onko varallista juoda litra appelsiinimehua päivässä?

Vierailija

Olen raskaana ja tällainen mielihalu "vaivaa". Juon joinakin päivinä enemmänkin. Kaksi litraa ei ole mahdottomuus.

Aamulla herätessä mietin ensimmäisenä appelsiinimehua. Jos minulle tarjottaisiin kilon suklaalevyä tai litraa mehua, ottaisin sen mehun. Joisin mielummin mehua kuin harrastaisin seksiä!

Kommentit (15)

Vierailija

himon kohde raskausaikana. Eritoten appelsiinimehujäätelöt, ai että ne auttoi siihen huonoon oloon :).

Mutta tuon sokerimäärän kannalta tuo määrä mehua ei varmaan oo kovin hyvä..:O. Sun on keksittävä jotain muuta ;)

Vierailija

Antakaapas vinkkejä millä mä pääsen tästä koukusta irti? Nytkin voin tuntea miltä appelsiinimehu tuntuu suussa, miltä se hedelmäliha maistuu..ajattelen sitä mehua ihan koko ajan!

ap

Vierailija

ihan oikeisiin appelsiineihin, niitä ei tule vedettyä niin paljoa kuin mehua. Mehu on myös hapanta eli kuluttaa rankasti hampaita, varsinkin jos juot monessa pienessä erässä päivän aikana. Paljon sokeria ja kaloreita. Eli ei kannata ihan noita määriä juoda

Vierailija

miksei voi juoda? mä joudun juomaan litran tai kaks mehua alhaisen verensokerin takia. Ja jos masu on täynnä mehusta niin ei varmaan tee mieli ruoka.. niin jos sen laskee päivän kaloreihin niin miksi ei sais juoda?

Vierailija

Lainaus:

Nimenomaan sellaista mehua himoitsen, missä on hedelmälihaa. Eikä noissa ole lisättyä sokeria. Ovatko yhtä pahoja kuitenkin kuin sokerimehut?

...appelsiinissa nyt vaan on (ihan tuoreessakin) 9g sokeria per 100g kuorittua appelsiinia. Ero vaan on siinä että tuskin kukaan jaksaisi vetää litran appelsiinimehun verran tuoreita appelsiineja.

Vierailija

Nimenomaan sellaista mehua himoitsen, missä on hedelmälihaa. Eikä noissa ole lisättyä sokeria. Ovatko yhtä pahoja kuitenkin kuin sokerimehut?

Jotenkin vesi maistuu mielestäni tosi pahalle. Kahvia ei pysty juomaan. Maitoa himoitsisin välillä myös, mutta olen laktoosi-intolerantikko. Silloin menee piimää.

Syön kyllä b-vitamiinilisää, jossa on tuota foolihappoa. Pitäisikö c-vitskut ottaa arsenaaliin myös...

Nyt kovasti yritän hillitä etten juo kuin enää yhden lasillisen tänään, vaikka tiedän että se tulee närästämään. Haaveilen jääkylmässä appelsiinimehussa kylpemisestä....

Vierailija

joka minulla oli ollut ennen rd-diagnoosia niin hoitaja meinasi tippua penkiltä kun kerroin juoneeni tosiaan sen melkein litran appelisiinimehua per päivä. Ei kuulemma ole tosiaankaan terveellistä ja esim. appelsiinissa normaalisti olevan foolihapon saanti on minimaalista prosessoidusta mehusta.

Vierailija

Mutta kannattaa silti ihan tietoisesti yrittää vähän monipuolistaa ruokavaliota, sokeriahan tuossa mehussa on paljon. Janoon vaikka jääkylmää vettä ensin.

Vierailija

Jos vaikka katsoo mitä Valion appelsiinimehussa on niin siinä on sokeria 9g per 100g. Eli noin kaksi sokeripalaa. Jos vedät litran appelsiinimehua niin syöt päivässä 90g puhdasta sokeria....90g! Se on iso määrä se. Ei tosiaankaan ole terveellistä.

Vierailija

Mulla oli ekassa raskaudessa ihan samanlainen himo. En nyt ehkä ihan litraa päivässä juonut, mutta paljon sitä meni. Kun esim. kahvi sai oksennuksen partaalle, niin töissäkin litkin kahvitauolla appelsiinimehua. Tuskin kovin vaarallista, jos nyt ylipäätään muutakin syöt. Kaloreitahan siinä tietty on.

Vierailija

Lainaus:

Eikai raskausdiabetes tule noin vaan sen perusteella, että syö jotain väärin? Eiköhän siihen pidä olla taipumus, jonka raskasus jostain syystä laukaisee.

Ja ei kyllä litran sokerimehua juominen ole terveellistä oli taipumusta tai ei. Tai edes silloin kuin ei ole raskaana.

Vierailija

koska jotenkin niissä on joku pointti. Minä jostain syystä himoitsin jäävettä ja kaikkea jäistä. Ei siitä kyllä mitään vitamiineja saanut, mutta ainakin tuli juotua riittävästi vettä. Mistä lie himo tuli.. Se oli kahdessa raskaudessani ja himo päättyi kuin seinään heti vauvan synnyttyä.

Toinen himo on ollut suklaa.. Siitä seurasi muutamia ylimääräisiä kiloja, jotka karisivat vauvan synnyttyä liikkumisen lisäännyttyä. Ei ollut varmaan terveellistä, mutta kaipa tarvitsin jotain piristystä. Suklaallahan on myös terveysvaikutuksia..

Eikai raskausdiabetes tule noin vaan sen perusteella, että syö jotain väärin? Eiköhän siihen pidä olla taipumus, jonka raskasus jostain syystä laukaisee.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat