupakat lensi heti roskiin, kun diagnoosi selvisi.

Viikko ilman tupakkaa, hikoiluttaa, ärsyttää ja ahdistaa, mutta en aio aloittaa uudelleen. Se on loppu nyt, 30 vuoden polttelu.

Pidän peukkuja

Oma versioni. Hieman alle 30v tupakointia. Nyt ilman tupakkaa pari viikkoa. En aio polttaa enää.

Lopetin vain fiilispohjalta. Olin miettinyt asiaa alle vuoden. Vinkkinä voisin ehkä sanoa, että kannattaa tehdä vahva päätös.

Yllättävän vaikeaa oli ensimmäiset päivät itselle. Nytkin vielä vaikeaa päivästä riippuen. Olen pureskellut 2mg nikotiinipurkkaa kun on tuntunut siltä(2-6 purkkaa päivässä). En osaa sanoa, onko siitä hyötyä. Onpahan leuoilla jotain tekemistä.

Uskoisin, että omalla kohdalla tämä taistelu kestää vuosia. Olin tupakkaan erittäin vahvasti koukussa. Se turvallinen kaveri aina vaikeissa paikoissa. Harmi, että se kaveri tekee vähän helvetisti paskaa kroppaan.

Hyvät jutut näiden parin viikon aikana. Vähissä on. Henki kulkee jopa hieman huonommin aiempaan verrattuna. Uskoisin sen helpottavan ajan kanssa. Olen aina ollut aika hyvässä kunnossa, että odotusarvoni oli ehkä turhan korkealla.

Niin ne hyvät puolet. Uni tulee helpommin. Hieman pätkittäistä, mutta nukahtaminen onnistuu. Minulle isoa asia, koska olen huono nukkuja.

Toinen loistava puoli, että muna seisoo. Olen pahoillani. En osaa sanoa sitä nätimmin. Seisoi jo parin päivän jälkeen kuin teinipojalla. Eri tavalla kuin tupakoidessa. Kiimatti jne.

Muuten olo on helvetin tukkoinen, tynpääntynyt ja aineenvaihdunta sekaisin.

Mitä sitten. Näillä mennään.

Lasten takia tein tämän. En aio polttaa enää vaikka kuinka tekisi mieli. Tekee vallan helvetisti mieli nytkin.

Poltin aikani. Nyt on uusien asioiden vuoro.

Tsemppiä kaikille :)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat