kaulan ultraus huomenna, pelottaa...

Vierailija

mulla kilppariarvot huonot ja palan tunnetta kurkussa ja ääni käheytynyt ym. oiretta..

lääkäri antoi nyt sitten lähetteen tohon ultraukseen ja tarvittaessa otetaan myös ohutneulanäytteet.

pelottaa että mulla on syöpä.

en halua kuolla...

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

se oli täysin puhdas, ei kerrassaan mitää vikaa kaulan alueella!!!! jee!!

sitten lääkärille ja hän antoi reseptin tyroksiinia varten ja sanoi että aloitetaan pienellä annoksella. annos on puolikas 0,1 mg (tai jotain sinnepäin) tabusta. musta monet oli alottanu pienemmälläkin?

ajattelin vaan kun mulla muttenkin ongelmia sydämen tykyttelyn kanssa ja tää tyroksiini tekee kai alkuun sitä ja lisäks muutakin sivuvaikutuksia.

ap

Vierailija

että valitettavasti et varmaan huomenna saa vielä mitään tietoa. Miestäni on ultrattu kilpirauhassyövän takia useita kertoja ja ultran tekee aina hoitaja, lääkäri tulkitsee sitten myöhemmin.

Mutta tsemppiä enivei! Syövistä kilpirauhassyöpä on "paras" ja aika moni meistä taitaa jonkun syövän saada. Mieheni on sairastanut nyt 3 vuotta eli tauti on ollut aikas hankala tapaus, mutta silti kuolemanmahdollisuus ei ole missään vaiheessa ollut mitenkään esillä (tämä syöpä ei lähetä etäispesäkkeitä, vaan on paikallinen). Tämän taudin pystyy voittamaan suht helposti, leikkaus ja jodihoidot ovat muihin syöpähoitohin verrattuna iisi nakki!

Vierailija

pelästyin vaan sitten enemmän kun menin tyhmänä googlaamaan kilpirauhassyöpä... löytämäni tieto oli ettei se välttämättä oirehdi mitenkään, mutta oireina saattaa olla äänen käheys, nielemisvaikeudet (mulla hankala tunne niellessä, muttei nyt vaikeutta kuitenkaan) ja olikohan muuta..

toisaalta netti on oiva vertaistuen lähde mutta toisaalta tieto lisää tuskaa... ei kandeis aina mennä lukee kaikkee mit käsiin saa... varsinkaan paniikkihäiriöisen..

ap

Vierailija

lohduta..

koen olevani erittäin huono-onninen ihminen, miksi selviytyisin?

elämä on ollut liian rankkaa viiemaikoina, ei jaksa ymmärtää miksi. kuopuksen vauva-ajastakaan en saanut täysillä nauttia kun oma olo on ollut niin huono.

ap

Vierailija

Mä rsairastan Basedowin tautia ja syön thyroksinia ja tyrazolia 1½ v. Mulla alkava struuma. Aina silloin tällöin kaulan ja leukaluun rajalle nousee iso patti joka on imusolmuke ja se on tosi kipeä muutaman päivän. Sitten kun saan ultraukseen ajan niin se on jo palautunut normaalin kokoiseksi eikä lääkäri huomaa siinä mitään poikkeavaa. Kukaan ei kuitenkaan osaa sanoa mistä se turpoaminen johtuu. Käyn ultrassa pari kertaa vuodessa.

Vierailija

on samaa vaivaa ajoittain. mulla tuon tunteen lisäksi kilpirauhanen kasvaa isoksi. sitten varaan ajan lääkärille ja meen labraan ja tulokset "suht hyvät". enää en jaksa mennä vaikka tulee noita tunteita ja kasvaa isoksi. tiedän jo että helpottaa parin kk sisällä... olo on kaamea, järkyttäviä vilunväristyksiä, väsymystä ja kaikenlaista. toi uä on tehty useasti ja otettu ohutneulanäyte mut ei niissä koskaan mitään ole ollut vaikka olo olisi tosi kehno. mä en jaksa stressata enää. meen lääkäriin sitten kun oon IHAN loppu ja en enää selviä arjesta.

sinuna en osais olla huolissani yhtään, ymmärrän kuitenkin sinua muuten hysteerikkona, esim. jos lapsella vaivaa niin olen aivan sekaisin huolesta.

Vierailija

toivottavasti toi tyroksiini ei mulla nosta painoa, sillä olen jo valmiiks 3o kg ylipainoinen.. osa tästä johtuu eräästä toisesta lääkkeestä, mitä olen juuri onneksi lopettelemassa. olis ihan kiva taas olla omissa mitoissaan...

mä yritän huomen löytää tän ketjun ja tulla kertomaan mitä sain tietää!

ap

Vierailija

yhä tässä porskutan, ikää on nyt 37 v. ei sitä muusta edes huomaa kun arvesta kaulalla ja siitä että joka aamu täytyy ottaa thyroxiinia, koska kilpirauhanen poistettiin kokonaan. ei kai tämä tosiaan mikään kauhean vaarallinen tauti ole? ja mulla se oli ehtinyt jo kasvaa tosi isoksikin, kaulalla oli valtava patti.

minä sain sen taudin rankassa elämänvaiheessa myös, ehkä sinäkin reagoit noin stressiin? tsemppiä ja paranemisia!

Vierailija

kyselet kaiken mahdollisen siltä. tee nyt tänään lista paperille kaikesta mikä mieltä vaivaa. esität sen sille joko paperilla tai suullisesti sitten huomenna. luulisi että ainakin osaan kysymyksistä osaa vastata.

ja muista että tässäkin ketjussa on jo ollut kaksi jotka hengissä vaikka kilpirauhassyöpä todettu vuosia sitten... terveisin seiska

Vierailija

siihen en valitettavasti osaa sanoa mitään että voiko olla syöpää, jos ei näy mitään. enkä siihen miten nopeasti se kehittyy. mutta pidä mielessä ettei se silti ole mikään kuolemantuomio, vaikka sieltä se syöpä löytyisikin. ja että voi löytyä myös hyvänlaatuinen kasvain, mikä ei ole syöpää.

yritä kysellä ultraajalta mahdollisimman paljon, kai se jotain osaa sanoa vaikkei lääkäri olisikaan... saisit jotain osviittaa asiasta.

kyllä se hyvin menee, olen hengessä mukana!

Vierailija

on kyllä helpottunut olo itsellänikin, vaikkakin oireet kyllä jatkuu. mutta jospa ne lääkkeet sit auttais kun saa ne alottaa. kuukauden päästä vasta alotan koska nyt olen just alottanu erään toisen lääkkeen ja kun molemmissa sivuvaikuksia jonkin verran niin ei aloteta yhtäaikaa.

ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat